Nieuwe IWC Portugesier 40 & 42 Automatic

Hallo allemaal,

IWC heeft en nieuwe non chronograaf Portugesier aangekondigd! Werkelijk waar prachtig! Vanaf 7250 dollar dus betaalbaarder dan de chronograaf versie. Het horloge heeft een inhouse uurwerk met een power reserve van 60 uur. Het horloge heeft een kleine subsecond dial op 6 uur.

Wat vinden jullie ervan?

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

Cheers!

6 likes

De oude 1993 ‘ los van het uurwerk’ is mooier.

Slankere kast en vorm. :v:

2 likes

Dit is zeker gaaf :ok_hand:t2:

3 likes

Wauw, eindelijk een 40mm.

In iwc only postte ik al de nieuwe perpetual ook. Ook 2mm kleiner.

Heerlijk!!

9 likes

Ja echt prachtig! :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

En wat vinden we hier van? Portugieser yacht club moon and tide.

1 like

De 40mm is echt prachtig en zelfs mooier dan de 40mm Mark XVIII Petit Prince. Geen datumvenster! Ze leren het wel bij IWC. Ik snap de 12,5 mm dikte alleen niet zo, is dat vanwege het saffier kijkraampje achterop?

De 7 days is zelfs 14,1mm hoor. Das toch al 10% minder dik.

Top maat dit

Wauw! :ok_hand:

Ik gebruik de maatvoering van IWC niet. Hoewel 40 en 42mm de goede kant op gaan zijn de modellen naar mijn mening echt nog te groot voor nette horloges. Met de grote wijzerplaten zijn ze echt wel fors. Ze zien er top uit op de plaatjes, dat wel.

1 like

vrij lelijk

Deze is prachtig!

Dikke pannenkoeken van een veredeld plakmerk.

Het zit m allemaal in de (afwezigheid) van de bezel.
En zeker een witte/bleke plaat.

Kijk: beide zijn 42mm, maar optisch zo verschillend(sorry voor slechte kwaliteit);

Portugieser lijn is echt zo puur. Mooiste dial ever! Je bent voor of tegen.
Was dan ook een zakhorloge om de pols he.
Die grote maat van 42mm is echt inderdaad op t randje. Die 40mm is volgens mij perfect. Kan niet wachten m es te passen.

1 like

Klopt maar 1 mm erbij en je hebt de Portugieser Chrono met zichtbodem dus ik had eerder een dikte van 11 mm verwacht. Het is maar een time date horloge.

Waarschijnlijk doen ze hun best er niet voor, want ik zie met 12.5mm ook een WR rating van 3 bar.

2 likes

De 40mm met donkere plaat vind ik erg mooi. Met die 40mm helaas wel nog een tikje groot op de pols vermoed ik.

1 like

“Introducing – The IWC Portugieser Automatic 40 (Live Pics & Pricing)” via @watchville

Nog even wat live foto’s

9 likes

Deze vind ik ook mooi.

Ik vind de 40mm heel mooi, maar ik ben ervan overtuigd dat hij me heel snel zal vervelen.

2 likes