Topic kan dicht
Ik vind het niet geslaagd. Het is mij 2mm te groot voor de uitstraling van het horloge. Ik heb een 41mm Glycine field horloge wat beter zou zijn als het 39mm was, zeker omdat er altijd een vintage militaristische vibe aan kleeft. De 36 of 38mm die @septentrio noemt is nog beter.
Dan de PVD kast. Neen. Bah. Doe eens niet. Zeker niet met die lume die er uit ziet alsof iemand met een griepje in de sneeuw heeft staan zeiken.
Dan de titanium kast. Op zich heb ik niks tegen dat metaal, maar negen van de tien field horloges worden gewoon op perlon, NATO, zulu, leer of andere stof gedragen. Zoals trouwens hoort, met een field horloge. Het gewicht van zoân combo is toch al drie keer niks, en de kasten zijn toch al vaak gebrushed, dus Titanium voegt echt niks toe.
Tot slot: Wie graveert nou in godsnaam âTITANIUMâ op ze zijkant van de kast? Ik ben best een Hamilton fanboi, maar dit slaat voor mij als een lul op een weduwnaar.
Kortom: Veel liever de goedkopere 38mm modellen van vorig jaar.
Laat ik zeggen dat de linker een mooi bandje heeft.
Vind hem zeker niet slecht, maar ik had persoonlijk gewoon een 40mm versie van de field mechanical gewild met iets kortere lugs. Beetje een middenmotor zo. Jammer
De tekst aan de zijkant is voor mij zoân boosdoenerâŠ
Titanium prima maar 42mm is veel te groot, de 38mm valt al erg groot uit met zân mega lugs.
Ik meende dat die trend van alles moet groter dan 40mm wel een beetje over was inmiddelsâŠ
42mm is te groot, doe mij de âoudeâ modellen maar
Te groot, 39mm titanium zou gaaf zijn geweest.
Dan blijft de prijs over. In mijn beleving 200 te duur.
Ik vind hem net wat te druk / onrustig met al die getallen en verschillende grootte.
Ik kon het niet beter verwoorden
Vind ze persoonlijk ook wat aan de grote kant. Maar dr zijn die kleinere handopwinder en automaat versie. Dus kan me voorstellen dat ze nu iets in die maat uitbrengen.
Overigens wel goeie keus met titanium. Dat grijze geeft dat military gevoel wat je ook bij bead blasted hebt.
Helemaal mee eens en staat op de short list
Hilarisch inderdaad. Bijna net zo stom als âBauhausâ op een Bauhaus printen.
1000 ballen
Ik heb deze, ook 42mm, 100 meter, met saffier en
afgeregeld, 130 pietermannen
Maar er staat Seiko 5 sports en daar halen de mensen de neus voor op.
Wat rechtvaardigt de bijna 10 X hogere prijs van de Hamilton?
Ikke niet
Precies! Ik moest gelijk aan jou denken, wat zou Teun hiervan vinden
Ik ook niet.
Helaas verkocht omdat ik achter groter wild aan zat, maar zân groene quartz broer die ik al sinds 2009 draag heb ik nog wel:
Onverwoestbaar die dingen, ook zonder saffier.
Maarreh, nogmaals, ik ben best een Hamilton fanboi. De 38 mechanical die @septentrio noemt⊠dikke mik. Maar eerlijk gezegd: Voor 500 Euro wist ik het wel.
https://www.timefactors.com/images/prs29as-5.jpg
Dat doet Eddie beter. Ik hoop dat het weer goed met hem gaat, trouwens.
Helemaal mee eens. Ik heb deze seiko field watch ook maar dan in de âgun metalâ uitvoering. Echt een topklok voor een goede prijs. Draag ik het meest en kan tegen een stootje.
Live beelden