Nieuwe of gebruikte Speedmaster

Perfect toch?
Goed dat je ze beiden in het echt hebt bekeken dan kun je de keuze maken die bij jouw voorkeur & smaak past! :+1:t2::rocket:

1 like

Kijk daar hebben we wat aan!

1 like

Last but not least: koop altijd een Speedy met stalen band; ook als je 'em op leer of nato wilt gaan dragen.
Achteraf zo’n stalen band kopen kost namelijk een klein fortuin!

4 likes

Wat vind je van deze :wink:
Mag de collectie verlaten

Weer te vroeg verkocht…:wink: Al was die van mij uit 2007 zonder onnozele gereedschapskist

1 like

Prachtig horloge, sowieso een goede keuze.
Maar houd bij je keuze ook rekening met de servicekosten die na verloop van tijd gemaakt moeten worden Ik heb zojuist 650 euro betaald. Dat viel nog mee, want als regel is dat 750.
Die kosten stel je dus uit met aanschaf van een nieuwe.
Veel succes met de te verwachten aankoop.

3 likes

Dat zeggen alle bezitters die die gereedschapskist niet hebben. :upside_down_face:
Het is gewoon leuk dat dat erbij zit en maakt het helemaal af.

3 likes

Robertus, helemaal waar inderdaad. Nieuw betekend voorlopig geen omkijken naar.
Zie dat het exemplaar dat ik gezien heb van october 2018 en nieuw is. 5 jaar garantie

1 like

Helemaal mee eens, ik heb ook een Speedy op staal. Ik heb alleen nooit de stalen band erop.

1 like

Hangt er een beetje vanaf. Als je een nieuwe koop voor ca 3600 heb je over laten we zeggen 7 jaar de kosten voor onderhoud. Als je voor 3000 er eentje uit 2018 kan kopen heb je die kosten over 6 jaar. En dan scheelt het best wel om hem dan jong gebruikt te kopen.

Vorige week een nieuwe bij de AD gekocht… de hesalite versie. Ik heb een dag getwijfeld omdat ie inderdaad links en rechts voor aanzienlijk minder als list te krijgen is (€4600)

Van de andere kant… moet je weer voor op pad; en mocht er wat zijn moet je daar weer achteraan. En ja je kunt dan wellicht overal terecht met je garantie… maar ik ben er van overtuigd dat ze een “externe” klant niet direct als klant is koning zullen behandelen… maw als je hem daar wel gekocht zou hebben dat dat toch net ff wat lekkerder zal lopen het garantie proces. Buiten dat je als klant ook ergens wat extra kunt onderhandelen en op die manier weer eens op de voorste gelederen van een wachtlijst kunt komen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Oftewel… bij de AD kun je een mooie nieuwe onder de 4000 scoren…

3 likes

100 euro per jaar wegleggen :ok_hand:t4: dan valt het niet zo tegen :wink: 6-700 is ook niet alles…En je weet nooit je financiële situatie over 7 jaar.

Mooi horloge!
Even wat domme vragen:
AD = Authorised Dealer?
Hesalite = plexiglas ?
Je zegt list price is 4600 maar je hebt minder dan 4000 betaald?

1 like

AD is inderdaad de officiële dealer… Hesalite is inderdaad de kunststof variant… en ja netjes onder de 4K onderhandeld… en dat was geen lastige opgave! Maar natuurlijk ook een persoonlijke keuze die je voor jezelf dient te maken aangezien het natuurlijk een hoop geld is en ondanks dat een verschil van 500 euri ook voor iemand persoonlijk weer veel geld dan wel de grens kan zijn!

1 like
1 like

Ja ok, ik hoef niet perse bij schaap & Citroën te kopen. Dat mag ook bij de niet officiële dealer.
Zolang het een reguliere winkel is waar je binnen kunt lopen zal ik daar ook aankloppen als er een garantie dingetje is.
Goeie feedback hier, dat helpt weer met het maken van keuzes :slight_smile:

Nee hoor, gooi list met 300 euro omlaag en hou je kist Omega. Zou ik zeggen :wink:

1 like

Inderdaad… die kist maakt het plaatje compleet en :heart_eyes:

1 like

En als het “glaasje” vervangen moet worden is het een stuk voordeliger als het om een plexie versie gaat.

In Utrecht zou ik naar Punte gaan. Betere prijzen dan S&C. En fijne mensen.

1 like