Nieuwe Glashütte Original Seaq

Het is een heel mooi horloge :sunglasses:

Zie :point_down:t3:

Heb hem toen niet genomen omdat ze het plastic niet wilde verwijderen toen ik hem paste :grimacing: Wat een kolder was dat! Al het overige was ontdaan van alles… maar bij deze moest het blijven zitten :thinking:

2 likes

Ik vind m in 't zwart mooier dan in 't groen.
:rofl:

2 likes

Nowp die pijl moest kleiner… :man_shrugging:

Die Spezichron’s werden, als ik het allemaal goed begrijp, in de jaren 70 door GUB gemaakt voor het Oostblok. De Yema Superman is er sinds 1963.

Dat die Spezichron’s wel eens een derivatief ontwerp konden zijn wordt in mijn optiek alleen maar bevestigd door de herkomst uit Oost Duitsland in de jaren 70. Die gasten vonden het wiel ook niet uit. :slight_smile:

Mijn vrouw houdt niet van too beaucoup. Komt goed uit. Ik heb haar dan ook alleen kleinere, eh, horloges gegeven.

2 likes

Ik vind m prachtig.

Moet de sea-q ook maar eens gaan passen.

@MannetjeMar waar was het waar ze zo lullig deden?

Of die duur is? Tsja is subjectief. In t echt luxe duikerssegment heb je niet veel keuze.

Sub die veel mensen hebben of een Blancpain/GO die je veel minder ziet.

2 likes

Dat mag je vragen… maar dat laat ik voor wat het is :relieved:

1 like

Doet t pijn dat je m hebt laten liggen of gewoon F**** you en doei gedachte gehad toen?

:rofl: :joy:

1 like

Zeker. Ik zou de Superman persoonlijk niet als de benchmark voor originaliteit zien, maar ieder z’n ding. Ik reageerde hier op:

Dat hebben ze duidelijk niet gedaan; ze hebben naar zo’n GUB gekeken. Overigens ook de reden dat ik de SeaQ niet mooi kan vinden. Ik associeer het ontwerp met chromen kastjes en penankeruurwerken.

Heb de grote broer wel eens gepast in het blauw en zwart. De Panorama date. Leuk horloge, schitterend afgewerkt, maar een smak geld waar je u tegen zegt.
Vond het uiteindelijk wat weinig anders brengen en dan helemaal voor dat geld. Ben uiteindelijk voor de JLC polaris mariner gegaan, zelfde prijsklasse alleen wel echte een eigen smoel.
Voor de prijs van de GO kom je ook in de buurt van blancpain, ook leuk als je iets anders wil dan een sub.
Er is trouwens ook weer veel te zeggen voor de aanpak van Fate, maar daar is iedereen weer anders in :slight_smile:

:sweat_smile:

Verder prima zaak waar ik altijd netjes behandeld ben en ook toen een fijn gesprek aan tafel had met de eigenaresse. Ook Blancpain gepast toen… alleen beetje jammer dat ze hem niet af wilde pellen :grimacing: Ja dan houdt het voor dat horloge op dat moment gewoon even op!

Andere mooie horloges genoeg :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

En voor het oorspronkelijke ontwerp van die GUB konden ze in 1970 wel eens naar het liefdeskind van een 62MAS (1965), een Fifty Fathoms (1953) en een Superman (1963) hebben gekeken.

Dat ervaar ik als een raar segment. Duikhorloges die luxe zijn… Toolwatches boven de 2000 Euro zijn gewoon vreemd.

3 likes

Is inderdaad jammer :-(. Klant is tot op zekere hoogte koning zou je zeggen

Van wat je hebt gezien, zou je zeggen dat de BP en de Seaq gelijkwaardig zijn qua afwerking of vond je de een er wat meer uitspringen?

Sinn U50 ook? :wink:

Nu we toch over dat merk hebben: Waar is de zalm?

Het zou zomaar kunnen. Ze hebben er jammer genoeg nog wel een eigen draai aan gegeven.

Ik heb net een broodje warmgerookte zalm met spinazie, mayo en lente-ui op. Het was lekker.

Is die meer dan 2000? 1990 mit Lederarmband ohne Tegiment. Ai.

Toegegeven, als ik in een vlaag van verstandsverbijstering 9000 ballen stuk wilde slaan op een “Luxe Duiker” zou ik inderdaad voor de GO gaan, want hij is wel toffer dan een Sub en een Bathyscaphe.

Maar ja, als ik dan een SPB of Superman naast die optie hou, dan heb ik de neiging om 8000 van die 9000 ballen in de kontzak te houden of om een JLC Reverso te halen.

Zo’n SeaQ is toch wel zo mooi he… Hopelijk schrijven ze lekker af. :wink:

2 likes

Hahahaha.

Een tool watch op leer… Nah. Gewoon helemaal getigimenteert op staal. :sunglasses:

Ik dacht dat je een 356 incoming had?

Ik vond zelf BP wat tegenvallen. Maar heb alleen de bathyscape gepast. Dat zag/voelde wat zwakjes aan tussen al het andere geweld.

8 likes

:stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Dat dacht ik ook, maar ze hebben leveringsproblemen bij Sinn. Ik had 'm 28 Feb betaald en besteld, vervolgens kwam de leveringsdatum op 25 Maart te staan. Die werd niet gehaald, toen kreeg ik een mailtje “misschien eind April” en heb ik de order maar eens geannuleerd.

Jammer. Tegen de zomer doe ik weer een poging, wat in het vat zit verzuurt niet, moet je maar denken.

Nee joh, daar scoor je dan toch een NATO en een rubbertje bij? Dat tegiment is wel jammer ja.

Maar eerlijk is eerlijk, ik zou voor 1200 Euro liever een SBBN031 Tuna oppikken met een Archimede Outdoor Protect er bij. Dan ben je twee K kwijt voor 2 horloges.

2 likes