Nieuwe Ginault Ocean Rover 2

De eerste renders en details van de nieuwe Ginault Ocean rover 2 zijn bekend!

Dit is wat Ginault zelf over het nieuwe model zegt:
"Appearance-wise, it remains 95% identical to the first generation. However, the second generation Rovers have gone through major internal upgrades. "

Hier op een rijtje wat er anders is bij het nieuwe model:

• Een Sellita SW200-1. Dit vind ik persoonlijk een grote verandering. Het CAL7275 (een chinees ETA 2824 kloon) wat ze eerder gebruikte waren wisselvallige berichten over te lezen. Er is nog wel de mogelijkheid tot het originele caliber mocht je dit willen.

• Een keramische bezel, met een volledige 60 minuten schaal (zie renders).

• Een nieuwe bezel, zoals ze het zelf zeggen: “gen II bezel assembly, structurally redesigned with a new Quattro-Coil support system for the most amazing turning and tactile feedback, the outer ring is re-profiled with deeper, sharper teeth for a better grip”

• Een strakkere mid-link bracelet tolerantie. Wat dat ook mag betekenen…

Hier de renders:

In de komende maand zouden meer foto’s moeten verschijnen van de nieuwe OR2.

Er zijn 500 stuks te pre-orderen met uiteraard de klassieke Ginault korting. Met pre-order korting en nog eens 20% kom je uit op een bedrag van $1039 zonder datum, of $1199 met datum. De pre-order is alleen op uitnodiging, maar ik heb er een gekregen door lief te vragen bij meneer John McMurtry.

Zelf vind ik de switch naar Sellita toe een verstandige, en ben ik fan van een ‘fully graduated’ bezel zoals de 5517 waarop deze duidelijk gebaseerd is.

Wat vinden jullie?

4 likes

Goede verbeteringen! Echter jammer dat er geen groene variant komt…

2 likes

Klinkt als muziek in de oren, vooral het uurwerk en de bezel!

1 like

Een prima kwaliteit (made in China) standaard rolex-a-like kast, bezel, wijzerplaat en wijzers, een standaard Zwitsers Sellita uurwerkje en dan er omgerekend eur. 930,- voor vragen :flushed:

10 likes

Waar het gemaakt is maakt mij niet zoveel uit. Zolang de kwaliteit maar goed is. Ook bij onze zwitsere vrienden hoeft maar 60% van de cash in Zwitserland besteed te worden voor het ‘made in Switzerland’ naampje. Dat kan een uurwerk en de loonkosten zijn.

Klopt helemaal. Zelf heb ik daar niet echt moeite mee, helemaal niet bij een onbereikbaar model zoals de 5517. Maar ik begrijp wel waarom niet iedereen daar fan van is.

De prijs vind ik nog net aan kunnen met de pre-order aanbieding. Zo gauw als hij straks $1500 vind ik het ook een beetje te veel van het goede worden. Maar ik zat er ook over te twijfelen om een Seiko met 6R15 uurwerk voor €1000 te kopen, wat even goed geen goede investering zou zijn.

2 likes

Mooi horloge maar eur. 930,- is wel een hele bak geld voor een homage.
Een mooi ontworpen en degelijk gebouwd horloge, maar nog steeds een homage.

2 likes

Ja ik snap dat niet iedereen dat er voor over heeft. Zelf ben ik er ook nog niet over uit of ik dat er wel aan uit wil geven, of toch niet liever een Damasko of een Sinn voor dat geld koop.
Maar ik heb niet echt moeite met een homage, zeker niet van een 5517. Maar wederom, iedereen zijn eigen smaak!

1 like

Even geregisteerd speciaal voor dit topic. Ben vooral actief op de internationale fora.
Maar omdat ik toch echt enthousiast ben over de OR2 wil ik hieraan bijdragen.

Ik heb de OR2 besteld met de smurf dial, datum en zwarte insert.
Mischien verander ik nog naar de blauwe insert maar daarvoor wil ik eerst de foto`s zien.

De CAL7275 is echter geen chinees uurwerk maar gemaakt in de USA door Ginault zelf. (Dit zeggen ze in ieder geval) De ginault kenners weten dat dit gewoon een prima uurwerk is. (Ik ga echter wel voor de Selitta)

Hier nog een mailtje van vandaag:

Following the pre-order invitation, I have included below Q&A for your quick reference. These are the questions many members asked since we announced the ORII pre-order. Attached below for you, just in case you have some of the same questions.

Q: Why the move to a Swiss movement? Isn’t the CAL7275 your calling card?
A: The move to SW200-1 is a business decision. Machining and assembling a CAL7275 takes long hours. For the past two years, we almost outgrew our production capability. Using SW200-1 helps us solve this bottleneck issue and helps us deal with current/future demand increase. Also since 99% of the members want a Swiss movement instead our own, we figured why not? Give the people what they want.

