Nieuwe Oris!

Blijkbaar komt er een nieuwe Oris. Ondanks al dat geschreeuw noemt hij best een aantal goede punten van kritiek:

  • uurwerk is voor de prijs niet mooi afgewerkt
  • te hoge prijs in vergelijking met hun standaard modellen
  • groot (44mm)
  • bandje heeft een gekke constructie
  • word geadverteerd als inhouse, terwijl dit in feite niet zo is
  • er word gezegd dat Oris gemaakt word in China (althans voor een deel)

Wat vinden jullie van de nieuwe Oris?

4 likes

Mijn voornaamste punt van kritiek: Oris. :wink:

1 like

Je bedoeld voornaamste kritiek van die gozer?

Alleen die kop en die obstipatieblik in zijn ogen al weerhoudt mij om te gaan kijken.

14 likes

ā€˜I donā€™t do shit for free.ā€™

Zouden ze hem hebben betaald om dit horloge af te zeiken? :thinking:

4 likes

Paul Pluta, bah bah

2 likes

The absolute horological king en mijn grote voorbeeld en idool Archieluxury. The Pontiff, the governorā€™s governor. The highest authority when it comes to watches. :sunglasses::+1:

Sarcasm alert. Mafketel eerste klas, maar hij weet wel wat hij het over heeft.

1 like

Jongens even los van het filmpje. Ik heb erboven een aantal punten genoemd die hij tussen het geschreeuw opnoemde.:laughing:

Verrassend.
Snobistisch en al het ā€œmindereā€ afzeiken, ik zie de gelijkenis.
EDIT
rest van de tekst verwijderd

2 likes

Ik vind het een ultieme flex van Oris om te laten zien dat er wordt geĆÆnnoveerd en het biedt een precedent voor waar hun modellijn heengaat in de toekomst. Deze volgevreten acteur is een verspilling van de bandbreedte man. Hij lult maar wat in de ruimte.

3 likes

Dit verbaasd me echt helemaal niks. :clap:

1 like

Wat?

Onzin. Er zijn meer modellen met dat prijskaartje en hoger.

Nee.

Dat bepaald een ieder voor zichzelf wel.

Volgens mij is deze net als de cal. 110, 111, 112 etc. wĆ©l in houseā€¦ dus, onzin.

Die laatste twee punten ben ik wel benieuwd naar, maar ga daar dat gekakel niet voor aanhoren. Dat Swiss made iets anders is dan alles in Zwitserland gemaakt is, snap ik wel, maar dit is niet iets specifiek voor Oris? Over inhouse snap ik het helemaal nietā€¦

Stuur hem anders wat geld in een envelop op, kan weer naar een ā€œticket to the tropicsā€.

Hij liet wat fotoā€™s zien van het uurwerk waarin te zien is dat de afwerking niet bijzonder is.

Over dat allerlaatste punt heb ik nog nooit iets gehoord. Wat betreft het stukje inhouse, Oris maakt wel degelijk inhouse movements. Als het goed is dus de calibers gecijferd vanaf 110, deze dus ook.
De movements in de ā€˜gangbareā€™ modellen, Aquis, Divers 65 etc. zijn inderdaad gemodificeerde Sellitaā€™s.
Daar beweren ze ook zeker niet van dat het inhouse is.

Hij noemt wel IWC als een topper terwijl die ook weinig in house hebben.
Persoonlijk vind ik IWC qua prijzen veel erger, maar wie ben ik. Dit is een rare kerel om het zachtjes uit te drukken die volgens mij nog steeds bij zijn moeder woont.

groetjes Lenno

p.s. 7000 euro is wel erg ruimdenkend ja

2 likes

Wil je alsjeblieft nooit meer deze baviaan hier posten? Het is al erg genoeg dat hij bestaat, laat staan om ook hier ermee geconfronteerd te worden.

8 likes

Nou suck it up, met een macrolens zit zelfs een Rolex onder de verfvlekken zoals we laatste hebben kunnen zien bij die secondewijzer van een Milgauss. Het is ā€˜maarā€™ een Oris. Ik snap wel dat de opinie wordt aangescherpt gezien de prijspositionering, maar het is allemaal afgewerkt zoals je mag verwachten in het segment waarin Oris zich begeeft. Dit horloge is gewoon van een instapmerk dat middels dit model op de borst klopt om de wereld te laten zien wat het allemaal in de hoge hoed heeft. Het moet niet ineens worden beoordeeld als haute horology.

Even naar het filmpje gekeken. 7500 dollar voor een Oris, hell no! Een band die wijder wordt bij de clasp? Whut?! 44mm mijns inziens veel te groot. Ik ben het eens met sir Archibold Chesterfield the Third.

1 like

En waarom dan niet?