Nieuwe horlogedoos.

Ooit heb ik een horlogedoos gehad van het “merk” Riverdale met plaats voor een zestal horloges. Compleet troep natuurlijk, maar het voldeed.

Inmiddels is de tijd gekomen dat deze doos vervangen mag worden. Hier vormt zich dan ook gelijk een probleem: hoeveel horloges en welke moet het worden.

Het eerste probleem is vrij snel opgelost, voor nu volstaat 12 stuks en dan is er nog ruimte. Maar dan de vraag: welke moet het worden. De kanttekening hierbij is: ik moet nog nieuwe nachtkastjes maken, hierin wil ik eigenlijk een horloge “doos” integreren in de lade. Wanneer die nachtkastjes er komen? Dat kan nog wel een jaar duren, tot die tijd moeten ze wel netjes liggen natuurlijk. :grinning:

Ik heb de diverse horlogedoos topics gelezen, youtube uitgespeeld en het halve internet gelezen. Voor nu kom ik daarmee tot een selectie van drie dozen, te weten:

1. De Rainer horlogedoos.
Al jaren voor dat ik hier lid werd, las ik hier zo af en toe. De rainer vind ik al sinds die tijd mooi. Echter ik kan er geen trouwring in kwijt, daar moet dan weer een aparte oplossing voor komen. En hoewel de doos niet bijzonder “duur” is, bereiken we wel gelijk de bovenkant van het budget. De oplossing voor de ring moet dan nog even wachten.

2. Rothwell 12 slots watch box.
Deze zag ik afgelopen week langskomen op het forum bij @Dao. Erg mooie box, zeker in de bruine uitvoering. Echter ben ik niet weg van het witte stiksel in die variant. En lees ik ook veel slechte reviews. Mijn idee is dat je bij de verzending een beetje geluk moet hebben. Verder is deze box alles wat ik zoek.

3. Peli 1400
Uit de tijd dat ik alleen nog maar mee las, kwam ik ook regelmatig op WUS terecht. Daar zag ik Peli cases die men gebruikte om horloges in op te bergen. Ook erg gaaf! Makkelijk mee te nemen, maar is dat een vereiste? Nee. Ook een mogelijkheid om een ring in op te bergen, omdat je hem zelf in kan delen. Het aantal van 12 horloges lukt niet in deze case en ik vraag me af of het plukfoam stevig genoeg is als horloge kussen. Prijstechnisch ook gelijk richting het maximale, dus andere kussen zijn geen mogelijkheid.

HET VERDICT
Om een langs verhaal kort te maken. Ik weet het nog steeds niet. Ze hebben alle drie voordelen en nadelen. Dus bij deze, wat zouden jullie kiezen?

Heb je een totaal andere box in de categorie tot €150, dan hoor ik dat ook graag.

Stemmen maar!

Welke horlogedoos
  • Rainer
  • Rothwell
  • Peli case
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Ik zou hier kijken, hoeft je niet te kutten met schuim snijden: https://schaumex.de/collections/transportkoffer-fur-uhren

Maar 100% een Rainer. Gewoon omdat het een dikke prima afwerking en design heeft.

1 like

€20,- prima doosje

SONGMICS Watch Box with 12 Compartments, Watch Box with Glass Cover, Watch Case with Removable Watch Cushion, Metal Clasp, Premium Watch Box, PU Cover in Black, Velvet Lining in Black JWB12B https://www.amazon.nl/dp/B00L29YVK8/ref=cm_sw_r_cp_api_glt_i_4XJT53X7FPFADD1QH90D?_encoding=UTF8&psc=1

3 likes

1 like

Eigen foto? Dan voor het geld wel heel interessant!

Ja, voor mijn G-shock’s

10 likes

Ik heb in een van de vakjes van mijn Rainer horlogedoos een bewerkt stuk vulling van een sieradendoos gestopt. Dat gewoon op maat geknipt en wat kleine sneden in gemaak. Zodat ik zowel de trouwring als bijvoorbeeld een paar setjes manchetknopen er in kan steken.

1 like

Heb je een foto? :smirk:

1 like

Tot nog toe heb ik veel plezier gehad van de horloge dozen van La Royale (Nederlands)
https://www.laroyale.nl/
Zij hebben geen uitvoering voor 12 horloges, maar wel voor 10. Voldoet niet helemaal aan je vraag, maar mogelijk heb je er wat aan. :+1:

1 like

Benson al overwogen?

https://watchwinders.nl/horlogeboxen/benson/benson-black-series-12-lwb12-black

1 like

Dit maakt het niet makkelijker :smile:

Ja die vind ik niet zo. Maar toch bedankt!

1 like

Grappig, nooit bij stilgestaan dan mensen hun trouwring afdoen ‘s nachts. Ik houd mijn trouwringen 24/7 om.

Heb zelf een of andere El Cheapo doos van de Kwantum/Action/Xenos of waar vrouwlief hem dan ook gekocht heeft. Niet te vergelijken met de duurdere boxen, maar volstaat prima voor mij.

1 like

Ik draag mijn trouwring enkel in de avond en in het weekend, dit omdat ik deze tijdens het werk niet aan kan. Juist daarom is het goed kunnen opbergen voor mij belangrijk. Anders gaat hij slingeren. :stuck_out_tongue:

Zou een begin maken aan het nachtkastje. Als je zo een horlogedoos nu koopt heb je toch die stok achter de deur weg gehaald.

1 like

Mag ik je dan vragen, hoeveel vrouwen heb jij?

2 likes

Deze zou ik niet doen, tenzij je er veel bomproof mee wilt reizen.
Ik heb hem gehad maar vond dat mijn horloges er te strak in zaten.
Heb nu een Rothwell en dat bevalt prima met de zichtdeksel.

1 like

Wellicht verkeerd verwoord?
Ik heb zelf naast mijn trouwring ook nog mijn verlovingsring en ring van mijn dochters om. Deze laatste wissel ik af met de zegelring van mijn opa of mijn eigen zegelring. Dus een vakje voor ringen kan handig zijn. Al klinkt trouwringen wat vreemd, maar ik denk een goede verklaring zal er zijn.

2 likes

Ik had gehoopt op een smeuïger uitleg…

2 likes

Het is wat boven budget, maar als je zelf een idee hebt over hoe je box eruit moet zien en je kunt niks vinden… laat er dan eentje maken :slight_smile:

Ik ben heel tevreden over de kwaliteit/afwerking, is gewoon subliem. Communicatie vanuit de maker was wat minder (duurde lang en kwam met corona excuses).

1 like

Ik moet eerst nog een barbecue-meubel afmaken, een salontafel en een tv-meubel maken. Dus voor ik daarbij aanbeland ben. We hebben tijdelijke nachtkastjes gekocht totdat ik zelf gemaakt heb. Kan alles bij elkaar nog makkelijk een jaar duren.

Heb je er foto’s van? :slight_smile:

Dat is dus mijn probleem, ik kan het zelf ook prima alleen heb voorlopig geen tijd. De nieuwe box moet een tijdelijke oplossing worden :slight_smile:

1 like