Nieuwe "no subdials" chronograaf: Damasko DC80

Dat hoeft niet. Als een fabrikant een standaard uurwerk slecht afregelt (en dat zijn ze af-fabriek vaker dan jij en ik willen), is het snel gedaan met een goede reputatie. Die komt te voet en gaat te paard. Maar nogmaals: het is “hear say”, waar helaas wel vaak een kern van waarheid in zit.

1 like

I hear ya. :sunglasses:

(alhoewel mijn 5 Damasko’s allemaal ruim binnen cosc liepen…)

1 like

@Motormuis wel een no subdials chronograaf …….:motorcycle: :mouse:

een goed alternatief.

1 like

Hij is wel GAAF.

1 like

Dank u @Motormuis :+1: , hij draagt ook super !!

1 like

Nog steeds superblij mee. En loopt spot-on

11 likes

In mijn ogen heb jij de mooiste van het merk. Geniet ervan.

1 like

Kun je daar wat meer over zeggen? Wie riepen dat? Dealers?

Op het Damasko forum (subforum WUS) lees ik vooralsnog bijna alleen jubelverhalen wat betreft regulatie, ook over de in-house kalibers. Verder één draadje over een exemplaar wat na 4 jaar slechter begon te lopen.

Ik wil best geloven dat er iets van waarheid in zit, maar dat moet het naar mijn idee een recent issue zijn.
Ook mijn eigen exemplaar loopt voorbeeldig. Na een maand loopt hij 5 seconden voor, en dan een weekje op de kroon en weer op nul. (ETA)

Precies.

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/a/8/f/a8fa120e58912c19a36b7b89a38bff5e52dff75e.JPG
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/e/a/9/ea91ab87253ee3c563d89b8f313632cc48008f68.jpg
Hij is mooi, maar € 793,00 voor een Quartz ?!?
Misschien toch beter doorsparen voor een DC80, die ik trouwens afgezien van z’n innovatieve snufjes (keihardium kast, zelfsmerende pushers en kroon) ook gewoon mooier vind.

1 like

:joy:

@bratwurst , nee - die 793,- is voor het hele horloge…! , en ontwerp, design ( mooie verhoogde ring voor de minuten ) etc etc en dat alles door 1 man gedaan in een kleine oplage.

Quartz was hier praktischer qua kosten en afleesbaarheid want hij stopt exact op de seconde. De Damasko is een nogal doorsnee ontwerp en juist rete duur voor een aangepaste val 7750 , eu 2500,- dacht ik?