Nieuwe HorlogeLoze Noob 🖐

Titel en gebruikersnaam zeggen al voldoende denk ik.
Betrap mezelf er op dat ik de laatste anderhalf maand meermaals per dag kijk op het forum om advies etc in te winnen. Dus het werd nu wel tijd om een accountje te maken.

Ik ben op zoek naar me eerste echte horloge.
Vanmiddag de stoute schoenen aan getrokken en een juwelier in gelopen. Op zoek naar een horloge van rond de 200 euries met in ieder geval een Saffier glaasje. (Zo zeg je dat toch)? :crazy_face: Ik ben nog niet geslaagd. Maar twijfel aan het volgende horloge.

Ik zocht eigenlijk een horloge van staal. Maar er was ‘iets’ aan dit horloge wat ik wel mooi vond. Ik zelf draag een dunne goude ketting en goude zegelring die emotionele waarde voor mij hebben. Dus het horloge moet daar wel bij passen uiteraard.

Bij minuut 57 zit een raar puntje die daar niet hoort. Dus volgends de mevrouw die mij hielp ging dit horloge retour en zou ze dan eventueel een nieuwe voor mij bestellen.

Vrienden van mij dragen allemaal een Armani of Michael Kors horloge. Dus aan hun hoef ik geen advies te vragen🙄

Sorry voor de spelfouten en de slechte foto.:hugs:

26 likes

Welkom. Je eerste horloge voor een respectabel bedrag van een paar handjes euro’s kun je jezelf geen buil aan vallen. Volg je gevoel en gaan met die banaan. De wetenschap dat je geen Armani en Michael Kors moet dragen betekent al dat je 12-0 voorstaat. Succes!

16 likes

Welkom hier en veel plezier.
Seiko is een goed begin.
Kijk ook eens bij het merk Oriënt.
Die heeft vaak meer horloges met saffier in jouw prijs segment.

1 like

Welkom op HF!
Seiko is in deze prijsklasse doorgaans prima waar voor je geld. Als jij hem maar mooi vindt. Het is dan wel een model wat minder populair is op dit forum, maar dat geldt voor wel meer modellen. En wat doet andermans smaak er toe?

Kun je onder woorden brengen waarom?

1 like

Welkom!
Goed om te bedenken of je een horloge met een batterij (quartz) wilt, of mechanisch.

Seiko quartz is altijd goed als je geen mechanische fetisjist bent. Ik vind het horloge wat je op het oog hebt zonder meer een mooie keuze gegeven het gulden randje aan je overige accesoires. Zeker met een bruine croco band er op. Aangezien de kast staal is gaat er ook geen doublé slijten of zo, dus da’s zorgeloos.

Quartz heeft als voordeel dat het set-and-forget is, en voor 200 Euro ga je geen mechanische Seiko vinden met saffier. Dit soort horloge gaat het na vier nieuwe banden over 20 jaar nog rustig volhouden om de pols.

Ik zou zeggen: Gewoon doen dus. :+1:

6 likes

Horloges… begin er niet aan!!

6 likes

Welkom, qua merk zit je al lekker. Ik denk zelf, maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen, dat je op het horloge dat jij laat zien erg snel uitgekeken zal raken. Leuk ding maar niet heel verfijnd. Zoek vooral lang genoeg door, overhaaste aankopen zijn achteraf vaak teleurstellend. Zeker wanneer je hier 10 keer per dag herinnerd wordt aan wat je nog meer had kunnen kopen



Hier nog 2 linkjes van horloges en 1 link waar je in jouw prijsklasse nog meer uit kan kiezen

1 like

Ik zoek namelijk een horloge die vrijwel overal bij past. Of ik nou een blouse of polo aan heb, of in een trainingspak loop. En denk niet dat dit horloge daar geschikt voor is. En ik keek in eerste instantie naar een stalen horloge. De mevrouw die mij hielp vroeg mij om dit horloge te passen. En toen begon ik dus te twijfelen omdat die me verassend goed stond al zeg ik het zelf. @Hieronimus

Op mijn werk mag ik geen horloge om. Dus ik zal alleen in me vrije tijd een horloge om doen. Twijfel daarom of een mechanisch horloge bij mij past.

2 likes

Thanks voor de tips! Ik ben al maanden aan het rond neuzen maar kom er gewoon niet uit. Ik wil gewoon heel graag wat om me pols hebben. En dan kan ik altijd nog kijken naar wat anders. Vandaag was voor het eerst dat ik het 1 en ander ging passen. Nu stiekem wel spijt van want ik twijfel alleen nog maar meer…

1 like

Welkom! Probeer plezier te hebben in de zoektocht. Bekijk wat reviews, lees ervaringen van anderen etc. Dan kan het niet misgaan.

1 like

Als je je er goed bij voelt moet je je echt niet inhouden. 200 euro is (voor de meeste mensen hier) nu ook niet dusdanig veel dat het maanden bedenktijd vereist

1 like

Welkom op het forum en veel plezier hier. Seiko is een goede keuze, succes en geniet van je aanschaf!
M’n eerste “echte” horloge was nog niet zolang geleden een Tissot Classic Dream voor € 169,00.

2 likes

Heb je inderdaad ook een goed punt. Maar ik wil wel waar voor me centjes hebben. Dus vandaar dat ik jullie advies hoog heb zitten.

1 like

Waar voor je geld is iets heel vreemds in onze hobby. Een rolex van 10k is als horloge niet zijn geld waard, ook al is het heel vet, een Quartz van 10 euro geeft ook te tijd aan. Het is de charme er omheen waar veel mensen grote bedragen voor over hebben. En dat moet je voor jezelf zien vast te stellen wat dit voor jou is.

Mbt je zoektocht. Wil je persee een dressy horloge? (beetje chique dus) of mag het ook een sportiever horloge zijn zoals een chrono of een duiker?

1 like

Mooi verwoord.

Voor nu wil ik graag een horloge dat in ieder geval vrijwel overal bij past.

2 likes

Ik ga morgen naar het outlet in Roermond, zal de seiko store eens binnen lopen of ze nog wat leuks hebben liggen voor weinig

1 like

Welkom! En geniet vooral van de zoektocht. Parkeer dat ongeduld of koopdrang die je wellicht diep van binnen voelt. Kijk rond, probeer, lees en kijk vooral ook eens naar wat anders dan je 1e keus. Je schrijft hierboven dat je een allround horloge zoekt… Dit horloge zou ik persoonlijk niet dragen bij een trainingspak. Misschien een 2e hands duikhorloge. Staat een fraaie aquatico sea star in het blauwe deel. Wel mechanisch maar voorzien van een oerdegelijk NH35 uurwerk. Mooi ingetogen duiker met snowflake wijzers a la Tudor. :muscle:

Zomaar een ideetje om je zoekveld te verruimen

2 likes

Welkom en kijk idd eens in het blauwe!!!

1 like