Nieuwe, inmiddels al oude aanwinst: Zenith El Primero Striking 10th Chronograph

De IWC weg en deze kwam ervoor in de plaats. Qua waarde moest de andere persoon een beetje inleveren (voordeel voor mij :upside_down:), maar hij wilde mijn IWC heel erg graag. Toevallig had ik ook veel interesse in zijn horloge.

Ik heb hem al een tijdje, maar toch besloten om er een topic van te maken, ondanks dat ik voornamelijk een undercover-drager ben van horloges. Altijd een Zenith willen hebben, dus ik was blij toen ik dit horloge in mijn bezit kreeg:

Zenith El Primero Striking 10th Chronograph.

Gebaseerd op de (inmiddels te dure :stuck_out_tongue:) A386 El Primero, is het model tevens een limited edition van 1969 stuks.

Het uurwerk is prachtig, vooral dat paarse ding (ik weet niet hoe dat onderdeel heet).

Uiteraard is het belangrijke foefje de secondewijzer, deze gaat namelijk in tien tellen rond. De buitenste ring van de wijzerplaat is de meter en in combinatie met de secondewijzer kan je dingen tot tien seconden meten.

Zie het volgende filmpje dat ik heb gemaakt:

En nog een paar fotoā€™s:

37 likes

Erg mooi! Gefeliciteerd :slight_smile:

Heel gaaf! Prachtige chrono

Mooi ding. Apart om te zien die snelle secondenwijzer

Een van de allermooiste Zenith die er is. Echt prachtig :grin::+1:

Gawdaaayyummm wat een beauty

Heel gaaf met die 1/10 seconde complicatie :ok_hand:

Machtig mooi deze. Zowel aan de voor- als achterkant. Veel plezier ermee.

Gave chrono! Veel draagplezieršŸ‘

Mijn beste,

Chapeau met deze markante verworvenheid!!
Ik wens je er vele mooie momenten mee!!

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op!! :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Prachtig! Gelukkig niet de duiker variant met die drukke duikring. :+1:

Schitterend! Geniet ervan!

Dank.

Ik was in tegelijkertijd ook in onderhandeling voor een Panerai Submersible 2500M Special Edition, maar toen ik zag hoe mooi die Zenith was en hoe graag de persoon mijn IWC wilde, was de keuze snel gemaakt.

Helemaal de zelfde gedachte hier! :innocent:

Wel grappig dat Ralph eigenlijk wilde ruilen met mijn sub, maar dat ik dat niet deed omdat ik al zoā€™n mooie Zenith heb :joy:.

Mooie aanwinst, daar was die IWC maar een -piep- ding bij!

Prachtig horloge. gefeliciteerd!
ā€œJammerā€ dat die prachtige secondewijzer zijn partytrick alleen doet als de chronograaf gebruikt wordt :slight_smile:

Prachtig!!

zenith is een tijd de weg kwijt geweest , gelukkig zijn ze weer helemaal terug. Mooie aanwinst. Enjoy!

Bjoety! , echt een topper dit.

Niks meer aan toe te voegen! , en nou niet weer flipperen he Aldin! :wink:

Prachtige aanwinst; heel veel plezier ermee!