Nieuwe "no subdials" chronograaf: Damasko DC80

Verdient wel een eigen draadje: Na de Sinn EZM1 is er nu de Damasko DC80, open for pre-orders, rollen medio oktober uit produktie.

Omdat WUS de eer toekomt, hier maar de link over dit slechts 1 uur oude nieuws:

7 likes

Gaaf die centrale chronograaf!

Bedankt voor het delen; ik pas.

De centrale chronograaf maakt wel dat de dial héél druk wordt… voor de rest wel een gaaf modelletje, dat wel

Die snap ik niet,…

misschien niet zo zeer gelinkt aan de chrono, maar de minute markers zijn mijns inziens te prominent aanwezig. Mij lijkt het dat dit gedaan is voor de chrono, maar heb het artikel niet gelezen

Wat niet?

Hier de werking bij de Lemania in de Sinn:

:+1:
Heb zelf dat idee altijd wel een beetje met alle indexen bij Damasko. Zou kunnen idd dat ze het daarom gedaan hebben.

@Hieronimus: ScSi ‘snapte’ mij wel. Ik reageerde immers op zijn bericht. Heb zelf een Sinn EZM1. :wink:

2 likes

Snap wat jullie bedoelen bij dit model, maar vind het bij mijn DA34 eigenlijk prima in balans.

Als ie met andere kleur chronowijzers en normale stalen kast komt, dan zou ik m zomaar eens kunnen kopen.

Die kans acht ik wel heel groot.

1 like

Nee hoor, niks mis mee. Enkel een observatie, komt ook mede omdat het contrast altijd redelijk groot is.

De afleesbaarheid van de minuten wordt er wel veel beter van, en het ziet er wel mooi uit. Ik zou wel de running seconds missen. Vraag me af of ze voor een constructie hebben gekozen waarbij je zonder bezwaar de chrono blijvend kunt laten lopen. Kleine kans daarop misschien.

Verder is het een GMT zo te lezen:
"Second: Further advantages of this movement modification are the possibilities of adding an independently adjustable second time zone, which can be operated by the crown at 3 o’clock. "

Dit begrijp ík dan nog niet:
In addition to that the new movement allows a larger date display directly under the dial. The date wheel is closer to the dial though, as opposed to some module calibers.

Bijzonder fraai. Daar is lang op gewacht. Had het eigenlijk opgegeven. Maar het groen had ook best een andere kleurtje mogen zijn… Maar, het is wel onderscheidend :wink:

Het is geen GMT,…

Ze geven enkel aan dat er de mogelijkheid is om dit relatief eenvoudig toe te passen op dit uurwerk met een module net zoals de datum. Deze zal dan direct onder de dial zitten.
Zo zijn er horloges waarbij de datum relatief ver er vanaf zit zoals bij enkele bekende modellen van AP.

Ah, GMT ready bedoelen ze!

2 likes

En dat komt 'ie
http://www.gnomonwatches.com/search?filter_name=dc80

4 likes

@Hieronimus kreeg een mail van Gnomon en ze zijn er nu in 2 kleuren kast en wijzers.
En ik vind hem wel smakelijk, had dit topic gemist en dacht ga eerst even zoeken of er al wat bestaat en zag dat @daffie er ook eerder iets over meldde.

Anyway, hij is er en ik vind hem wel mooi. Stevige prijs en momenteel dus niet in mijn budget.

1 like

Het is een flink bedrag. Maar aan de andere kant is er maar één vergelijkbaar horloge. Dat is de Sinn Ezm1.1 en die is circa twee keer zo duur…

Foto van google gehaald:

4 likes

Het is voor mijn budget een flink bedrag en dus een stevige prijs.
Ik denk dat de prijs verder niet slecht is.

1 like