Nieuwe of vintage rolex?

Een vintage horloge met stalen band betekent speling en gerammel. Als je dat geen probleem vindt of er toch een lerend band op zet kun je eventueel voor vintage gaan, anders zou ik zeker een nieuwe nemen. :thinking:
Persoonlijk ben ik vrij allergisch voor die blikken vintage rammelzooi. :wink:

3 likes

Mensen, wat een reacties! Word erg gewaardeerd, en wat een mooie plaatjes zeg. Zit hier te kwijlen. Haha
Het word niet makkelijk. Maar denk dat ik een lichte voorkeur heb Nu.

Ik ga jullie zeker laten weten wat het is geworden.
Word vervolgd!!

2 likes

1 like

Deze vind ik erg mooi

Inderdaadā€¦in jouw situatie zo ik als eerste aan de 116234 denken.
Erg mooi, 36 mm, saffier en de mooiste sluiting.

De OP39 is alles behalve saai.

6 likes

Ik snap dat ā€œsaaiā€ ivm de OP39 nooit zo eerlijk gezegd. Een Sub is dan toch ook saai? Of een Datejust 41? Is het niet juist ā€œtijdloosā€ wat Rolex maakt :sunglasses::sunglasses:

4 likes

Yup.

isā€¦

en

:wink:

6 likes

Als dit je voorkeur heeft zou ik Jeroen eens lief aankijkenā€¦:wink:

Ik zou persoonlijk voor modern gaan. Als je zoā€™n bak geld uitgeeft wil je de kwaliteit eraan af zien en voelen.

Na dat ik van de eerste schrik bekomen ben qua aanschaf van een moderne Rolex ben ik me nu aan het oriƫnteren op een vintage DJ, want voor ernaast lijkt het me een heerlijke combo

2 likes

Vintage. Karakter. Een horloge is emotie. Nieuw in de stickers vind ik veel te steriel.

Het dragen van vintage is (voor mij) een cadeautje. Het is nu jĆ³uw beurt om bij te dragen aan de historie van het horloge. Ik hoef niet alles te weten van de vorige drager, het is minstens net zo leuk om te mijmeren hoe de beschadigingen of het patina er (al dan niet) op zijn gekomenā€¦

De (2) horloges die ik ooit nieuw heb gekocht, draag ik zelden.

Het argument voor nieuw in relatie tot spelende kinderen zegt me niksā€¦

EDIT : Oh, sorry, het ging over Rolexā€¦

5 likes

Paar groene vakjes op de dial en dat is het wel. Verder een heel standaard ontwerp waar ik niet echt wild van word. Maar ieder zo zn ding he.

1 like

Hilarische gedachte: slopen mijn koters mijn ouwe Rollie eerder dan mijn nieuwe.

1 like

Totdat er een flinke kras in je plexi plaat zit, dan piep je vast anders.

Ieder zā€™n meug, maar het dragen van andermans ouwe, rammelende, uitgerekte meuk heeft mij nooit getrokken.

2 likes

Hee hoor. Displex of desnoods een nieuw plexiglaasjeā€¦ Een chipje uit glas is ergerā€¦

De Zenith op de foto heeft hard-mineraal trouwens. Als die stuk gaat zou ik hard balen. Dit glas is onvindbaar, de plexi ā€˜replacementsā€™ passen slecht.

Daar heb ik met vrouwen meer problemen mee dan met horloges.

2 likes

Ja, een nieuw glaasje. Helaas kan dat niet bij iedere juwelier, dus kost enige moeite. Overigens dezelfde moeite als een nieuw saffier.

De kans op een beschadigd saffier door stoeien met kinderen, de hond of een klus in of rond het huis is echter vele malen kleiner dan een flinke kras in je plexi. Spreek uit ervaringā€¦:wink:

1 like

Bij Wesley van Schaften. Die heeft altijd meer voorraad dan op hun website staan.

Dank je wel. Nog nooit van gehoordšŸ˜œ