Nieuwe Omega Seamaster Planet Ocean

Omega heeft zojuist de vierde generatie Planet Ocean aangekondigd.

Mooie evolutie van het model. Kleinere maatvoering met een diameter van 42mm, net zoals de eerste generatie Planet Ocean. Slechts 13.7 mm dik in tegenstelling tot de ruim 16mm van generatie ervoor. Geen helium escape valve meer, maar nog steeds 600 meter water resistant. Geen display caseback meer maar een laser edged Titanium caseback.
Onderhuids een inhouse Omega Co-Axial Master Chronometer Calibre 8912, METAS gecertificeerd. 60 uur power reserve.

Een nieuw kast en band ontwerp. De band heeft polished center links met messcherpe facetten.
De afgeronde lugs van de vorige generaties zijn bij het nieuwe model meer recht geworden maar hebben nog steeds de herkenbare en iconische planet ocean uitstraling.

Werkelijk waar schitterend! 3 verschillende kleuren (zwart, oranje en blauw) en in totaal 7 verschillende varianten (staal en rubber)
De nieuwe Planet Ocean op rubber kost 8500 euro en op stalen band 9100 euro.

Zwart:

Oranje:

Blauw:

Hodinkee:

Fratello:

Video reviews:
Fratello:

Time + Tide:

Monochrome:

Oracle time

68 likes

Dunner is meteen beter.
Kleiner dan 42 is nog beterder.

3 likes

kijk even in het Planet Ocean Only Topic…

2 likes

Zenith vibes met dat hoekige ontwerp

Weet nog niet meteen wat ik er van vind…
PCL op zo’n stevige duiker is wat misplaatst. Hoewel ik de band an sich wel mooi vind. Aansluiting endlinks wellicht wat “mwa…”

Afijn, ff laten bezinken

7 likes

Meine Gutte… die zwarte hee :melting_face: :melting_face:
Prachtig

1 like

Gaaf, maar rechte bandaanzet is k*t.

2 likes

Ik vind het case design met de facetten erg gaaf, royal oak-esque, en veel unieker tov de eerdere generatie met twisted lugs die natuurlijk gewoon van de speedmaster komen.

Kopen zou ik hem alleen niet.

1 like

Oh leuk, Seiko Samurai.

7 likes

Ik ook. De oranje versie op rubber vind ik erg lekker. De prijs minder. :astonished:

3 likes

Toch een wat grof design. Die sterke facetten van de lugs en die kartelrand van de vezel steken vrij sterk af. Het wordt daarmee een druk horloge.

Ze hadden wat mij betreft de design van de eerste generatie mogen nemen en dan de helium escape valve weglaten met een paar andere subtiele updates en that’s it! Less is more…

4 likes

Cool :sunglasses:

Wel aan de prijs en de huidige PO is ook tof

3 likes

Prijs is inderdaad gortig met 9100 euro maar als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een Rolex Submariner. Dan heeft deze planet ocean wel heel veel goede specs die de prijs verklaren. Een Submariner is volgens mij list nog duurder.

2 likes

Ik was niet direct geïnteresseerd maar deze foto maakt me toch enthousiast :slight_smile:

10 likes

Niet gezien maar maakt ook niet uit. Deze release verdient een eigen topic.

2 likes

Hij is echt mooi dun. Messcherpe facetten. Echt een knaller.

2 likes

De lyre lugs van de PO waren geïnspireerd op de 165.024/166.024 :wink::

5 likes

Dat is ietwat overdreven maar duidelijk beter dan de voorganger.
Overigens lees ik de prijs als volgt: 9000 - 20% = €7200

2 likes

Voor t eerst op de Speedmaster 105.012

In 1963 toch uit m’n hoofd? Was de 165.024 er niet al in ‘62?

Jammer van deze kostenbesparing.

3 likes