Nieuwe Nautilus Releases

Het is ook niet mijn soort horloge, zo’n ellipse. Het is natuurlijk wel een icoon van Patek. Daar betaal je ook voor zoals dat bij andere merken ook het geval is.

Die ellipse is ook niet mijn ding, maar ik zou liever wel een ander model hebben met caliber 240 dan een perpetual calendar van IWC.

Wat mij een beetje irriteert is de hypocrisie in de eerdere berichtgeving vanuit Patek t.o.v. de nieuwe modellen.

Eerder deed men vaag over de continuering van de Nautilus, en dat ging vooral over het staal. Dat was niet meer des PP’s.

Nu is de blauwe 5711 vervangen door de 5811, op zich prima natuurlijk (hoewel ik het nieuwe blauw minder grijs en minder mooi inschat dan bij de 5711, subjectief ik weet ‘t), maar de Nautilus “Grande Complication” wordt dan wel in staal uitgebracht…

Dat matcht niet met de eerdere woorden van meneer Stern, en het is ook volledig onnodig. Want wie de centen ervoor heeft kan net zo goed voor goud of platina gaan.

PP heeft nu alsnog wel (een van) de duurste stalen sporthorloges op deze manier in de collectie, wat perfect in hun filosofie van exclusief horloge merk past, chapeau!

Ik ben toch zeker Peter nie

1 like

Ja dit is toch wel meer mijn stijl. Nog eventjes sparen.

1 like

Zo bijzonder is de nieuwe Nautilus dus - dat er op een forum voor horlogeliefhebbers twee(!) dagen wat over geschreven wordt, en daarna stilte…

Dat zegt wat mij betreft toch echt wat over waar dit merk naartoe aan het gaan is de laatste jaren…

2 likes

Je snapt de ironie van je post?

Zeker!

1 like

:grin: