Nieuwe Omega Speedmaster met 321 uurwerk!

Mooie lugs!

Zo wordt de huidige ook verkocht, dus zeker geen slechte optie. Ik heb zelf deze band ook, maar draag mijn Speedmaster ook liever op staal. Maar variety is the spice of life, vraag dat maar aan @Rolopalooza :wink:

2 likes

Het was niet bedoeld als mopperend verwijt hoor…ik ben een Omega fanboy! :sunglasses:

1 like

Prachtig, maar prijs is out of range

Ziet er heel dik uit, wel een erg hoog tarief…

Tegenwoordig maken ze iets exclusief door het exorbitant duur te maken. Oh wacht…dat doen ze al tientallen jaren.

En mensen kopen het. Je betaalt ook teveel voor je brood hoor. Je betaalt eigenlijk overal teveel voor.

That’s life ( Joker)

Super. 321 heeft natuurlijk iets magisch.

Even voor de duidelijkheid, het is geen limited edition. Ze gaan er alleen maar 2000 per jaar maken. Verder gaat het ook een dure service worden. Ze worden allemaal door specifiek persoon in elkaar gezet en moeten terug naar Bielle voor service. Voor die prijs verwacht je de eerste twee beurten er wel bij, not.

Een vintage horloge maker doet voor het onderhoud van een oude 321 het uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten zelf, dus dat het als zo speciaal wordt gebracht door Omega is alleen maar om het onterechte hoge prijskaartje te verantwoorden.

1 like

Dus?

Het uurwerk moet ook nog (in kleine aantallen) geproduceerd worden, onderdeel voor onderdeel. Dat een horlogemaker hem voor onderhoud zelf uit elkaar haalt lijkt me vrij logisch.

Het lijkt me eerder voor de hand te liggen dat voor de nieuwe 321 alle onderdelen al klaar zijn in 'n pakket om door 1 persoon in elkaar gezet te worden.

Ik begrijp je punt echt niet.

er is niet speciaals aan het feit dat er 1 horlogemaker is die een nieuwe 321 in elkaar zet.

Oh wacht, ik begrijp je nu pas. Mee eens dan :grin:.

Dat lijkt me ook sterk als je ze er 2000 per jaar willen maken. Dan moet die ene man er bijna 10 per dag in elkaar zetten.

1 like

Hij bedoelt dat 1 persoon een hele speedmaster in elkaar kan zetten.

2 likes

Ik ook niet

1 like

Ik vind het een heel stijlvol horloge en echt een throwback, maar toch heb ik gestemd op niet geslaagd. De prijs vind ik veel te hoog…

Waanzinnig!!

Nu ook een hands on review van Fratello watches!

Los te bestellen? Echt niet…