Idd. Ziet er niet echt premium uit imo.
Ik moet wennen…
Niet gek, maar het echte tool watch gehalte is er wel vanaf. Waarom zo flashy en blingy met polished center links op een horloge als dit?
Op een AT oke, maar dit is voor mij net too much.
Edit: en die caseback ![]()
Het lijkt bijna een kindertekening. Wat een downgrade
De datum is trouwens ook weg. Het is nu een time only horloge.
Gunstig dat er binnenkort waarschijnlijk wat extra exemplaren van het uitlopende model op de markt komen. Ik zat altijd te denken aan een blauwe uitvoering, maar deze met de zwarte wijzerplaat is niet mijn ding. Kleiner en dunner is ook niet iets wat op mijn lijstje met wensen staat. Op zich is het wel een mooi horloge, maar zo op het eerste gezicht niet eentje voor mij.
Wat is de L tot L ? Filmpjes eens bekijken ![]()
Gevonden.
Diameter: 42mm
Thickness: 13.79mm
Lug-to-Lug: 47.5mm.
toch heeft t wel wat zeker die in het blauw ![]()
HE kroon weg ![]()
Datum weg ![]()
PCL ![]()
Ik vind de prijs top hoor! Als je de verbeteringen ziet ten opzichte van de huidige versie… goedkoper dan een sub, 600m tegenover 300m
Deze versie zou ik ook voor gaan!
Moest even wennen aan de kast maar begin hem langzaam al te waarderen. Onderscheid zich goed van de SMP ![]()
Even wennen aan de scherpere lijnen, maar wel een hele mooie klok hoor!
Op de caseback downgrade na vind ik hem heel vet! Verhoogde saffier staat hem ook goed. Het is een stuk stoerder horloge geworden zo.
Oh ja, 47.5mm lug-to-lug ![]()
Ik vind 'm helaas niet mooi geworden. De Planet Ocean was nou net die ene duiker van Omega die GEEN overhaul van ontwerp nodig had, behalve dat ie een tandje dunner kon. Hier bijvoorbeeld een exemplaar wat @royke74 ooit op de site had staan:
- Cleanere numerals
- Mooiere lugs en kast
- Mooiere bezel
- Mooiere band voor een toolwatch
- Mooiere numerals op de wijzerplaat
Kijk dan!
Het nieuwe hoekige jaren 70 ontwerp komt op mij lomp over en wordt niet beter door de agressieve kleuren van het keramiek. Misschien dat ie er knapper uit ziet zonder die afgrijselijke end links op dat rubber, dus gewoon op een rechte tropic, zeg maar.
PCL is ook al heel, heel erg kut op een toolwatch, want je gaat sowieso je band helemaal bekrassen, dan heb ik liever een strakke oyster, mogelijk met wat facetrandjes op de schakels als je bling wilt.
Tot slot de caseback. Die is een partij skeer geworden, maar dat is overkomelijk.
Als ze nou de oude PO in 39mm gewoon een tandje dunner hadden gemaakt, mogelijk ook als no-date, dan waren ze er geweest. Ik heb niks tegen een datum trouwens.
Ik zat net te denken dat dit het liefdeskind van Zenith en Grand Seiko had kunnen zijn. Die laatsten maken ook lompe, hoekige sporthorloges die ik nooit aan zal raken. ![]()
Ja het is geen echte PO meer snap ik.
Maar hij is wel mooi voor mij in het blauw op staal.
De maat mag van mij altijd groter en dikker.
Maar tevenwoordig met alle computerhandjes willen ze alleen maar dunner en kleiner.
Maar wie weet komt dik en groot weer in de mode.
Allleen de prijs is wel pittig zal ik aar zeggen.
Best een cool ding zo.

Of het voor mij persoonlijk is, dat weet ik niet. Maar design is sprekend.
Ik vind de vorm van de kast een regelrechte verschrikking. Wie dat heeft verzonnen…. Geef mij de originele PO maar.
Dus wat hij in dikte op de case is verloren is gecompenseerd op de clasp?
Alsof die te dun was.
Stevige prijs maar die oranje knalt wel! ![]()
Ik vind het een geslaagd ontwerp…
Niet verkeerd maar ook best druk … vooral de lunette had wat rustiger gemogen.
En ik neem aan dat er ook een gewone nato of lerenband op kan ![]()
![]()
Jazeker, bij de foto van de achterkant zie je gewone endlinks ![]()
Eerlijk eerlijk ik loop er wel warm voor. Wijzers en indices zijn net als op de vorige weer rhodium neem ik aan. Dat is juist wel die luxe die je wil in tegenstelling tot de pcl’s.
Ik vind de overgang van kast—>bracelet niet mooi.
Blijft mijn aandacht vragen.
Op rubber is dit probleem weg. Dus de kast zelf is echt wel heel gaaf.
Nu komt mijn probleem, horloges die dit geld kosten wil ik niet op rubber.
Achterzijde gesloten vind ik dikke prima, glaasje op de achterzijde is leuk maar ook niks meer dan dat.
Dat hij wat dunner is, voor vele een positieve ontwikkeling. Voor mij niet een puntje van belang.
Dus… 100 dat ik het oude model ga kopen en deze oversla.
Yes, zeker weten