Prachtig man, bedankt voor het delen!
Onderdelen van die originele 321 worden nog wel geproduceerd, hoe zit dat?
Hij is prima gelukt. Mooi formaat en dito bracelet. Ik zeg win.
Voor 4 - 5k wat het een prima horloge geweest!
Voor zover ik weet wordt er allang niks meer geproduceerd voor de originele 321
Heel mooi, maar 13K is echt afzetterij!!
Het probleem? Er zullen genoeg mensen zijn die het betalen⦠dus waarom minder vragen!
Mooie klok, maar niet voor 13K
Tuurlijk, het is veel geld. Maar voor een basic Daytona met zwarte plaat betaal je in principe net zo veel (list, laat staan grijze markt). Daar zie ik nou nooit iemand over zeuren, en zelf vind ik deze nog mooier dan een Daytona ook.
Van een Daytona is geen 99% vergelijkbaar model voor 1/3 van de prijsā¦
Het is niet helemaal vergelijkbaar. Fois heeft 1861 en deze heeft 321 uurwerk. Er zit best een verschil tussen die 2. Neemt niet weg dat ie best duur is maar ja.
Precies, en deze doet het voor mij niet, bescheiden mening van mezelf, 
Daarom schrijf ik ook 99%⦠
Fijn dat wij hier op dit forum (spreekwoordelijk) een harde plasser krijgen van een 321 uurwerk maar de gemiddelde kopert zal 't aan zijn/haar reet roesten. Daarvoor is het slechts een marketingverhaaltje.
Laten we even vooropstellen dat ik ze allebei nooit zou kopen voor dat geld en ik ze veel te duur vind. Ik vind het alleen bijzonder dat mensen hier wel over struikelen en niet over de prijs van een Daytona.
Omega probeert zich hoger in de markt te zetten en dat snap ik, ze moeten Rolex achterna anders krijg je een beetje een hudsons bay verhaal. Of het ze lukt op deze manier laat ik in het midden, maar veel keuze hebben ze niet.
Voor mij is dat niet zo heel moeilijk te verklaren.
Er is maar 1 stalen Daytona en die kost wat ie kost.
Een basis Speedy was een paar jaar geleden erg goedkoop, nu flink in prijs gestegen maar dan maken ze een variantje (of het nou deze of een andere limited is) en die moet dan plots het (meer dan) dubbele kosten.
Omega kan wel Rolex achterna willen qua marktpositie maar zolang de perceptie van de kopers totaal anders is wordt de prijsstelling steeds vreemder imho.
DOT over 90!!!
Dan moet de gewone Speedy eruit. Basta!
Mja aan de andere kant, voor een vintage ed white zijn mensen het rustig er voor bereid neer te leggen.
Ze moeten ergens beginnen, niet?
Ik snap het wel vanuit strategisch oogpunt.
Dat zijn liefhebbersā¦
Dat is echt wat anders dan de gemiddelde bezoeker van een juwelier die 1 horloge moet kopen (en van zān vrouw een zwarte moet nemen)
Mensen leggen natuurlijk minder makkelijk 12k neer ipv 5k. Maar de gewone mens boeit value for money nou niet zo super erg maar meer gewoon wat mooi is. Hebben zie die 12k liggen en zien ze die mooie Ed White nemen ze die gewoon mee.
Heel mooi maar man man man die prijs, dan is de FOIS toch echt een veel betere deal!
Het is wat het is. Ik kan er mee leven. En de consument heeft wat te kiezen, dus daar heb ik geen probleem mee. Het is niet zo dat je een limited moet kopen in plaats van de standaard versie. Als het verkoopt, snap ik het ook helemaal vanuit het oogpunt van Omega.
Het zou wat anders zijn als Omega alleen nog maar nieuwe limited Speedmasters uitbrengt. Maar dat is niet het geval. Bij de andere modellen is nog genoeg leuks te halen.