Q: I really like the idea of the blue ceramic insert but I can’t tell much from the render. Is it matte or glossy? What if I changed my mind after seeing photos of the actual watch?
A: The ceramic texture is going to be similar to the modern 6-digit Submariner. We will try to make the blue a darker blue like what you see on our blue aluminum iteration. And you are welcome to make changes to your pre-order after seeing photos of the actual prototypes.

Q: What color is the date wheel for the gold sand variant?
A: It will be the same beige background with black fonts to match the gold sand lume color; same as what we did for the 181875.

Q: Will it be possible to send in our current models for a ceramic insert? That would be AWESOME/EXCELLENT!
A: In order to mount our ceramic insert you will need the gen II bezel assembly. And to support the gen II bezel assembly you will need a gen II case. Just the parts alone will cost over $700.

Q: Why the ORII? With your production capability why not a whole new design? Feel like just an expensive facelift.
A: Some may think OR II is just some marketing gimmick with marginal spec upgrade to a ceramic insert. But that is really not the case. Under its unassuming look, the OR II is packed with heavy technical and production innovation. Basically, we took this iconic pre-ceramic case/bezel design (which many favor over the new maxi case) and figured out how to modernized the inside while faithfully allowing the outside to remain untouched. It is really “more than meets the eye”

Q: The spec and everything sounds good but my biggest concern is that there are no real pictures of the pieces at the moment. When can we see actual pictures of the ORII?
A: We understand but that shouldn’t need to be a concern. ORII will stay 95% identical (visually) to the OR I with the only major exception of the ceramic insert. That said, we should have more updates and pictures of the actual prototypes in a month or so. Be sure to follow us on Instagram. We will do sneak peeks and update photos of the OR II parts/prototypes on there. If you have not followed us be sure to do so (Instagram ID: GinaultUSA)

Q: John, I really want to secure a spot during phase1 but I don’t have the full amount. Can I make a deposit first?
A: Yes you can. The original goal was to make the pre-order process as easy and as simple as possible for both parties. But we understand some may not have the funds upfront. If this is something that works better for you send us an email, and we can set it up for you.

Finally, If you are interested in the OR II and have not placed your pre-order yet, we’d suggest getting your pre-order in to secure a spot in phase1 first before it runs out. We have received more than 80 orders in just 24hrs.

You can always make changes to your pre-order after seeing pictures of the actual prototypes in the months to come.

Sincerely,

John McMurtry

2 likes

Welkom, leuk dat je meedoet!

Ik zat zelf over de smurf dial, zonder datum met een zwarte insert te denken. Maar ik hou het inderdaad even af tot dat de foto’s met de blauwe insert er zijn.

Dit zou waar kunnen zijn (niet dat we het ooit zeker weten), en ik hoor ook zeker goede verhalen over het caliber. Maar zelf heb ik bij de OR1 afgehouden tot dat ze hopelijk een bekender zwitser uurwerk er in zouden zetten zoals ze nu doen met de Sellita. Is het logisch? Waarschijnlijk niet, maar om een of andere reden voel ik me er beter bij. Dus ik ben blij met de Sellita optie. Doet voor de rest niks af aan het CAL7275.

Ik had het mailtje ook op WUS gezien vandaag! Ik ben er nog niet over uit of ik een deposit ga maken voor dat de product foto’s er zijn.

Dankjewel !

Ik voel mij ook beter bij de selitta. Waarom ? Makkelijker onderdelen te vinden, Er zit natuurlijk garantie op de 7275 maar ik stuur hem liever naar mijn horlogemaker dan naar de USA en terug.

Ik heb ook een paar dagen getwijfeld, maar tog de keuze gemaakt om een plekje te reserveren. Je krijgt gegarandeerd eerst de echte fotos te zien en mag dan je keuze wijzigen of zelfs annuleren. En ik vindt $1200 echt nog meevallen voor de kwaliteit die je krijgt inclusief deze upgrades. $1599 klinkt dan toch weer heel anders en ben benieuwd of er mensen zijn die dat hiervoor neerleggen.

2 likes

Dus ik moet mijn Ginault Ocean Rover 1 (genummerde editie) behouden??

2 likes

Bijna 3x zo duur als de Hamtun Kraken welke zelfde uurwerk en type bezel heeft. Qua kleurstelling vindt ik de rechtse interessant. En dan houdt het wel op, ken het merk verder niet en vindt het daarom veel geld…

Flink bedrag maar de afwerking is dan wel echt super. In die prijsklasse ben ik nog niet iets tegen gekomen wat daar aan kan tippen. Het ontwerp moet je van houden.

4 likes

nu bekend is dat Ginault ook Nep Rolex horloges maakt, iemand nog 1000 dollar over voor de Rover 2?

Christus te paard, moet nu echt serieus elk Ginault topic ooit gestart opgegraven worden om te melden dat ze ook replica Rolexen maken? Daar is toch al een topic voor?

Wat een nieuws ook zeg. Als ik nog maar kan slapen vannacht.

20 likes

:joy:

Volgens mij liep 'ie …

1 like

Oud nieuws

1 like

bevestigd nieuws…

Wel nee, is al 2 jaar bekend

1 like