Nieuwe Omega Seamaster Planet Ocean

Oef die oranje :smiling_face_with_three_hearts:

Hoe is de rubber band tov de bracelet?

Beide banden zijn ok. De PCL’s storen niet echt en de band voelt licht aan. Sluitingen zijn mwa. Ik zou voor de rubberen gaan maar uiteindelijk kan je ieder horloge beter kopen met staal. Ikzelf ga hem in ieder geval n nu nog niet kopen maar vind hem wel gaaf in oranje op oranje.

Groet.

3 likes

Lume is gaaf

10 likes

Dank voor de uitgebreide beschrijving.
Heb je de vorige generatie Planet Ocean ook gepast of gehad destijds? Zo ja, hoe verhoudt deze nieuwe zich tot de vorige generatie?

Vergelijkbaar met de vorige versie :sunglasses:

6 likes

Wel benieuwd naar deze…

Jammer dat de achterzijde erg goedkoop oogt in vergelijking met de eerste generatie.

14 likes

:joy::rofl::joy::rofl:

1 like

Zo ik heb er een paar nachtjes goed over geslapen en…

Vind de vorige generatie mooier, niet gaver maar wel mooier.
Mooi op lange termijn beter.

De band aanzet blijft voor mij onlogisch ogen, geen idee maar er klopt iets niet voor mij ogen.

De kast is echt vet… Echt mega gaaf.
Normaal ben ik meer fan van no date, bij de PO wint de plaat met datum het voor mij… geeft me wat meer rust.
Rust is ook goed op de lange termijn.
De nieuwe plaat is een knaller, een stoere in your face…
Dat gaat denk ik vervelen.

Al met al
De nieuwe is echt een vet stoer apparaat… Leuk snoepje.
Maar het lekkere zal er (voor mij) snel af zijn.

De rust en de harmonie die de vorige generatie mijn ogen bied en de heerlijke kast zullen mij niet snel vervelen

Dus…ik ben echt om.
De nieuwe overtuigd mij niet
De oude dubbel en dwars.

5 likes

Doe mij de oude maar, kijk dan wat mooi.

24 likes

Dat is dus precies wat ik bedoelde :joy:

2 likes

Kanonne

Bijna. Bijna…

2 likes

Wow… erg gaaf! Die Oranje knalt er lekker uit!

Helemaal eens, al moet ik daaraan toevoegen dat de mooi afgewerkte, maar scherpe caseback van de 2201.50 altijd in mijn pols sneed. Ongeacht hoe strak / los ik het horloge droeg.

2 likes

Maar als ik me niet vergis heb je in uitgeschoven stand niet zo n lelijk uitstekend deel bij de Rolex. Ook niet bij de Tudor Pelagos. Alleen als de duikersextentie uitgeklapt is zie je bij de laatste wat minder fraais uitsteken.

Hier is een goed vergelijk gepost tussen een sub en PO:

7 likes

Leuk vergelijk ja. Matte dial is lekker.

13 likes

Tof om ze zo naast elkaar te zien. En eerlijk, ik vind die PO eigenlijk wat stoerder!

2 likes

De nieuwe PO naast de oude 39,5 mm:

De wijzerplaat van het nieuwe model lijkt ongeveer even groot te zijn als die van de 39,5 mm.

Hier de nieuwe naast de 43,5 mm:

(Foto’s via Omegaforums)

3 likes

Ik vind het net een Breitling. Te druk naar mijn smaak (de ribbelrand om de bezel, de grote uurmarkeringen, de tekst op de wijzerplaat).

De lasergravure (hippocampus) op de bodem is gewoon cheap vergeleken met die op de SMP 300.

Eindoordeel: geen interesse in.

1 like

91 meier? Zo dan, afschrijving incoming! Vind het net een imitatie Breitling trouwens, beetje een pooierglimklok

1 like