Nieuwe High End Citizen 0200....de Royal Oak/Octo achterna!

Goedemorgen allen!

Vanochtend kwam ik op mijn Instagram feed in een keer een afbeelding van de nieuwe Citizen tegen. Ik moest even twee keer kijken aangezien ik niet héél bekend ben met Citizen buiten de iconische Bullhead.

Nu ga ik dit horloge natuurlijk niet vergelijken met een Royal Oak maar ik vind het zeker wel een fris ogend horloge. De brushed afwerking vind ik sowieso erg mooi, al doet het mij tegelijkertijd ook denken aan de band van de Bvlgari Octo.

Anyhow… betere en uitgebreidere info over het La Joux-Perret S.A. uurwerk in het artikel hier beneden, ere wie ere toekomt!

24 likes

Dit ziet er erg aantrekkelijk uit

Ah, de nieuwe Tissot PRX…
(Want in die klasse zit hij meer, het is geen Octo of APRO)

Best leuk design. Maar met 40MM zonder bezel gewoon te groot imo.

Qua prijs doen ze anders wel hun best… $ 6.000 euronen!

4 likes

Ach, het is nog vroeg hè? Prijsklasse €5000+

Edit @automan16 was me voor

Dan zit hij nog steeds dichter bij de Tissot toch? :joy:

2 likes

Haha snap de vergelijking.
Ik wacht op wat reviews. Als de afwerking is zoals die van Grand Seiko dan vind ik het vrij goed verklaarbaar… Als hij dit niveau niet haalt zullen ze er weinig van verkopen op deze prijs aangezien Citizen zich, anders dan Grand Seiko, nog niet heeft bewezen in het hogere segment. Ik vind het in ieder geval een fraai horloge!

1 like

Ik vind het toch echt een verdomd mooie klok. Mooi ook dat het time-only is, dial mooi in Balans en de “grain” op de plaat is ook heerlijk.

4 likes

Ah, vandaar al die overstappers van GS naar Chronomasters :thinking:

6 likes

@CitizenX was al je voor vanochtend:

Best geslaagd eigenlijk. De dial is wel heerlijk te noemen :+1:

Interesting. Ze gaan achter GS aan lijkt me zo. I like.

1 like

Excuses dan voor het dubbele topic. Had wel gekeken maar blijkbaar overheen gekeken.

Mocht het storend zijn dan mag deze post weggehaald worden!

1 like

Het is wel zo duidelijk als er een topic hierover gaat, toch? Ik kan dat iig niet doen, denk ik. Dat zou @jur dan moeten doen.

Ja ben ik met je eens.
Ik ben weer Trust Level 2 dus kan hem ook zelf niet verwijderen.

1 like

Op slot zetten, @jur, mag ook natuurlijk :grin: Misschien wel beter.

Geweldige wijzerplaat!:star_struck:

1 like

Chronomaster? 0100? :sunglasses:

1 like

Ik vind m wel gaaf, al is ie een beetje degelijk.

Maar als citizen meer van dit soort horloges gaat uitbrengen, prima toch?

-edit, ik kijk ook met mn neus :stuck_out_tongue:

1 like

Ja heb net even gegoogled.
Zoals ik al zei: ik heb niet veel verstand van Citizen buiten dat ik de Bullhead heel gaaf vind. Anderzijds vind ik, ook na het bekijken van de chronomaster, dit geen € 5.000 horologie!

1 like