Nieuwe IWC Portugesier 40 & 42 Automatic

Dat heb ik waarschijnlijk ook. Dan is 6/7k een boel geld…denk dat ik meer lol van een Explorer I zou hebben.

1 like

Erg mooi, maar zoals ik dacht veel te groot op de pols. Check foto 2 :confused:

True. Vind ik ook. Chrono’s en divers mogen groot.

Dressy horloges eigenlijk niet boven de 36mm voor mij.

Maar op het plaatje… :heart_eyes:

1 like

Precies dit. Echt te fors voor het type.

Voor mij is duidelijk dat IWC horloges helaas zelden ‘kloppen’ op mijn pols. Of ze zijn behoorlijk oversized, of de diameter is netjes en de lug to lug kantjeboord.

1 like

Die foto is op een 16,5cm pols en vertekent nogal. Ik ken een collega met 17cm polsen zoals die van mij met een 43mm Portugieser 8 days handwound en dat staat hem echt schitterend.

Het is ook niet bedoeld om echt dressy te zijn, de grootte en dikte zorgen er net voor dat hij wat meer casual draagt. De brushing op de zijkanten is hiervoor ook bedoeld. Historisch gezien is hij altijd al groot ook :slight_smile: Voor echte dresswatches moet je bij de Portofino’s zijn.

Ik ben fan van die witte 40mm met blauwe cijfers! Schitterend horloge!

2 likes

Die rode :heart_eyes:

2 likes

Hallo! :wave:

Precies Jeroen, die zou ik echt aan collectie willen toevoegen wat een prachtige kleur :ok_hand:t2:

1 like

Pfoe! Ze leren het inderdaad ook nooit he…
Ach ja, scheelt weer deuk in de horlogerekening.

Doe die linker maar.

1 like

Mee eens, maar die rode wil ik ook wel schitterende kleuren :ok_hand:t2:

1 like

Maar 3 bar is toch prima voor een dresser op leer? Dit horloge is niet bedoeld om ooit water te zien…

1 like

Dat is nogal een aanname op basis van één foto van een onbekende pols? Keertje proberen lijkt mij. De 40mm Petit Prince stond perfect op mijn 18cm polsen, en ik heb ronde polsen dus effectief minder oppervlak bovenop :wink:. Daarbij hoort een Portugieser ook niet klein te zijn imho, en een dresser hoort al helemaal geen blauwe sunburst te hebben. Maar toegegeven, met zo’n dunne lunette lijkt het vrij groot op de pols.

1 like

Via via had ik deze al in het echt kunnen bewonderen. Heel gaaf!

Voor de AR ervaring: https://www.iwc.com/portugieser2020/en/iw358303/qr

de rest staat op https://www.iwc.com/portugieser2020/en/site

Om te smullen :sunglasses: prachtig hoor !
Het is dat ik niet kan sparen :wink: omdat ik weg naar het spaardoel altijd iets moois zie …

Precies dit. Veel mensen doen de aanname dat de polsomtrek bepaalt welke diameter het beste past. Speelt natuurlijk zeker mee, maar het maakt een wereld van verschil of je pols rond of juist plat is.

Ik vind de blauwe 40 wel mooi, maar niet 6 of 7K mooi

Smullen :sunglasses:

1 like

Die viewer is inderdaad wel mooi, zegt direct meer dan een vlakke foto! Mooie presentatie van IWC! :blush:

en door de automaat met die rotor, scheelt snel 1,5 mm t.o.v. een hand opwind. Maar die hebben ze al met 8 dagen Portugieser.

1 like