Nieuwe Longines Hydroconquest 2026 release

Good evening mede‑HF’ers :slightly_smiling_face:

Ik ben zelf best wel gecharmeerd van de nieuwe Longines HydroConquest 2026 die deze week officieel het licht heeft gezien.
Internationaal is er online al redelijk veel aandacht voor deze release, zowel positief als negatief. Ik ben benieuwd hoe wij nuchtere Nederlanders over dit model denken; reden genoeg voor een topic dacht ik!

De negatieve opmerkingen gaan o.a. over:
•Drie soorten indices op de wijzerplaat; kindervormpjes spel met rondjes, driehoek en rechthoeken.
•De datum (zowel het feit dat hij er wel/niet is, als de positie op 3 uur).
•Het ontbreken van de oude grote cijfers op 6, 9 en 12.
•Volgens sommigen te Rolex/Seamasterish.

Tegelijkertijd denk ik dat je niet om de pluspunten heen kunt komen:
•300m waterdichtheid
•Keramische bezel
•On‑the‑fly micro‑adjust op alle banden
•Twee kastmaten (39 en 42) → voor ieder wat wils
•L888.5 uurwerk met 72 uur gangreserve (geen COSC, maar de praktijk laat zien dat deze vaak best strak lopen)

Opzich niets per se baanbrekend, maar ik vind het anno 2026 wel netjes met de prijzen van €2.200 op H‑link en €2.300 op de Milanese variant.

Als het goed is komen er ook nog quartz‑varianten (alleen 42 mm) bij met aluminium bezel en extra two‑tone opties.
Ik vind het hoe dan ook een sterke toevoeging van Longines, tegen een zeer concurrerend prijskaartje voor wat je om de pols krijgt.

Foto’s!

• Team H-link
  • Team Milanese
0 stemmers

Benieuwd naar jullie reacties!

Mooie avond.
Martijn

9 likes

Ik vind die groene (hulk) op de H-link er wel tof uitzien. Beetje veel Rolex gehalte maar dat geeft naar mijn mening niet.

1 like

Ik moet zeggen dat deze nieuwe HydroConquest mij ook zeer aanspreekt.

Ik ben van mening dat deze uitvoering toch wel heel dicht in de buurt komt van de Tudors van deze wereld. Wellicht op het uurwerk na, maar voor de rest… de afwerking en het totaalpakket laten weinig te wensen over voor die prijs.

Wat de banden betreft: ik zou zelf voor de H-link gaan. De Milanese banden die je nu ziet ben ik zelf niet zo kapot van op een duiker; zo’n horloge hoort in mijn optiek gewoon op een degelijke stalen schakelband.

Voor €2.200 op de H-link krijg je anno 2026 inderdaad bizar veel horloge om de pols. Goede zet van Longines!

1 like

Persoonlijk had ik liever een 40-41mm gezien.

39 vind ik vaak wat te klein bij een duiker en 42 zit bij mij wel echt op de bovengrens.

Volgens mij hebben andere merken toch onderhand wel bewezen dat 40-41 mm de Goldilocks maat is….

In mijn optiek een gemiste kans

Dat gezegd hebbende vind ik d grijze op de Milanese wel heel mooi en zal ik deze binnenkort eens beide maten gaan passen om deze toch aan de collectie toe te voegen

1 like

Deze vind ik wél leuk

5 likes

Mij spreken ze echt aan. Ik ben heel sterk aan het overwegen om mijn SPB149J1 te verkopen en voor de donkerblauwe versie te gaan.

Submariner ripoff.

:zzz:

:point_up_2:lijkt meer op de nieuwe PO, maar heeft wat mij betreft voldoende eigen smoel. En een veel betere prijsstelling.

O.a deze is lekker :yum:

5 likes

Die ijsblauwe op h link is perfect voor de zomer :ok_hand:

1 like

:person_shrugging:

Tudor bb58.

Vind je? Ik denk meteen rolex. Zal komen door de case, kleurstellingen en wijzerplaat layout (ok stippen en stepen omgewisseld).

Regardless. Na een hoop gave releases van longines is dit m niet voor mij.

1 like

Maar ja die Roleksen zijn ook maar ripoffs van Blancpain…

Die lijken imho veel minder op elkaar.

Oh, en

Ik denk dat uiteindelijk een groot deel van de duikers ergens wel iets van elkaar weg hebben. Het is een bepaald type horloge, dus je zit al snel in een bepaalde richting qua looks.

Maar goed. Laten we hem on topic proberen te houden voordat dit een verkapt Rolex topic wordt :smile:

Prima gelukt wat mij betreft. Goed volumemodel voor Longines. Goede kleuren ook, en die milanese band geeft een extra optie wat hem wat differentieert van ander aanbod in de prijsklasse. En sowieso erg goed aanbod voor deze prijs.

1 like

Ik vind ze een stuk beter dan de vorige uitvoering, maar heel spannend kan ik ze ook weer niet echt vinden.

1 like

Ik heb longines nog nooit echt op het vizier gehad, ook ben ik geen hele grote liefhebber van duikers, echter… Voor deze prijs, degelijk uurwerk, van een zwitzers merk met historie, leuke kleuren (vind die ijsblauwe, of de zwartblauwe erg mooi) Is dit een model die ik best in de collectie wil hebben!

Ik sta op het punt om een groene te bestellen maar ik twijfel enorm hard over de maat.

Mijn black bay 41 metas is perfect qua maat en als je naar de dimensions van een submariner kijkt komt de 39mm versie er het kortst bij qua L2L en diameter.

Langs de andere kant lijkt 39 me klein voor een duiker.

Wat zouden jullie doen met mijn pols? 18cm en wat referenties:

41mm metas;

44mm colt:

41mm black bay one:

39mm explorer:

43mm vorige generatie HCQ;

2 likes

Ik las dat de 39 meer richting een 40 draagt.
Dit is de 39mm op een 7" pols, dus bijna 18cm.

Hierbij de volledige tekst:

My wrist is a hair over 7" but is really wide and flat. It’s more like a traditional 7.5". I have a 45mm Lunar Pilot and it also works on my wrist.

Ik zou denken dat je beide kan hebben, maar misschien gewoon even passen?

2 likes

Mooi horloge, goeie opties ook mbt maat en kleuren.
Wijzerplaat goeie verbetering met deze indices vond de 6,9,12 altijd wat te groot en lomp ogen.
Echter maakte dit hem wel net even anders van de vele duik horloges die zoizo al dicht bij elkaar liggen qua ontwerp.

Als k hem zou moeten kopen zou k voor Milanese gaan ipv de H link juist omdat dit dan weer beetje van die unieke vibe terug brengt voor mn gevoel