Nieuwe keuzes twee hamiltons

Na mijn teleurstelling over de Hamilton X-Wind Chrono ging ik eens nadenken of ik hem opnieuw zou bestellen. Ook ben ik bij winkels langs gegaan om wat modellen irl te bekijken. Ik kwam er achter dat ik een chrono eigenlijk nooit gebruik. Ik laat hem altijd in de nulstand staan en dan moet hij ook precies goed staan anders gaat het mij irriteren. Ik heb zoveel leuke modellen van Hamilton gezien die ik echt mooi vind. De fotos op de site zijn altijd zo bewerkt dat je eigenlijk geen goed beeld krijgt van een horloge. Ik heb nu besloten twee Hamiltons te kopen ipv één auto chrono. Deze heb ik alvast besteld. Een Khaki Navi sub met GMT functie die ik wel gebruik omdat ik familie in noord en zuid Amerika heb. Het is een mooie blauwe duiker.

Wanneer ik mijn geld terug heb van de Chrono die niet goed was ga ik de Hamilton Khaki Action Automatic bestellen. Lekker duidelijke klok met een stoer uiterlijk. IK neem overigens de versie met stalen band. Een lederen aftermarket band komt er nog bij.

Achteraf toch blij dat de chrono niet goed was. :wink:

Zijn beide erg fraai(tu)

De GMT vind ik erg mooi, de Hamilton Khaki Action Automatic juist niet. Maar uiteraard veel plezier ermee. Ben overigens benieuwd hoe lang ze het volhouden bij je :smiley:

Groeten,
Niels

Niels2 Schreef:

De GMT vind ik erg mooi, de Hamilton Khaki Action
Automatic juist niet. Maar uiteraard veel plezier
ermee. Ben overigens benieuwd hoe lang ze het
volhouden bij je :smiley:

Groeten,
Niels

De Khaki Action moet je gewoon in het echt zien. Echt een mooie klok hoor. En ik heb nog nooit een Hamilton te koop gezet dus… :wink:

Die GMT is interessant.
Welke bestemmingen zouden er nog meer achter het kijkgaatje
verstopt zijn behalve Hamilton Island (een vlekje bij het Great Barrier Reef)?
Spannend hoor.

Blauwe mooie duiker met prachtige bezel. De andere moet ik nog maar eens beter bekijken. Leuke keuzes. Ga je nu voor twee dozen vol Hammies?

hharry Schreef:

Blauwe mooie duiker met prachtige bezel. De andere
moet ik nog maar eens beter bekijken. Leuke
keuzes. Ga je nu voor twee dozen vol Hammies?

Rustig aan beginnen hehe maar het is wel een merk wat me pakt.

De blauwe duiker vind ik heeee-le-maaaaal toppie! (tu) Van de andere wil ik nog wel wat meer foto’s zien.

Die blauwe is prachtig, is het een quartz of een automaat?

Ik zou voor nr. 2 gaan.

De nr. 1 heb ik zelf eens gekocht, met name vanwege het robuuste uiterlijk door die kronen. Het bleek inderdaad een robuust horloge, echter de gmt functie van de specificieke stadsnamen vond ik teveel op een gimmick lijken :+

De nr. 2 is een een niet alledaagse duiker, die het volgens mij heel goed op een nato zou doen :~

Heb even gemist wat er fout is gegaan met de chrono maar deze twee zien er fraai uit!

Beste André,

Om één of andere reden spreekt de ‘Action’ mij het meest aan. Hij geeft een wat steviger look.
Zelf moet ik toegeven op korte tijd erg gecharmeerd te zijn geraakt door het merk Hamilton en dan vooral de Jazzmaster en Khaki X-serie.

Met vriendelijke groet
Geert

ik zou toch voor de 1e gaan, waarschijnlijk gaat de aparte bevestiging van de kroon je irriteren

aan de adere kant, dat maakt hem wel weer uniek

ze zijn alle twee niet verkeerd maar ik zou verder zoeken, de 1e heeft te veel extra’s wat hem onnodig druk maakt en de 2de zou ik vanwege de kroonbescherming niet nemen.

Garfield880 Schreef:

Die blauwe is prachtig, is het een quartz of een
automaat?

Dit is een quartz er zijn ook automaten die hebben een iets andere gmt functie. Tja ik wilde er twee dus één moest quartz zijn. Scheelt de helft in prijs. :smiley:

leeuwentemmer Schreef:

Heb even gemist wat er fout is gegaan met de
chrono maar deze twee zien er fraai uit!

Dat kun je hier lezen… http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,199731

schmeink Schreef:

ik zou toch voor de 1e gaan, waarschijnlijk gaat
de aparte bevestiging van de kroon je irriteren

aan de adere kant, dat maakt hem wel weer uniek

Ik neem ze waarschijnlijk alle twee. :smiley:

Persoonlijk vind ik de X-Wind die je eerst had veel mooier.
Is (voor mij althans) één van de mooiste Hammy’s,met op de tweede plaats de Riva
serie.
jammer dat je hem terug moest sturen.
Dat je er nu twee Hammy’s voor terug neemt is ook niet verkeerd.

gr Ron

bikerplus Schreef:

Persoonlijk vind ik de X-Wind die je eerst had
veel mooier.
Is (voor mij althans) één van de mooiste
Hammy’s,met op de tweede plaats de Riva
serie.
jammer dat je hem terug moest sturen.
Dat je er nu twee Hammy’s voor terug neemt is ook
niet verkeerd.

gr Ron

Ik heb de Riva ook altijd mooi gevonden. Het model met de verticale strepen vond ik echter een beetje te druk. Er is nu een nieuw model dat veel strakker is qua ontwerp en die is heel erg mooi. Die gaat wel over de 1000 euro heen dus dat moet ik nog bij elkaar zien te pokeren. :wink: Gisteren ging ik op plaats 44 eruit in een groot toernooi met 4750 deelnemers. Eerste prijs was 4000 dollar. Ik moest genoegen nemen met 45 dollar. Ik zag hem al om mijn pols hangen. :smiley:

Misschien heb je een keer mazzel, en je hebt zowiezo 2 Hammy’s als inruil.
Deze Riva is iid erg mooi!
Wie weet.

gr Ron