Je zegt het zelf al, de kaart is leeg,
datum staat er meestal wel op maar geen naam, die kan je zelf invullen na aanschaf.
Kaart is gewoon 100% geactiveerd bij een grijze dealer, anders krijgen ze ze echt niet mee aan de “achterdeur” bij de AD.
Ik weet dat het via dezelfde achterdeur gaat van de AD, maar ik verbaas me er dan nog steeds over dat mensen geen moeite doen om zich in iets te verdiepen wanneer het over zulke bedragen gaat. Maarja, als je toch geld genoeg hebt en het je verder weinig boeit kan ik het me voorstellen
Ik wilde het alleen even checken om zelf geen horror-stories mee te hoeven maken. Kan het beter vragen aan degene die het wel weten dan een grote gok te nemen en later je vingers te branden.
Als je gewoon bij een gerespecteerde goed aangeschreven grijze dealer koopt loop je 100% geen risico.
AD,s moeten ook hun verkoop aantallen halen, en alles wat ze niet op tijd verkopen of mee blijven zitten gaat er via de achterdeur (bij wijze van spreken) uit.
Ook goeie ervaringen bij grijze dealers. Paperassen netjes ingevuld en wel. Kan soms wel iets langer duren of zit de ad wat verder weg.
en toch ben je wat aan het roepen dat niet 100% klopt. Die garantiekaarten zien er uit zoals op onderstaande foto. Daar KAN je niks op invullen want bij aankoop bij een AD wordt er online een registratie bij Breitling gedaan van de aankoop.
Bij mij zijn die leeg. Als in, blanco scherm, er staat niks op. En aldus, geen garantie bij breitling, wel bij de grijze dealer waar ze gekocht zijn. Jij mag er van vinden wat je wil maar probeer wel even de mensen van feitelijke informatie te voorzien, wanneer je grijs een Breitling koopt is er gewoon een kans dat je GEEN internationale garantie van Breitling krijgt. Punt.
Voortzetting van de discussie Nieuwe Omega Via AD of Grijze Markt?:
Graag wil ik hier toch op reageren.
Het kan gebeuren dat er iets mis is met je horloge, uiteindelijk is het een technisch iets.
Ik wou alleen maar melden dat je ook bij een grijze aankoop wel degelijk fabrieksgarantie hebt.
Dat is ook zo gebeurt maar het is ergens ook normaal dat wanneer je ergens volle pot betaalt ook aanspraak kan maken op volle pot service. In het grijze circuit is er wel degelijk fabrieksgarantie maar je zal zelf wel extra moeite moeten doen, zelf opsturen bvb. Eigenlijk niet meer dan logisch.
Waarschijnlijk heb ik pech gehad met mijn 2 Omega’s.
Dat was ook de reden dat mijn klik met de PO weg was.
Waarschijnlijk zal ik nooit nog zo’n mooi horloge hebben, maar het gevoel dat wanneer je 's morgens wakker wordt met een dood horloge aan de pols blijft hangen.
gr
Kris
Mischien geeft de grijze dealer na aankoop wel jou gegevens door aan de AD waar hij deze heeft ingekocht.
Mmm … dat van die electronische garantiekaart kan mss wel wat problemen geven.
Heb even bij William geïnformeerd hoe hij dit oplost.
Gelukkig gaat het hier om een Omega en niet een Breitling
En bij deze worden de garantie kaarten gewoon met de hand ingevuld.
Wat ik ook in overweging zou nemen, is of je het horloge gaat houden of eventueel doorverkoopt.
Als je hem misschien doorverkoopt zou ik grijze handelaar doen, kan je hem zelf ook scherp aanbieden als je erop uitgekeken bent.
Maar als het je “droom” horloge is waarvan je zeker weet dat je er samen vintage mee gaat worden, dan zou ik lekker de s&c binnen lopen en hem uit de vitrine halen, heb ik ook gedaan met me 114300 en achteraf een beter gevoel bij dan bij de 2e hands of grijze dealer.

