RRP in lager dan de Speedmaster 321 canopus die 91k kost.
Ah ja, ik herinner me nog die walgelijke reclame op tv van Patek met zo’n rijke kak vader en zoon.
Volgens mij is de listprijs nooit echt uit verhouding bij Patek.
Ik vind de 5811 in Witgoud overigens wel mooi. De prijs vind ik inderdaad wel wat teveel opgetrokken ten opzichte van de stalen 5711 versie. Ruim twee keer zoveel voor dat beetje Witgoud?
Patek heeft de 5711 hype goed gevolgd. Ook al ben ik ervan overtuigd dat zij dit niet nodig hebben.
Toch ga ik over deze eens nadenken
Wil je nu serieus een Patek gaan vergelijken met een Rolex qua afwerking?
Nee, zeker niet.
Maar is een antwoord op jouw vraag…
“Wat kost deze dan in vergelijking met bijvoorbeeld “een ander” sporthorloge in witgoud?”
Ik bedoelde een vergelijkbaar sporthorloge in witgoud. Daar was ik wat onduidelijk in. Dan zal de prijs ervan wel meevallen lijkt me.
Ik vind dit niet echt heel erg uit verhouding hoor. Heeft een heel mooi automatisch uurwerk en een platina kast. De rose gouden kost 38k meen ik.
Jij vind 30k wel reëel voor het verschil in afwerking?
Dat uurwerk is prima, niet buitengewoon of bijzonder. En die platina kast is flinterdun en kost dus geen drol. En dan 56K, Dat is belachelijk
Het is bij merken sowieso doorgedraaid wat ze voor platinum horloges rekenen voor premium.
Maar ter vergelijk heb je bij IWC voor dezelfde prijs een platinum perpetual calendar Portuguese of bij Lange een platinum Lange 1 world time… dan weet ik wel wat beter value for money is.
PP staat wel hoog op de Veblen ladder als je het mij vraagt.
Zeker
Wat kost een platina Lange 1 list?
IWC is natuurlijk niet echt vergelijkbaar qua afwerking met een Lange of Patek.
Ik vind het fors. Het prijsverschil stijgt aanzienlijk harder dan de inflatie. Voor het prijsverschil kun je een 6119 kopen…
IWC als merk misschien niet, maar ik heb liever een IWC Perpetual Calendar dan die automaat in de Ellipse.
Lange 1 in platinum is dus ook al te krijgen voor dezelfde prijs
Zeker. Maar groot wordt die wel. Wellicht te groot.
Goed plan. Zullen ze zeker minder waard zijn
Ok ok. Ik ben overtuigd. Doe mij maar die in witgoud. Waar kan ik pinnen?