Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik hier van vind. De kast is wel erg hoekig, en die band veel te shiny voor een tool watch. Maar wel weer een iets fijnere diameter en een stuk dunner En die prijs komt nu ook wel erg dicht bij een sub… Past er niet een sluiting van een speedy op die band trouwens? Lost al een hoop op.
Ik ben best een grote liefhebber van “scherpe lijnen” bij een horloge kast maar hier vind ik het minder geslaagd. Zeker in combinatie met die platte band met plc’s. De sluiting vind ik erg lelijk (en monsterlijk groot). De caseback vind ik normaal gesproken tamelijk onbelangrijk maar deze vind ik wel heel erg el cheapo uitzien (voor een horloge in deze prijsklasse). Ook de matte dial vind ik een achteruitgang tov de prachtige zirconia dial van de eerste edities.
Als ik mijn oude POLMLE naast de foto’s van de nieuwe zie, dan wint de oude met grote voorsprong.
De oude wint het voor mij zeker. Ik vind de nieuwe te bombastisch met een ineengepropte dial en een te grote bezel. Terwijl ik de oude klasse vind uitstralen