Nieuwe horloge

Hey,

Ik ben van plan om voor m’n 18de verjaardag een horloge te kopen.
Mijn budget bedraagt maximum 500 euro.

Mijn vereisten:

-Degelijk merk (twijfel nog tussen Seiko, Tissot, Certina of Casio radio-controlled)
-Krasvrij glas (Saffierglas lijkt me de beste keus?)
-Waterdichtheid, maar ben niet van plan ze in water te dragen.
-Kwaliteitsvolle band, metaal/titanium/leer.
-Liefst een zwarte/donkere wijzerplaat.
-Niet te groot, maximum ±40mm indien mogelijk.
-Stijlvol, maar toch wat sportief.

Vooral dus een kwalitatief (en duurzaam) uurwerk dat dagelijks gedragen kan worden en toonbaar is bij speciale gelegenheden.

Enkele uurwerken die ik “mooi” vind:

Certina DS Spel:

Tissot PCR200:

Seiko Premier:

Er zijn hwss nog vele kwalitatieve alternatieven, dewelke krijgt jullie voorkeur? Over Certina heb ik wel al wat negatieve dingen gehoord.

Alvast bedankt!

Persoonlijk zou ik Pulsar laten vallen. Mijn inziens toch wat ‘goedkoop’. Sorry als ik daarmee iemand tegen de schenen schop. Persoonlijk zou ik met een dergelijk budget voor een Seiko gaan, in mijn ervaring zeer degelijke horloges.

veel succes en plezier met het maken van je keuze!

Als ik uit de drie moest kiezen zou ik voor de Tissot gaan!

Ik heb hem dan zelf met leren band en witte wijzerplaat en moet zeggen dat hij zeker “toonbaar” is! En ik kan me voorstellen die het met een stalen band ook zeker geen miskoop zal zijn!

Ben benieuwd wat het gaat worden!

Menno

Welkom op het forum! (tu)

Wat dacht je van zoiets:

Seiko Skx023

Seiko Skx013

Tissot Le Locle

Tissot Carson

Je zou bijvoorbeeld ook eens naar Hamilton kunnen kijken, past binnen je budget.

een paar van de zwarte exemplaren, in beetje in de stijl die je liet zien:


Groeten,

Martin

Om de verwarring nog groter te maken: Citizen is ook een goed Japans merk.

Groeten, Tom Vreeken.

Bedankt voor de vele reacties!

De Hamiltons zien er echt wel prachtig uit, hoewel ik over dat merk nog niet zoveel heb gehoord. Ze zien er wel heel degelijk en fraai uit (beter dan Seiko?)

Seiko of Hamilton lijkt het nu toch stilaan te worden.

Deze vind ik bijvoorbeeld een mooie:

Citizen, met ECO-drive en radiogestuurde optie, ziet er ook wel handig uit… Iemand daar ervaringen mee?

koendg Schreef:

Citizen, met ECO-drive en radiogestuurde optie,
ziet er ook wel handig uit… Iemand daar
ervaringen mee?

http://www.preisplanet.de/img/41577_b1.jpg

Deze heeft echter wel geen saffierglas…

http://www.uhrcenter.de/watches/citizen/funkuhren/as2040_56e/index.htm?sid=1b566d27d2213ae6b0e20cb87c6241e7

Ik ben vrij zorgzaam met horloges, dus dit mag geen probleem vormen?
Is dit goede prijs kwaliteit voor 399 euro of ben ik toch beter af met een hamilton?

Bedankt!

Ik zou gelijk voor deze Citizen gaan Eco-Drive, saffierglas, Chronograaf (mechanisch) Powerreserve, alarm wat wil je nog meer…:slight_smile:

Ik kan mij wel bij Hennie aansluiten v.w.b. de Citizen, heeft alles en een bijzonder mooie klok.

Overigens is Hamilton ook zeer fraai en kwalitatief zeer goed.

Niet aan bod gekomen maar zeker ook de moeite waard Casio Wave Ceptor 600

Ook Seiko is een heel goede keuze en daar zal je zeker een model vinden die naar je smaak is.

mg

Ed

ik heb nu al weer 6 mnd een Certina Podium.
Niets mis mee! Het is eens een keer wat anders dan Tissot.
Die zie je wel vaker gedragen worden door anderen.

Marco

Ik wou www.HamiltonWatch.com aanbevelen, echter zijn al 2 mensen me voor geweest.

Ps. Mijn laatste aanwinst, een model welke ook in stainless steel te krijgen is en met leren band etc etc.

Beste Koendg, misschien is het nu de moeite waard dat je eens bij een juwelier binnenloopt en een paar van die horloge aan je pols doet. Dan komt een horloge opeens heel anders op je over. Wellicht is dat een methode om je keuze te vergemakkelijken.

Moelijke keus, er is in dat segment zoveel moois om uit te kiezen.
Heb zelf de Tissot (witte plaat, leren band) Deze is wel iets groter (42mm) dan je aangeeft. Verder wel een hele mooie klok. Ben momenteel zelf erg gecharmeerd van Christopher Ward, kijk maar eens naar zijn Peregrine?
http://www.christopherward.co.uk

Succes met je keuze

Wat denken jullie van deze Junghans?

http://wereldhorloges.nl//wereld_details.php?id=1584

Of beter een hamilton voor die prijs? Morgen ga ik naar de juwelier.

Al bedankt!

Dit is een quartz… :(… maar ja, als je hem leuk vind, moet je het gewoon doen:).

Groeten, Tom Vreeken.

Zonder meer een mooie klok, maar ik blijf het veel geld vinden.

Sluit me verder bij Tom aan.

groet

Ed

Volgens mij was Junghans een degelijk, oud merk dat is afgezakt tot kijkshop niveau (verkoop van naam??) en probeert nu weer wat van de oude glorie te herkrijgen.

Ik heb zelf nog een Junghans quarz liggen, een jaar of 20 geleden bij de kijkshop gekocht, voor een paar (gulden)tientjes. Hij doet het nog wel, dus echt slecht zijn ze niet. Het ‘goud’ is er wel afgesleten.

Ik zou dit geld er niet voor over hebben.

Groeten,

Martin

Hoi zou echt gaan voor de Seiko Skx023 die Jaap-Wim je ook al aanraade. Look-a-like van een Omega Seamaster. Zeker nu Omega, ook ergens gelezen in een mooi Basel verslag, ook dit horloge met een zwarte (mooiere stijlvolle) wijzerplaat gaat brengen. Of je spaart net als ik flink door voor naar mijn idee mooiste horloge Omega Planet Ocean 42mm. Schitterend. Ben nog niet zo bedreven dat ik er een foto van bij kan zetten. Succes met je uiteindelijke keuze! VgOscar