Zeer tof!
Ga ze even beide passen. Voor beide maten valt iets te zeggen in jouw geval!
De kleurstellingen zijn erg mooi gekozen, IJsblauwe is mooi zomers horloge. Witgoud Sub look in de blauwe bezel/black dial. De micro adjust toevoeging is major, zeker nu ook op een milanese.
Het design is een remix van de Black Bay met inverted indices (bolletjes worden rechthoekjes en andersom) en Submariner (bezel en kast). Daarmee een allemansvriend want 0 gewenning. Zakelijk gezien slim. Maar ook wat gemis aan eigenzinnigheid die de vorige wellicht wat te veel had. De prijs is scherp.
Mijn favo is de ice blue op H-link.
Denk dat je de 42mm ook prima kan hebben. Op de milanese lijkt hij groter want de lugs staan kaarsrecht, wat je dan meteen ziet. Passen en genieten.
Ik vind dit in de huidige markt best wel een leuk pakket wat je krijgt voor deze prijs. De kleuren hebben natuurlijk wel veel weg van de subs en de bezel doet wel heel erg aan de Seamaster denken.
Desalniettemin heel gaaf horloge als je een duikhorloge met prima specs rond de 2K zoekt! ![]()
Oeh, die Milanese zwart/blauwe is wel een aparte en opvallende combi
Hee. Zit ik in een thread over Seiko? ![]()
![]()
![]()
Ongetwijfeld prima horloges, maar ik vind de plaatsing van streepjes en bolletjes dom. En 2250 is niet goedkoop voor een standaard duikertje. Ik was eerst enthousiast, maar de wijzerplaat… Meh.
Wat staat het datumvenster ver naar binnen bij de automaat in vergelijking met de quartz. Aardig aan de prijs ook, de helft van je doekoe verdampt spontaan zodra je doos,open doet.
Mooi stukje is dat ![]()
Mooi horloge, ik hoop dat ze wat aan die krakkemikkige bezel hebben gedaan.
Die bezels van de swatchgroep, zelfs omega, zijn echt bar en bar slecht, speling, blikkerig gevoel, tijd dat ze daar eens iets aan doen.
Mwah, ben het eigenlijk met al je genoemde plus- en minpunten wel eens. Vind uiteindelijk vooral de plaat een rommeltje. Na best veel hele goede releases van Longines ben ik over deze vooralsnog het minst enthousiast.
Erg fraai, ook al wat youtube presentaties hiervan gezien. Prachtige Longines weer !
Ijsblauwe 39mm op de H-link met een quartz uurwerk zou een perfect vakantie horloge zijn, hopelijk komt die variant nog. Een witte plaat met zwarte bezel zou ook mooi staan
Het kan aan de foto’s liggen maar ik vind de kleuren niet mooi
Prijzen van de quartz zag ik nu net ook.
Scheelt 650 met de automaat
On topic mesh is het gewoon nooit, de gaten tussen de lugs vind ik verschrikkelijk.
Verders een top horloge
Kwam hier net op hetzelfde te posten ja. €1550 vind ik ook soort schappelijk geprijsd.
Ik vind mesh wel sportief staan, máár geen aansluitende lugs weerhoud mij denk ik toch.
Dit vind ik bijv. wel netjes:
Deze release is het niet voor mij.
Want ik zit zeker in het kamp dat het teveel Rolex-achtig is, het heeft echt haar eigen smoel verloren. Het is verworden tot een middle-of-the-road-diver wat ongetwijfeld veel kopers aantrekt, de eerste berichten die ik zie dat ze her en der al uitverkocht zijn voedt dat beeld. Dus vanuit Longines’ standpunt begrijp ik het helemaal: je hebt de Conquest en de Hydroconquest voor de massa, maar persoonlijk vind ik modellen als de Spirit, de Legend Diver of de Ultra Chron veel aansprekender.
Verder geloof ik zonder meer dat je waar krijgt voor je geld, al zijn er 2 dingen die ik echt niet begrijp:
- De milanese bracelets. Ze zijn echt goed gemaakt, maar ik vind een milanese meer iets voor een vintage reissue, niet voor een gemoderniseerde duiker. Prima dus op een LLD, maar niet hier.
- 48mm lug to lug op een 39mm horloge. Als ze dat nog een millimeter of 2 korter hadden gemaakt ben ik ervan overtuigd dat het nog beter gaat verkopen.