Fratello heeft er nu ook een artikel over geschreven met prachtige foto’s.
Een groot pluspunt vind ik dat de bezelrand niet van aluminium met een PVD-coating is. Bij veel gebruikte modellen zag je namelijk dat de PVD-coating op de rand beschadigde of afbrokkelde, waardoor ze snel minder mooi werden.
Oh echt? Had jij zo’ n Topper 42mm editie? Gaaf! Hoe kwam je eraan? Heb er ook naar gezocht maar niet gevonden. Wilde toen persé een 42mm maar moet zeggen dat de 40mm me ook prima bevalt.
Het is geen Crazy Numeral maar verder vind ik hem wel prachtig met deze bezel en kleur wijzerplaat, maar net te klein.
Als hier nou een 40mm van komt gaat het wel broeien en jeuken denk ik…
Er is ook nóg een LFP LE met ander font voor de letters Oris en wat gekleurde tekst. Vind ik wat minder, maar die bezel!!
Nee is niet van mij, de foto’s zijn van @Watch2Morrow . Ik heb nog nooit een Topper gehad, bij de 40mm vond ik de oranje accenten niet zo mooi en 42mm is sowieso te groot voor mij.
Zeker mooi! Maar geen “crazy numerals”, dus die valt af hier .
Er waren 2 Topper edities dus, weet ik nu pas…
40mm en 42mm, waarvan de laatste wat meer een zwart/wit uiterlijk heeft vanwege de witte(re) kleur van de bedrukking. Die kende ik eigenlijk ook alleen maar. Weer wat geleerd!
Ik wordt hier heel enthousiast van. Mijn OG crazy numerals mis ik namelijk nog wel eens.
Het is wel een hele goede kanshebber om in de collectie te komen. Het zou voor mij echt een no brianer zijn geweest als die in 38mm was uitgekomen.
Het enige vreemde is, dat er slechts 2 foto’s zijn van dit ‘originele’ model uit 1965.
Dit specifieke model is nagenoeg niet te vinden online en zal dan ook erg prijzig zijn.
Je komt het (nieuwere?) model met klassieke wijzers en gnurled bezel vaker tegen.
Dat is mij ook al opgevallen. Heen idee waar al die horloges gebleven zijn haha.
Nope. Dit is een foto van toen de 2015 versie net uitgekomen was. Beide horloges lagen toon in de stand van Oris. Het linker horloge is dus ook in het bezit van Oris. Vandaar dat het er nog puntgaaf uitziet. Volgens mij is deze foto genomen tijdens Basel world.