Nieuwe of vintage rolex?

Ik zal voor nieuw gaan en doorsparen voor de DJ. Datum is erg handig. zeker als het je enige klok wordt. En vergeet niet je hebt dat super blauwe lume van rolex. Wat vintage niet meer heeft en ze noemen het dan “patina” :wink:

Ik zal dan voor 36 mm gaan. Eenmaal om je pols en het is niet zo klein als je denkt. 41mm kan ook.

als je graag vintage wil maar je maakt zorgen om robuustheid en betrouwbaarheid. Ik heb een 40 jaar oude DJ en die loopt als een trein. zwemmen en douchen doe ik er niet meer mee. maar dat komt meer doordat ik er een leren band op heb gezet. anders had ik het wel gedaan.

Koop lekker nieuw, en die tikjes worden dan je mooie herinneringen aan je kinderen.

Nog een foto van mijn vintage DJ

11 likes

Koop een nieuwe en draag m tot die vintage is.
Dan is het jouw verhaal dat er aan vast zit.

2 likes

tjeezus, nog in florijnen…

1 like

Grappig, ik vind het bij Rolex even heel gecharcheerd gezegd vaak “hoe goedkoper hoe mooier” :grin:
Ok, niet altijd. Maar best vaak.

2 likes

Vind ik ook, fluted is too shinny, vandaar gekozen voor de in mijn optiek mooiste combi :heart_eyes:

7 likes

Gaan voor een nieuwe zou ik zeggen.

8a

5 likes

:joy:
Die mag je mooi zelf houden

1 like

Als je verstand hebt van vintage Rolexen kun je best een goede vintage op de kop tikken. Ik heb gemerkt dat het een mijnenveld is, dus heb nu mijn plannen voor een vintage dj op de lange baan gezet.
Als je het geld hebt voor nieuw zal ik lekker nieuw kopen, geen originaliteit vraagstukken of doodgepolijste delen en 10 jaar geen duur onderhoud. Dat is het prijsverschil met een goede vintage best waard…

Twee totaal(?) verschillende horloges, koop welke naar je knipoogt…:wink:

Persoonlijk zou ik voor deze gaan.

10 likes

Vintage in “nieuwstaat”? :wink::ok_hand:

7 likes

Plexi én stoeiende kinderen…?

1 like

Polywatch :white_check_mark:

Of je doet je horloge even af voor het stoeien.

Oei. Dat is een dilemma. Zeker als het je enige horloge is.

Voor de beeldvorming. Ik draag jaren vintage Rolex. Sub en daytona en heb opgroeiende stoeiende kinderen. Daar heb ik nooit echt last van gehad… horlogetechnisch gesproken :stuck_out_tongue_winking_eye:
Natuurlijk kijk je wel even uit, net zoals dat je met een vintage niet ineens het zwembad inspringt. En tegen krasjes heb je tandpasta of polywatch. Met een lichte voorkeur voor polywatch :grin:

Rolex 1600 of 1601 zijn zeer goed draagbaar voor het dagelijkse leven. Mét kinderen. Mijn bescheiden mening dan. He.

Vintage heeft tov nieuw het absolute voordeel dat de horloges veel warmer overkomen.

Maar… als het je enige is is een nieuwe natuurlijk ook wel gaaf. Sterker nog. Misschien kan je je eigen geschiedenis schrijven,oh nee dat is Patek. Soit Als je lang genoeg wacht wordt die nieuwe Rolex vanzelf vintage. En erg veel te lijden zal die niet hebben als je deze voornamelijk alleen in het weekeinde draagt.

Hoe dan ook je hebt helemaal niks aan bovenstaand relaas. Maak je eigen keuze, maar laat het ons zeker weten!

Helaas geen foto van een 1601… wel deze

9 likes

Pfoei. Dat is een mooie! :clap::clap:

2 likes

Of je kan gan voor wat semi moderns, een 90s DJ bijvoorbeeld. Kost minder dan een moderne OP.

Maar als je die 1601 zo mooi vind vooral doen. En koop voor het rollebollen in het weekend gewoon een beater als 2e klokje

2 likes

Misschien eens kijken naar n modelletje later, een 16200 of 16234? Toch t karakter, maar iets nieuwer uurwerk en saffier, met name dat laatste is wel prettig ivm de kids…


20180105_191815

7 likes

:heart_eyes: Winnaar.

4 likes

2 likes

Ik zou ook voor nieuw gaan.
Het is iets beter gebouwd, garantie en je hebt geen twijfel wat er in het verleden mee gebeurd is (vb: gevallen, …).
Vintage zou ik alleen doen als het veel goedkoper is of als je echt enkel een bepaald model wil dat niet meer wordt gemaakt.

1 like

Of ietsie ouder dan nieuw ;-).

2 likes