Ook ik ben nog steeds in de race voor een nieuwe klok.
Intussen groeit men budgetje gestaag.
Zeker nu ik contact heb met een ook hier op het forum gerespecteerde “grijze” handelaar.
Ook ik heb hem gevraagd hoe het nu eigenlijk zit.
Wel hij koopt zijn waar gewoon in via de AD’s waarbij het ook via internationale AD’s kan komen.
BV. ik bestel bij hem een Navitimer 01 deze heeft hij niet op voorraad, hij besteld deze bij zijn vaste AD, tegen zijn prijs.
De AD levert hem de klok plus geactiveerde garantiekaart, vandaar dat er altijd NOS bij staat.
Zoals een nieuwe voorraad auto bij een dealer waarbij de auto is gekentekend maar nog niet op naam staat.
Voor de AD’s moet ik eerlijk zeggen dat ik de beste behandeling in Schiedam heb ervaren, super service.
De andere ‘gerenormeerde’ eigenlijk allemaal flut.
S&C slechte service, mensen met erg weinig kennis, ruw omgaan met kostbaar goed en eigendommen van een ander, Van Willegen, duur, wat betere product kennis, ook ruwe omgang met dure klokken, niet in eerste instantie leveren wat er is afgesproken.
Steltman, arrogante benadering en door eerder ervaringen niet echt gewillig om een nieuwe klok in doos en seals te leveren, en aan laten komen op ‘deal or no deal’, was eens en nooit meer.
Verder als je het prijstechnische verschil bekijkt gooi je met gemak een leuke tudor over de muur met de aanschaf van een highend uurwerk als je deze via een AD aanschaft, misschien terecht als men daar een aantoonbare hoeveelheid meerwaarde biedt… Maar is dat 2500-3000eurie?, ik heb hem nooit ervaren hoor, tip van de dag, misschien eens vragen.
En dan krijg ik via de grijze handelaar ook nog eens een klok in een kartonnen doos, die ik helemaal zelf kan uitpakken, seals eraf halen en ieder dingetje en krasje is van mij.
Nee, ik ben er wel uit hoor waar mijn volgende vandaan komt.
Toch weer een leuke duit over ook, om wat anders mee te doen.
En kan je nagaan wat de tussenhandel oplevert aan marges, nee ik heb geen medelijden hoor ik hoef alleen maar naar de locaties en winkels te kijken.
Dat je bij sommigen dealers zo wordt behandeld terwijl je er wel grote bedragen aftikt, service kan dus altijd nog ontbreken, helemaal wanneer ze niet leveren wat er is afgesproken. Zoals al meerdere malen is gezegd hier, je gooit gewoon onnodig veel geld over de muur, want die meerwaarde van een AD zie ik nu ook niet in.
Dat je geen garantie krijgt als je een Breitling via de grijze markt koopt is totale onzin! Je hebt inderdaad geen elektronische garantiekaart, maar het garantieboekje is voldoende.
Ik heb deze zomer via de grijze handel een Breitling Chronomat 44 GMT gekocht waar ik (helaas) wat problemen mee had.
Via S&C is deze (samen met het garantieboekje) naar Breitling Nederland opgestuurd en mijn horloge is gewoon onder de wereldwijde garantie gemaakt.
Trouwens, ook S&C deed totaal niet moeilijk dat ik een horloge uit de grijze handel (ik had dat gewoon eerlijk aangegeven) via hun zaak liet opsturen.
Oké, ik kreeg alleen zo een geel boekje met daarop de tekst:
5-year international warranty.
Achterin dat boekje staan wel wat teksten geperforeerd en met de hand de datum dat ik het horloge kocht.
Blijkbaar was dat voor Breitling Nederland voldoende om mijn horloge onder garantie te repareren.
Maar ik ben helemaal nieuw hier:
Wat is dan precies het verschil (qua garantie) tussen die elektronische kaart en dat gele boekje dat ik heb?
Hahah…nee, ik heb mijn horloge bij TOS in Basel gekocht.
In het garantieboekje staat ergens USA geperforeerd, dus ik denk dat het daar vandaan zal komen.
En toch is het antwoord hierop in het geval van Breitling JA
Voorbeelden genoeg van te vinden.
Natuurlijk, als je grijze handelaar kan zorgen dat je een geldige (papieren of electronische) garantiekaart van een AD hebt, dan heb je weer wel die garantie. Zoals jij dus.
Het motto is dus: Vraag de grijze handelaar altijd of en door wie de warranty card is gestempeld cq (Breitling) elektronisch is ingevuld. Indien hij aangeeft dat de warranty card leeg is c.q. niet is ingevuld door een AD (altijd nakijken op de site van het merk) zou ik er van af blijven. Maar ik ben het eens met een aantal hierboven geplaatste opmerkingen (o.a. @Mckip) : In feite houden de AD’s voor een behoorlijk deel de grijze markt in stand. Aan het eind van het jaar het quota niet gehaald, dan gaat de achterdeur open om alsnog het volgend jaar dealer te mogen blijven.
Inmiddels alweer een tijdje stil op dit topic. Ik ben nieuw op dit forum en orienteer me om binnenkort m’n eerste echt mooie klok te kopen. Het wordt waarschijnlijk een IWC en ben aan het twijfelen om deze bij een AD (Bv. Van Willingen in Rotterdam of S&C) of een grijze handelaar te kopen. Nu heb ik via C24 een handelaar gevonden die er betrouwbaar uitziet waarbij het horloge interessant geprijst is. Hierboven lees ik veel over Omega en Breitling icm grijs aankopen. Wat zijn jullie ervaringen met IWC, grijs en garantie?
Hoi Derkvdl, kijk eens bij William Wien, betrouwbaar adres ook voor IWC en duidelijk goedkoper dan de AD’s , hier op het forum zijn er meerdere die je kunnen helpen. En ja ook ik heb hem bij een grijze dealer gekocht, scheelt heel veel geld. Uiteraard de Omega speedmaster met volledige garantie (Europees) aangeschaft. Gooi op het forum een visje uit van wie je kan helpen aan een IWC en geheid dat ze je verder kunnen helpen.