Wat voor ‘verhaaltjes’ er ook bij worden verzonnen, die prijs voor een Omega Speedmaster is niet te verantwoorden in mijn optiek.
13k niet… 

Ik vind het ook een idiote hoop geld, maar die vraag kun je natuurlijk bij heel veel horloges stellen. Ik denk dat ze als warme broodjes over de toonbank zullen gaan. 
Zeker gaan ze dat. Grotendeels naar liefhebbers die er een tijdje later nog meer voor vragen…
Dat zijn geen liefhebbers.
Joh? 

En toch heb ik het idee dat er bovengemiddeld veel negatieve reacties over de prijs zijn…
Het verschil met de “gewone” speedmaster pro is natuurlijk ook heel erg groot. Maar als Omega zijnde moet je je business case wel kloppend maken. Je kunt de ontwikkelingskosten afschrijven over een groot aantal, maar dat gaat dan weer ten koste van de normale pro. Of je maakt er een exclusief model van en schrijft de kosten af over een klein aantal.
Ach, het is een FOiS met een ander uurwerk.
4600 voor de FOiS minus de prijs van dat uurwerk plus de prijs van cal 321 is ruim 13k…
Dan is het uurwerk dus 10k ongeveer.
Ik zie het probleem niet zo. 

Haha, ja als je de review goed leest dan kun je zelfs daar twijfels bespeuren over de rechtvaardiging van die prijs. En dat wil best wat zeggen. Overigens vind ik hem wel heel geslaagd. Maar wel typisch een horloge wat net als de Snoopy II flink gaat stijgen op de 2e hands markt denk ik.
Precies. En dat zijn de “echte” liefhebbers. Maar goed, andere merken zijn ook met dit soort fratsen bezig. Of ze de Speedmaster-prijsstijging kunnen overtroeven… Ik denk het niet.
Tl;dr.
Weet je wat het verschil is?
Deze is in de basis gewoon al duur. Omega denkt slim te zijn & hem zo duur te maken dat hun het pakken ipv de grijze markt.
Ik verwacht niet dat deze bovennlist gaan doen.
“andere” merken maken het nog bonter want die leggen nieuwe modellen in de etalage die je vervolgens niet kunt kopen. Of wacht, de etalages zijn ook leeg 
ja duh
Zo. Het is Maart en dat betekent dat m’n nieuwe Speedy 321 geleverd had moeten zijn. Maar sinds vorige week weet ik dat het nog heel lang kan gaan duren… December misschien.
Het was gelukt om maandenlang niets te kopen, in blijde afwachting van deze Speedy. Maar dat gaat nu moeilijk worden
.
Mooi blijft ‘ie wel:
Erg jammer! Hopelijk komt hij snel!
Dat is balen! Wat was de reden van de vertraging?