Roker in huis?
Ben benieuwd naar de reallife plaatjes… ziet er in eerste instantie wel vet uit, maar ik weet het nog niet zo met die band.
Juist niet. Dat zou echt patina zijn. The real deal. My kinda thing.
Fuck de stomerij.
Juist fake lume is ook lume, net zoals siliconen borsten ook borsten zijn!
Misschien is de enige only die ik echt zie zitten de: “echte patina only”. Helaas zijn al mijn vintages met patina de deur uit.
heb je al berekend hoeveel bandjes dit zijn?
Voor de set ongeveer 500 bandjes. Doe er nog 100 bij voor inkoop van leer en andere materialen dan kom ik aardig in de buurt.
Ben er nog wel even zoet mee dus! Tegen die tijd zijn ze alweer vintage.
Ko
Heb me op de lijst laten zetten voor de Speedy
Het probleem is dat we als horlogeliefhebbers nu eenmaal conservatief zijn. Blijkt ook uit meerdere van de reacties. Ik vind ze ook schitterend - hoewel ik ook zeer “mixed feelings” heb. Een zijspoor naar elektrische gitaren even kort - er zijn diverse pogingen gedaan om nou 's iets anders te maken dan een Strat, Tele, LP of SG. En de mensen kopen het gewoon niet. Heb zelf een SG gehad, een LP Studio en nu een LP Custom. Die oerontwerpen waren gewoon zo “raak” dat dit niet te overtreffen is.
Zelfde met de klassiekers onder de horloges. Kijk, je hebt maar enkele vierkante (of ronde ;-)) centimeters om je “ding te doen” als ontwerper. En alles is eigenlijk wel gedaan inmiddels.
Ik begrijp je punt, maar het gaat gewoon niet gebeuren denk ik.
Het valt me steeds vaker op dat aan consumentenzijde de term “retro” en “vintage” vaak verwisseld worden.
Met @anon50762135EV als klant moet dat nog wel voor de zomer lukken lijkt me. Zet een paar keer een Seiko te koop, moet die er gelijk weer allemaal nieuwe bandjes er voor hebben.
Vintage kun je niet maken imo, dat wordt het horloge vanzelf. Retro is meer een hommage naar vroegere tijden, dat kan dan weer wel.
Of zie ik dat verkeerd?
Ik ook. Voor de set heb ik me afgemeld. 21k vind ik teveel.
Omdat het pas jaren later duidelijk wordt wat de echte klassiekers zijn in de meeste gevallen?
Omega brengt echt wel veel nieuwe modellen uit, ik kan me perfect voorstellen dat een PO binnen enkele 10tallen jaren een klassieker geworden is.
Sommige AD’s nemen al bestellingen aan. Hoewel ze zelf ook nog niks weten over de hoeveelheden die ze zullen krijgen hoor. Maar een lijstje is zo gemaakt natuurlijk, en hoe hoger je erop staat, hoe beter.
Nog even afgezien dat ze goedkoper zijn als je ze los koopt, krijg je voor je extra geld bij de (557) sets ook nog eens de lelijke ‘trilogy’ tekst erop die je bij de (3000) normale niet hebt.
Nee dank u. Dan 10x liever de ‘gewone’.
Zeker niet.
Ik bedoelde meer dat het op het moment buiten mijn budget is.
Wie weet wil er iemand over een tijdje vanaf voor iets minder!
Wat je zegt over oer-ontwerpen klopt natuurlijk helemaal. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld de Rolex Submariners en Speedy Pro’s. Altijd in productie gebleven, in de loop der jaren natuurlijk geëvolueerd en still going strong. Maar we hebben het hier over modellen die op een gegeven moment uitgekakt waren; niet meer interessant om wat voor reden dan ook.