Gelukkig gaat het hier om een Omega en niet een Breitling En bij deze worden de garantie kaarten gewoon met de hand ingevuld.
Klopt volledig … maar om de één of andere manier is Breitling er ook bijgesleurd
Btw, net antwoord van William gekregen : worden keurig met een geactiveerde garantiekaart geleverd

Maar als het je “droom” horloge is waarvan je zeker weet dat je er samen vintage mee gaat worden, dan zou ik lekker de s&c binnen lopen en hem uit de vitrine halen, heb ik ook gedaan met me 114300 en achteraf een beter gevoel bij dan bij de 2e hands of grijze dealer.
Dan zou ik persoonlijk net zeker grijs kopen … doch zoals je ook al aangeeft nooit 2dehands (wat in deze discussie niet ter sprake kwam volgens mij ;-)).
Het is mooi meegenomen om te weten dat Breitling tegenwoording de garantie elektronisch regelt en het is inderdaad de bedoeling om er oud mee te worden en het niet tweedehands aan te schaffen. Juist omdat het voor de lange termijn is wilde ik het wat duidelijker hebben en niet voor verrassingen komen te staan.
Wanneer je inderdaad 10-20% bij een AD eraf kan krijgen, dan zijn de verschillen niet ZO super groot, maar zoals ik al aangaf had ik daar geen ervaring mee en was mij dat ook onbekend.
Kortom, je kan het gewoon grijs kopen bij een gerespecteerde grijze dealer, Willam Wien Watches is hier al meerdere malen genoemd als een betrouwbaar verkooppunt.

Ik zou me dan achteraf juist slechter voelen, . Echt warme gevoelens kreeg ik daar nooit. Bovendien gaven ze daar stevig af op de “grijze handel” die ze zelf stevig van voorraad voorzien.
Openlijk toegeven doen ze dus kennelijk niet maar maken er wel gebruik van wanneer het ze uitkomt. Hoe gaven ze bij de AD dan af op de grijze markt?
Nou ze deden nog net niet alsof ze daar neppers verkochten, maar in ieder geval vonden ze dat mensen die grijs kochten hun de nek omdraaiden en eigenlijk geen knip voor de neus waard zijn.
Ken wat mensen bij s&c en die doen inderdaad net zo…
Vreemd verhaal allemaal. Ken ook grijze handelaren en die zeggen dat ze als tegenprestatie ook minder courante meuk afnemen…
Is het niet zo dat 8/10 horloge liefhebber met een wat dure smaak, zijn horloges via de grijze markt, ebay of chrono koopt? Het is niet te betalen om alles bij s&c te kopen😁
Ja precies, menig persoon kan het zich niet veroorloven om maandelijks naar de S&C te gaan. Nu doet een horloge liefhebber natuurlijk wel zijn huiswerk, dus die weet wel waar de modellen die hij/zij wilt te verkrijgen zijn en tegen welke prijs, wat sowieso geld bespaard.
Vind het apart om te horen dat de AD’s dan zo’n houding hebben tegenover de grijze markt terwijl ze erg grof gebruik van maken voor hun eigen gewin wanneer het ze siert. Interessant onderwerp in ieder geval
Het lijkt me dat AD’s min of meer verplicht zijn te leveren aan de grijze markt omdat ze anders hun verkoopcijfers niet halen of gewoonweg een stuk minder verkopen. Dat ze daar niet echt blij mee zijn snap ik wel, het is natuurlijk een stuk rendabeler als er geen grijze markt zou zijn en iedereen bij de AD zou kopen.
Ik ben het met je eens en dat zal ook de reden wel zijn waarom ze zaken doen met de grijze markt, maar wanneer je er zelf een voordeel uithaalt, vind ik het wat ongepast om er zo op af te geven. Het is een win-win situatie voor beide, ongeacht of ze nou “moeten” of niet, en zolang je er zelf baat bij hebt is het wat onnodig om te doen alsof de mensen die gebruik maken van de grijze markt geen knip voor de neus waard zijn. Want als je er ZO principieel op tegen zou zijn, zouden er geen zaken mee gedaan worden. Maarja, geld he…