Nieuwe (Grand / King) SEIKO modellen 2026. We gaan door!

Ik begrijp wat je zegt, maar daar heb ik niet voldoende op gelet om er iets over te kunnen zeggen. Ik had de oude ook niet echt naast de nieuwe om goed te kunnen vergelijken.

Volgens mij eu iets van 3200 of dat was de omgerekende prijs.

Kon hem meenemen voor 2500

Idd heel jammer. Terwijl vorig jaar het Anniversary-jaar was van de Tuna. Jammer dat ze er niks meer mee doen. Waarschijnlijk is het toch teveel niche om het makkelijk te kunnen verkopen. Dat laatste is natuurlijk steeds belangrijker. :crazy_face:

1 like

Ik denk dat de diameter-politie uiteindelijk toch de Tuna de das omgedaan heeft :joy:

2 likes

Vorige week bij een Grand Seiko boutique kreeg ik bij het bewonderen van de 37mm UFA’s hints dat er bij Watches en Wonders volgende maand meer modellen in dit formaat zou volgen. Benieuwd hoe betrouwbaar dat is. Zouden ze in de boutiques al vroeg promotiemateriaal krijgen?

2 likes

Ca 3.950,-.

Ondanks dat ik deze heel mooi vind, lijkt me dit toch wel heel stevig aan de prijs…

1 like

Tja, dat betaal je ook min of meer voor een Cartier Tank met 'n batterijtje…

2 likes

Zou heel gaaf zijn! Dus wellicht meer varianten van de UFA’s of SBGH343. Die laatste is mijn huidige spaardoel. :star_struck:

4 likes

Credor has announced the Kuon GCLX995. This model has a blue ceramic dial inspired by “nagi”, a state of calm on the sea.

The markers and logo are laser engraved into the dial and layered with a white paint.

The stainless steel case measures 39 x 10.8 x 46.2mm and houses a 7R31 Spring Drive calibre. This model is a standard addition to the line up and is not limited.

usd 10.285

15 likes

Seiko lanceert vier nieuwe Astron Nexter-horloges met zonne-energie en automatische GPS-tijdsynchronisatie

Had001

Had002

Hac001

Hac002

Alle vier de modellen zullen in april in Japan te koop zijn. De prijs begint bij 176.000 yen (~$1.107) voor de HAD001, terwijl u voor de HAD002, HAC001 en HAC002 165.000 yen (~$1.038) betaalt.

3 likes

Availability date: 08/31/2026

SEIKO H5 Hayabusa 10th Anniversary x Hatsune Miku Collaboration Watch

A high-speed fusion of Japanese engineering and virtual pop culture! SEIKO presents the H5 Hayabusa 10th Anniversary x Hatsune Miku Collaboration Watch. This limited-edition chronograph celebrates the 10th anniversary of the Shinkansen Henkei Robo Shinkalion series and its legendary cross-over with the virtual singer Hatsune Miku. Featuring a stunning “Saika Purple” and emerald green gradient dial inspired by the Hokkaido Shinkansen H5, this timepiece is a masterpiece of functional art.

• Collaboration: SEIKO x Shinkalion x Hatsune Miku
  • Limited Edition: 5,000 pieces worldwide (Individual serial number engraved on case back)
  • Movement: Japanese Quartz Chronograph
  • Special Accessory: Stainless Steel “Shinca” Metal Card (85.6 x 54mm)
  • Origin: Made in Japan

¥72,390.00

1 like

Wat doet een ander merk als credor steeds in een seiko topic?

1 like

De Seiko Group (Seiko Holdings Corporation) is een Japanse horlogegroep die verschillende merken en submerken beheert. De belangrijkste merken en collecties die onder Seiko vallen, zijn:

• Grand Seiko: Het luxe topmerk van de groep, bekend om hoogwaardige uurwerken (zoals Spring Drive en Hi-Beat) en afwerking.
  • Credor: Een exclusief merk dat zich richt op luxe horloges, vaak met gebruik van edelmetalen en verfijnde technieken.
  • Seiko: Het hoofdmerk, dat is onderverdeeld in diverse bekende collecties (submerken), waaronder:
    • Prospex: Sport- en duikhorloges (“Professional Specifications”).
    • Presage: Automatische horloges met een focus op vakmanschap en elegantie.
    • Astron: Innovatieve GPS Solar horloges.
    • King Seiko: Een historische lijn die in ere is hersteld.
    • Seiko 5 Sports: Betaalbare automatische sporthorloges.
  • Alba: Een merk dat zich richt op een jonger en meer budgetbewust publiek, voornamelijk in Azië.
  • Wired: Een modern, modieus merk gericht op de Japanse markt.
4 likes

Credor was een lijn van Seiko. Seiko stond lang op de wijzerplaat van Credor. Ze delen nogsteeds uurwerken. Seiko, Grand Seiko en Credor zijn hier alle welkom.

3 likes

Dat deze welkom is heb ik mijn bedenkingen bij……
Bovendien is er een ander topic voor Seiko
Deze topic is toch voor King en Grand Seiko…?….

Volgens mij zijn de pressage prospex etc gewoon modellen van Seiko , geen sub merken

1 like

Dat krijg je als je overal ChatGPT voor gebruikt :sweat_smile:

3 likes

Had001 :star_struck: :star_struck: :star_struck: :star_struck:

1 like

Wat flauw. Daar maak ik helemaal geen gebruik van….

Was ook niet over jou geloof ik

:popcorn:

3 likes