Nieuwe Glashütte Original Seaq

Wordt dit de trend van 2021?

Meer en meer Groene horloges? GS heeft een prachtig model (zie advertentie van @tompj), Tudor schijnt volgende week met een Groene variant te komen en nu las ik zojuist ook over de nieuwe Seaq van Glashütte.

Hij is wel gaaf hè!!?!

28 likes

Ach. Meer van hetzelfde.

8 likes

Wel aardig maar ik schrok van de prijs 8800,-

:thinking: :astonished:

6 likes

Qua uiterlijk bedoel je? Dit ‘soort’ horloges spreekt mij toch altijd wel aan.

Mede ook door het gebruik van in-house-movements. Als je je als horlogemaker er makkelijk vanaf wilt maken, dan wijzig je de vorm van een kast en gooi je er een standaard ETA uurwerkje in.

Hoewel een horloge er aan de buitenkant dan anders uitziet, zie ik dát meer als eenheidsworsten.

Yip… maar dat zal uiteindelijk wel ergens rond de €6-7k uitkomen, toch?

1 like

ik laat dit horloge even aan me voorbijgaan :slightly_smiling_face:

1 like

Gaaf! GO is dan ook wel een heel ander segment dan het spul wat we vaak voorbij zien komen.
Tof dat ze eindelijk voor kleiner gaan. Als de vrouwen klein nou ook eens gaan waarderen dan zie ik de toekomst hoopvol tegemoet.

11 likes

Die minutenwijzer vind ik wel uit balans… :shushing_face:

1 like

Heerlijk mooi! :heart_eyes:

1 like

Je bent in ieder geval Original met de aanschaf van deze Glashütte :sunglasses:

1 like

Wauw. Sjiek ding! Mooie kleur.

1 like

Oeps :scream:

Leuk ding wel. Doet me een beetje vermoeden dat ze bij GO een tekening van een Seiko SPB143 en een Yema Superman hebben gepakt, die twee gemengd hebben, en er een setje numerals bij hebben gedaan.

Het resultaat? Een horloge van 8800 Euro waar geen sterveling op zat te wachten. Voor dat geld koop ik de volgende horloges:

  • De SPB147
  • Een Yema Superman Heritage
  • Een Alpinist (numerals)
  • Een Sinn 356 Sa II
  • Een Nomos Ahoi Dunkel
  • En in augustus nog een 1959 Alpinist van ome Seiko.

Dan heb ik voor 8800 meer lol van ontwerpen die veel minder derivatief zijn.

5 likes

Absoluut waar…

1 like

Nee joh. Da’s al sinds de jaren 70 een cool idee.

3 likes

Op deze manier kun je elk horloge de spreekwoordelijke nek omdraaien!

2 likes

Nee, die Yema Superman kan ik de nek niet omdraaien. De Nomos Ahoi Dunkel ook niet echt, trouwens.

En je kunt invloeden ook wat subtieler lenen he? Want Seiko gebruikt die Yema secondenwijzer al vele, vele jaren in hun duikhorloges, zonder dat ze derivatief overkomen.

Net als die door de leden van dit forum zo belachelijk gemaakte Breitling Superocean Rainbow: Volledig eigen smoel, gewaagde kleurstelling.

Ze zijn er dus wel.

2 likes

Ach er zijn zoveel verschillen. Kijk alleen al naar de productieaantallen, of het gebruik van materialen, of het design (in de breedste zin van het woord).

Persoonlijk vind ik het een mooi horloge van een mooi merk, maar of het de prijs waard is?

Toekomst zal het uitwijzen, toch?

2 likes

Het is ook niet echt een nieuw idee hoor:

5 likes

Ain’t gonna happen.

2 likes