Die oude op staal…
Dat is ook fout maar de kritiek op het faux patina slaat op de markers
Welkom terug
De oude zet je nog met goed fatsoen naast een Explorer. De nieuwe…hoe langer ik er naar kijk, hoe minder ik het vind.
Bingo. Die oude was m’n favoriete Omega-horloge, een van de weinigen die ik zou overwegen.
Duidelijk een polariserend horloge, die nieuwe railmaster!
Ik vind 'm wel wat hebben, net omdat hij meer afwijkt van een Explorer. De vorige vind ik meer een goedkopere poging om een alternatief te bieden tegen Rolex. Ok de faux patina en de drukkere wijzerplaat zullen zeker minder tijdloos zijn, maar daardoor krijgt hij net wat meer charme.
Volgens mij echt een klok die je niet vanop prentjes kan beoordelen!
Gaat het wel goed met je? Je arm ziet er - hoe zal ik het zeggen - niet helemaal fit uit op de bovenste foto…
Wat nou nou niet fit…?!
Youtube filmpje waar je de verzonken markers op de wijzerplaat goed kunt zien. Niet geprint dus.
En de sluiting van de stalen band staat er ook duidelijk op.
Maar; eerst eens om de pols. Dan conclusies trekken. Althans dat geldt voor mij.
Mwah, … niet mijn smaak. En in 50 mm. een belachelijke maat.
Hij is 40 mm.
Ik vind 'm ook mooi. Gebruikte font voor de 3/6/9 is lekker retro, lijkt uit de tijd te komen dat er nog aandacht besteed werd aan de grafische vormgeving.
Ben verder ook van deze wijzers meer gecharmeerd dan van de vorige.
Ik begrijp de haters die faux patina en retro invloeden niet kunnen waarderen, maar ik ben juist blij met dit soort “design-herhaling”, alles komt altijd een beetje terug.
Overigens vond ik de seamaster uit de trilogie nóg mooier dan deze.
Ja dat ie er niet in 60mm is, dan had ik hem zeker gekocht.
Er was toch ook een 50 mm. uitvoering ?
Ik vind het helemaal niks ;-(
Ja, van de oude versie wel. 49 mm dacht ik. En nog wat kleinere maten.
Deze nieuwste uitvoering is er alleen in 40 mm en in twee kleuren wijzerplaat.
De brushing op de wijzerplaat vind ik mooi.
De afmetingen (40mm) zijn prima.
Voor de rest is het geen winnaar voor mij.
De wijzerplaat mist opgelegde indexen of zoiets.
De nep-patina is niet mijn ding.
En de stalen band mist een fijnafstelling, die de grote concurrent (Rolex Explorer 1) wel heeft.
Voor iets meer geld heb je een Explorer 1.
Daar kan deze jongen niet van winnen…
Inderdaad alleen 40mm dus…