Nieuwe leden en vragen over echtheid/waarde

Dank voor deze toevoeging prinses

3 likes

Het was gekscherend. Maar ik snap niet waarom mensen op een openbaar forum vinden dat andere leden zich voor moeten stellen. Iets klopt daar niet.

7 likes

Inderdaad.
Ik lees nooit zoiets als ā€œwat zou het kosten om dit horloge van mijn opa weer in ere te herstellenā€, ik ben ervan overtuigd dat er dan wĆ©l veel kwalitatief inhoudelijke reacties volgenā€¦
Negen van die tien gevallen gaat het puur om een waardebepaling. Vragen staat natuurlijk vrij maar het geven van een reactie ook :wink:

3 likes

Intussen ben je wel vereeuwigd!

imagehttps://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/3/0/e/30e1e863e36ab37bb389f429e7e8dbe73519a335.jpeg

6 likes

Nou ja niet formeel maar ā€œhallo ik ben Janā€¦ā€

2 likes

Je insinueert hiermee dat sommigen de horloges uit illegale activiteiten hebben verkregen, kortom crimineel gedrag. Dat is een hele serieuze aantijging, zeker zonder enig bewijs.

3 likes

En dat mag ook, maar ZEG dat dan!

Dit horloge uit de lade van mijn dierbare grootvader heb ik niks mee, ik wil het graag verkopen, wat levert het op Marktplaats op denken jullie?ā€

Onbegrijpelijk dat bakken mensen zo communicatief gestoord zijn dat ze denken resultaat te bereiken met de posts die we tot nu toe gezien hebben.

4 likes

Waarom? Dit is toch niet relevant voor de waarde bepaling?

2 likes

Waarom illegaal verkregen?
ā€œAssumption is the mother of all fuckupsā€¦ā€

Er staan genoeg lotjes oude horloges op marktplaats en kom ze ook regelmatig tegen op andere ā€œmarktplaatsenā€. Niets illegaals aan.

1 like

Precies wat ik zeg :+1:

1 like

Nee hoor. Er zitten vast ook giften bij. Of gevonden voorwerpen

2 likes

Wat zijn de ā€œminder goede bedoelingenā€ waar je het over had?

Nee maar vriendelijkheid en even het verhaal vertellen verhoigt je resultaat.

Tevens Waardebepaling?

Verkoop op MP in deze staat?
Waarde voor de verzekering?
Waarde gewoon leuk om te weten hij gaat tich weer terug de lade in?
Waarde om te kijken of herstellen rendabel is?

Wees helder

Mensen die niets om horloges geven, zich eenmalig melden met dollartekens in de ogen, een hoop onrust zaaien en vervolgens met de noorderzon vertrekken

3 likes

Prima voorstel

11 likes

Misschien, maar dat valt ook een beetje in de categorie ā€œletā€™s agree to disagreeā€ denk ik.

Als er hier mensen zijn die echt anderen willen helpen, door middel van bijvoorbeeld een waardebepaling, zou het volgens mij niet onder voorwaarde van een verhaal moeten zijn. Een respectvolle zin met vraag voor waardebepaling zou hetzelfde moeten opleveren als een heel verhaal.
Maar misschien is dat ook wel wat te utopiaans gedacht van mij :man_shrugging:

4 likes

Ben er bang voor :pensive:

Dat voorstellen is een goed gebruik op fora indien de newbie :wink: de intentie heeft om deel uit te gaan maken van die groep gekkies. Maar aangezien dit forum ook voor buitenstaanders bereikbaar is en kennelijk goed vindbaar is via vriend Google komen ze hier met hun vraag. So what? Lees, geef al dan niet antwoord, Of klik weg en bel je bank.

4 likes

Dat jij en ik nu veel om een horloges kunnen geven, betekend niet dat anderen hier dat ook moeten doen. Dit is een horloge forum op het internet, en volgens mij een van de weinige nederlandse fora. Als men iets over een horloge wil weten is het logisch dat men hier terecht komt.
En als dat daarna resulteert in iemand die blijft meedoen, top. Zo niet, ook goed. Dat is onderdeel van elk forum, en heeft niets te maken met minder goede bedoelingen.

In mijn ervaring is het zelden (alleen) de schuld van iemand die hier om een waardebepaling vraagt dat er onrust ontstaat.

1 like

Dit alles concluderendā€¦ hoe gaan we het vragen topic verbeteren?

Want er is ergenis aan de kant van de leden en de vragers krijgen hun vraag niet optimaal beantwoord?

Is het mogelijk om een standaardtekst met bullets die ingevuld dienen te worden te krijgen als je een nieuw topic opent zoals dat ook in het verkoopdeel is?

Zo kunnen we nieuwe leden met een vraag even wat sturen.

Lijkt me een vraag voor ons aller @jur

2 likes