Nondeju, zit ik hier met een half lauwe op kantoor…
Mooi ding zeg
Hier het drietal bij elkaar: https://www.fratellowatches.com/omega-1957-trilogy-railmaster-seamaster-300-speedmaster/
Supervet… maar het mag wat kosten. Sodeju CHF 6.700,-. Ruim boven de Eur 6.000,-
Geef mij maar echte, wat rauwe, niet egale patina op een vintage Omega.
Ja, deels eens. Ben een beetje uitgekeken op al die ‘faux patina’.
Het drietal bij elkaar doet CHF 20.000,-
Ben je wel in één keer klaar.
Ik geloof dat ik de set van drie maar laat gaan…
Zéér lekker inderdaad, en correcte maat!
Idem. Veel gesmeer met vintage lume…
Zie de situatie al voor mij binnen 50 jaar:
Zoon: wauw pa supermooie patina op je ouwe klok!
Vader: ja zoon, zo nieuw gekocht.
weg sfeer
Sodeflikkerstraal !!!
Die is mooi !!!
Gaaf!
Credo is dit jaar wel “retro” geloof ik…
Poh, dikke home run voor Omega zo zeg. Stuk voor stuk re-editions hoe ze moeten zijn. Juiste maat en juiste details. Vind zelf de faux patina prima, vooral omdat het nog een klein beetje kleur geeft aan een verder zwart/wit/grijs horloge. Beetje zoals een rode regel tekst of rode datum bij Rolex.
Mooie horloges, alleen de nep patina doet het niet echt voor mij.
Ik vraag mij af of de bezel van de seamaster aluminium is of ceramisch?
Zag rj’s post al voorbij komen op instagram. Erg tof, de Railmaster. En nog in 38mm ook! Beetje prijzig, dat wel.
Keramisch!
Ja, daar valt over te discussiëren. Het is een gelimiteerd horloge. Al kun je wel zeggen dat 3557 nou niet echt erg gelimiteerd is. Verder zit er het nieuwe Master Chronometer uurwerk in (8806), wat ook bijdraagt aan de kosten (althans, bij de Railmaster en Seamaster, Speedmaster krijgt een 1861). Dit is ook iets wat op de langere termijn behoorlijk wat geld blijft kosten als we kijken naar onderhoudsbeurten.