Nieuwe leden en vragen over echtheid/waarde

Al enige tijd valt mij (en ook anderen las ik) op dat zich regelmatig kersverse leden melden met vragen over de echtheid, maar vooral de waarde van een horloge. Ook nu is er een topic flink actief. Vaak zijn de verhalen over de herkomst vaag. Althans, meestal is het een erfstuk. Men wil er van alles over weten, maar intussen worden ze wel elders (met name op marktplaats) aangeboden. Wat de werkelijke herkomst van die horloges is weten we natuurlijk niet. Dat kan van alles zijn en dat hoef ik verder niet in te vullen. De reacties van de forumleden op dit soort topics van die nieuwe leden, die je overigens na dit topic nooit meer ziet, zijn vaak direct. Ik begrijp een deel van die reacties wel. Zouden we niet een regel moeten invoeren dat nieuwe leden eerst iets over echtheid en waarde kunnen posten als ze in trustlevel omhoog gegaan zijn? Zoals we dat bij het blauwe deel ook doen? Volgens mij filteren we er dan al heel wat lui met minder goede bedoelingen uit. Wat vinden jullie?

29 likes

Nee, dat hoeft niet.
Al vaker toegelicht door het beleid. Mensen mogen informatie halen zonder iets te brengen, daar is mede dit forum voor.

Je kan er van vinden wat je wilt, maar het is zoals het is.

Plus: vaak zijn dit vermakelijke topics :rofl:

34 likes

Beleid kun je veranderen…

Dit dus! Anders is het maar een saaie boel hier :smile:

8 likes

Eens :ok_hand:

Ik vind trouwens “even peilen wat jullie ervan vinden” topics net zo vervelend… Maar ook dit soort topics staan bekend als

3 likes

Het maakt mij niet uit als mensen dat doen. Als zij foto’s en en heel af en toe wat info plaatsen in hun openingstopic zorgt dat uiteindelijk weer voor meer info op HF. Info die wij via het archief terug kunnen vinden. :+1:t3:

4 likes

Ik mag dan wel pas lid zijn, maar vind het nu al een vermakelijke boel!

1 like

Ik ben nieuw maar heb niets geërfd.
Hoop dat ik toch welkom ben.

33 likes

Nee, dat is het beleid :joy:

Je bent pas welkom als je iets geërfd heb… das beleid.

5 likes

Ook tussen mensen die alleen wat info willen over een al dan niet via een erfenis verkregen horloge zit verschil.
Ik zou het niet terecht vinden om op basis van een paar goudzoekende mafklappers (inderdaad de beste topics) de mensen met een oprechte vraag niet meer te willen helpen.

Want ook dat levert nog wel eens prachtexemplaren en -verhalen op. :+1:

Daarnaast vind ik dat vaak ook leerzaam, doordat forumleden met meer kennis dan ik soms haarfijn aanwijzen wat wel en niet klopt aan een horloge.

13 likes

Bijzonder dat je die topics leest dan en erop reageert

Dat wel maar ook vaak grof en beledigend.
Het topic waar TS op doelde gaat ook die kant op.
Vind ik zelf minder.
Maar goed, je bent natuurlijk niet verplicht het te volgen.:sunglasses:

2 likes

Mee eens. Ik denk dat het eenieder al was opgevallen. Zeker als ik kijk naar de vele reacties met een knipoog op dergelijke posts :joy:

Is niet bijzonder hoor.
30% van het forum is onzin. Je raakt eraan gewend :sweat_smile:

Edit: 40%

6 likes

Juist. Het geeft toch een raar beeld van het forum als je hier net bent en dat soort topics leest? Zag al wel vaker reacties van nieuwe mensen die zich afvroegen waar ze terecht waren gekomen

Kun je dit onderbouwen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Bij deze het verzoek om opgenomen te worden in iemands testament. Bij voorkeur een ouder forumlid in bezit van Rolex of Tudor. Danku.

14 likes

Mee eens.

2 likes

Waar ik me aan “erger” is dat men niet altijd het fatsoen heeft zich eerst even voor te stellen als nieuw lid.

Kan dit niet “verplicht” worden gesteld alvorens men een eerste post kan plaatsen.

1 like