Nieuwe Omega Speedmaster met 321 uurwerk!

Wel tof een open caseback op een handwinder. Ik kan deze wel waarderen. Omega gaat wel behoorlijk hoog in de boom zitten met hun prijzen van de recentere modellen.

… 13K … :thinking:
Zijn ze overgenomen door dat bedrijf (naam even ontschoten :joy:) uit Genève of zo?

Ik snap helemaal niets van al die tientallen verschillende Speedmasters, hè? In mijn ogen is iedere Speedmaster (praktisch) hetzelfde.

5 likes

Wel een mooi verhaal:

1 like

Nee, Omega wilde volgens mij voorkomen dat ze de vintage verzamelaarsmarkt gaan verzieken, daarom hebben ze allerlei wijzigingen aangebracht zodat je geen nieuwe onderdelen kunt gebruiken om een Vintage exemplaar op te knappen.

4 likes

Lees dit en je weet alles :joy:

De speedmasters blijven gewoon geweldige horloges. Ik zou er graag eentje willen hebben, maar 13k… Dan liever de vintage.

Of een standaardmodel dat voor pakweg € 3750,00 echt wel te koop is via het grijze gebeuren.

1 like

Ben benieuwd wie de eerste op het forum gaat zijn met dit pareltje!

(Ik wil de band ook wel op mijn Speedy)

Kom op nou, dadelijk vergeten mensen nog dat omega een horloge naar de maan heeft gebracht. Dan zou wel even 95% van de marketing in elkaar storten, dus de keuze is voor hen denk ik vrij makkelijk. Dan maar om de week een nieuwe uitgave en het verhaal nog een keertje extra bij iedereen door de strot douwen.

4 likes

Zware dag?

1 like

Die prijs :confused: waar halen ze dat vandaan? Belachelijk.

1 like

En Omega blijft maar doorgaan met het uitmelken van weer een speed master…

1 like

Valt mee, maar dit vooral

En

Ik vind het zonde hoe inspiratieloos het merk, in mijn mening, is geworden.

1 like

Je haalt nu 1 modellijn er uit; de Speedmaster professional. Omega is zo veel meer dan dat en ik zie bij Omega een stuk meer vernieuwing in design en techniek dan enkele andere merken rond dat prijspunt.

5 likes

In dit geval is het niet faux patina maar de kleur van het tritium (of soortgelijk) dat ze toen gebruikten. Dat was nooit wit maar had deze kleur. Ik heb er nog leuke NASA foto’s van. Dat is dus leuk gedaan, los van of het mooi is of niet. De 1957 Trilogy had wel faux patina want daar hebben ze de kleur gebruikt van hoe die 60 jaar oude horloges er in 2017 uitzagen. Een vieze kleur vind ik.

Anyway, als reactie op deze nieuwe uitgave: prachtig horloge maar snap die 7500 euro voor het hommage 321 uurwerk niet (uitgaande van een Speedmaster limited met keramische lunette en 1861 uurwerk). Zo bijzonder is het uurwerk niet. Maar leuk dat het er is! Niet gelimiteerd dus je hebt alle tijd om het leuk te vinden en ervoor te sparen.

1 like

Niet gelimiteerd? Maar wel schaars geproduceerd.

Mee eens, maar ten opzichte van andere merken: je kan de gewone ook nog steeds kopen (sowieso tot eind van dit jaar). Dus de special uitvoeringen staan de gewone echte niet in de weg.

De Speedmaster “community” is enorm groot en heeft dus ook vaak een boost nodig om het levendig te houden (en centjes uit de zakken van de fans te kloppen). Omega is geen liefdadigheidsinstelling.

Omega heeft overigens onofficieel al aangeven het aantal limited editions drastisch terug te draaien. Dus ook geen Speedy Tuesday 3 dit jaar (vorig jaar ook niet natuurlijk).

Yes dus niet in de winkel te koop, maar wel leverbaar. Zal vast en zeker een lange wachttijd aan vastzitten maar zo bijzonder is dit model nu ook weer niet. Je kan ook een FOIS kopen en die tot dan dragen :wink:

Je kan even simpel gezegd omegas kopen van 2k tot 20k dus dat vindt ik een vrij breed begrip, maar ik ben het zeker met je eens dat ze niet de enige zijn die zich er schuldig aan maken.

Maar wat vindt jij er nou van dat er ondertussen zoveel limited editions zijn dat het bijna bijzonderder is om het “standaard model” te hebben? Dat vindt ik toch wel echt een uiterste hoor, en zeker niet in positieve zin