Nieuwe ‘Genta’ Tissot PRX, onbekend bij Tissot, iemand?

Oogt nog steeds groot, daar gaat een foto niets aan veranderen :joy:

Hoe groot zijn jouw polsen en hoe vond je de PRX staan?

18/ 18,5 afhankelijk van de temperatuur. Ik kan hem hebben maar echt elegant vind ik het niet staan. Sowieso heb ik alle grote bonken de deur uit gedaan. Kleiner = fijner :wink:

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prachtige horloges en ik hoop sommige wijzerplaat varianten ook hun weg naar de 35mm versie gaan vinden.

2 likes

Ach, de één vindt 35mm mooi de ander 40mm. Het is gewoon een kwestie van ieders eigen smaak.
Ik koop zelf niks onder de 36mm.
En dan ook alleen als het “oud spul” is.
Voor alle nieuwe horloges vind ik 39mm erg mooi staan bij mijzelf. En 38mm wel de ondergrens.

2 likes

Uiteraard, zolang de lugs niet buiten de pols vallen is het ok. De “hedendaagse” horloges die ik heb zijn ook doorgaans groter dan mijn vintage exemplaren maar da’s logisch. Wel altijd even wennen bij omschakelen :grin:

Klopt zeker als ik een tijdje mijn oude king seiko om heb gehad en switch dan naar een Sumo :scream:

1 like

Oke……

1 like

Is ook logisch, gezien de kastvorm, en doordat de lunette ook vrij smal en de wijzerplaat in verhouding dus groter is dan bij die Citizen duiker. Maar in realiteit op de pols gaat deze PRX natuurlijk nauwelijks meer plaats innemen.

1 like

Ik had wat moeite om de juiste woorden te vinden maar dit :point_up_2:
De vergelijking met een duiker is niet geheel correct vanwege de verhoudingen.

Ik kan een ieder aanraden om 'm gewoon te passen. Op de pols voelt het zeker niet groot.

Tenzij je normaliter een stuk kleinere horloges draagt/wilt. Dan misschien wel :wink:

Wellicht maar persoonlijk vind ik het minstens zo belangrijk hoe een horloge op de pols oogt. Je blind staren op een maat heeft daarbij niet zoveel zin.

Feitelijk is de 40mm PRX is flink opgeblazen versie van een bestaand (vintage) ontwerp. Dat je wat groter gaat dat snap ik maar ikzelf had iets dichter bij het origineel gebleven. Ergo; ik ben blij dat er binnenkort een 35mm versie komt :+1:t3:

1 like

Lijkt me toch dat de Moonswatch de hype voor de groene PRX wel heeft ondergesneeuwd voorlopig, zie ze nog nergens

NA: Prx 80 green :wink:

2 likes

Ik heb sinds gisteren ook zo’n kekke groene!

Heb nu wel een SPB143 over die weer weg mag, iemand interesse?:joy:

12 likes

De populatie der groenen groeit gestaag :+1:

Ik hou het bij blauw, genoeg groen in huis.

9 likes

Ik ook :grin:

6 likes

Wajoooo de PRX Powermatic 80 heeft gewoon anti-reflective coating!