Nieuwe leden en vragen over echtheid/waarde

Als een nieuw lid hier naar de waarde van een stapeltje zakhorloges informeert geloof ik wel dat ze van z’n opa zijn geweest.

3 likes

En hoe bepaal je of het “voortellen” dan volgens de HF norm is? Moet je dat ook weer gaan reguleren…

3 likes

Ze worden regelmatig opgevolgd door “ik heb er geen verstand van maar ik denk reacties”

1 like

Dan misschien. Maar met een vintage Rolex, “je weet toch, van mijn opa geweest die horloge…”

1 like

Ya man :muscle:t2:

2 likes

Ik denk niet dat hier een “norm” voor hoeft te zijn.
Dit kan ook heel beknopt en behoeft geen heel levensverhaal te zijn…
Gewoon een stukje “normen en waarden” op het forum :slight_smile:

1 like

En niet alleen voor nieuwelingen.

2 likes

Maar dat is in dit geval volgens mij niet de schuld van de nieuweling. Het zijn vooral de vaste klanten die af en toe grof reageren. Ik zal het topic nog eens bijlezen vanaf gisteravond.

Of goudzoekers die ergens een lot oude klokjes opkopen… Je weet het niet maar vaak blijkt de interesse in de techniek en achtergrond wel uit de vraagstelling, meestal gaat het gewoon om de euro’s!

even snel opgezocht

1 like

Ik had hier ook mijn twijfels over, moet je niet even lid zijn en wat brengen in plaats van alleen te halen?

Maar het is wel een leuke manier om mensen van buiten het forum de kans te geven wat van onze gezamenlijke expertise mee te geven.

En het is genieten!

De dollartekens in de ogen van de TS die een doorgesleten doublé dameshorloge van een onbekend merk in het schemerdonker fotografeert

De dollartekens in de ogen van menig actief lid als er een echte Rolex wordt getoond waarvan de eigenaar geen idee heeft wat de marktwaarde is!

11 likes

Klopt. Ik dacht het in het begin wel maar gaandeweg heb ik dat bijgesteld.

1 like

Soms zijn de reacties inderdaad vermakelijk maar niet zelden ook wel beledigend. Zie het actuele forum. Dat soort dingen kun je volgens mij voorkomen door de rubriek pas bij een hoger TL toegankelijk te laten zijn

1 like

Bijzonder dat je hier een topic over aan moet maken. Als je je eraan stoort waarom zet je de categorie dan niet gewoon op negeren?

2 likes

Dit.

Als ik mij ergens aanmeld met een vraag wil ik ook graag een antwoord. Anders had ik de vraag niet gesteld.

Hou toch op met die onzin over voorstellen.

13 likes

en soms asociaal, verwijtend, veroordelend, irrelevant, etc…

Ik niet, of iig zelden.

Minder goede bedoelingen? Wat iemand met zijn/haar horloge wil mag deze helemaal zelf weten. Al wil die het voor 10 keer de werkelijke waarde verkopen.
Ik heb volgens mij nog nooit iemand gezien die onder mijn eigen idee van “minder goede bedoeling” zou vallen.

Nee. Absoluut niet. Dit zijn is vaak een manier om mensen hier binnen te krijgen. Als alle reacties op zo’n vraag “normaal” en respectvol zouden zijn hebben we geen probleem.

Het merendeel van de reacties ziet niet echt op de vraag van de nieuwe TS. Dat is ‘t ‘m juist

Dan reageren ze toch gewoon niet. Het is een publiek forum, pedante aardappel :joy:

3 likes

Ik doelde meer op de herkomst van de horloges. Vast niet allemaal uit een erfenis

1 like

Wat aardig zou zijn is dat je zonder TL wel een post kan doen maar even wat beleefdheidsregels in acht neemt.

Stel je even voor.

Vertel wat over hoe je aan het horloge komt.

Fatsoenlijk natuurlijk belichte foto’s van 4 of 6 kanten

Vertel wat je met het horloge wilt en wat je wikt weten?

Een waardebepaling voor snelle verkoop in deze staat op marktplaats?

De achtergrond en historie van dit horloge?

Opknapkosten?

Anyway wat mij vooral opvalt is dat topicstarters op onverklaarbare wijze niet duidelijk zijn over wie ze zijn, waar het horloge vandaan komt, wat ze ermee willen en waarom ze als ze info willen zulke brakke foto’s posten en weinig empathie tonen naar de mensen die die info moeten verschaffen.

Alsof alleen lieden met een stoornis in het autistisch spectrum daar posten.

5 likes