Nieuwe Oris!

Ik denk dat alle merken daar wel een beetje mee aanmodderen, dus dit maakt me weinig uit. Productie is toch volledig geautomatiseerd, dus of die robots nu in mijn achtertuin of in China staan, boeit me weinig. Het belangrijkste is dat ze mooi inelkaar zitten, en dat vind ik bij Oris prima op peil. De stalen band van de Aquis is hier een mooi voorbeeld van.

2 likes

Categorie Rolex, Zenith El Primero, Speedmaster Automatic (Co-axial) of misschien wel moonphase. Breitling Navitimer. Bepaalde modellen van JLC. IWC Portugesier. Enzovoort enzovoort. In dat rijtje hoort Oris niet thuis en zal het ook nooit thuis horen. Oris vist mijns inziens in een andere vijver. Beetje Kia Stinger gevoel bij dit model van Oris. Leuk, maar het is het toch net allemaal niet. De die hard fanboy vind het misschien mooi en zijn geld waard. De rest denkt waarschijnlijk waste of money en ik had mijn geld anders uitgegevenā€¦
Tweedehands prijzen zullen een fractie zijn van die 7500 dollar.

2 likes

Speedmaster automatic? In dit rijtje met Rolex en zo?:wink:

1 like

Ik doel op de Co-axial Speedmaster modellen 5-7k

Het is natuurlijk maar net welke kont je het liefst kust.
Persoonlijk zou ik voor dat geld ook iets verder kijken, al ben en blijf ik groot fan van Oris, ik was alleen benieuwd naar jouw onderbouwing.

Wat ik met bovenstaande bedoel, ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat geld wel voor Oris betalen, anders zouden ze dit niet blijven maken. Er zijn wat Orisā€™ te verkrijgen in dat prijs segment namelijk.

1 like

Kia Stinger of Audi S5? Dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Oris is in deze de Kia Stinger, de andere genoemde merken en iconen de S5

:scream:

Het gaat om iconen die moet je hebben dat maakt je een winnaar in dit leven al het andere is voor verliezers.
Dat is de filosofie van meneertje RLC.

4 likes

Haha grappig hoe slecht mensen met meningen van andere om kunnen gaan en dan meteen weer de persoon in kwestie persoonlijk moeten aanvallen.
Ik geef hier niks anders dan gewoon mijn mening en hoe ik naar deze Oris kijk. Oris probeert met dit horloge in de vijver met de grote jongens mee te doen/te concurreren. Dan moet je wel van verdomd goede huizen komen want in de 7k+ vijver zwemmen een aantal hele grote jongens. Zie vorige comment voor voorbeelden.
Kun je het niet mee eens zijn, prima even goede vriendenā€¦

Ik vind -ondanks dat het een bijzonder figuur is- dat hij best goeie punten opnoemt. Dus inderdaad ook die gekke band constructie . Loopt eerst af en daarna word die wijder.

Liever niet, die zoek ik graag zelf wel uitšŸ‘

2 likes

Precies, dat kan echt niet met een band. :sweat_smile:

1 like

Zullen we het weer over horloges gaan hebben?

1 like

Hoe kan het nou zijn dat jij gemiddeld 10 keer per week verwikkeld raak in discussies met mensen die een pesthekel aan je hebben? Ik had het op het begin echt met je te doen en vond de persoonlijke aanval jegens jou echt niet kunnen, maar het toeval-stadium zijn we reeds voorbij?

Why not.

Ik zou zo graag een zwak willen hebben voor Oris ze bestaan nog als onafhankelijk merk en doen eigenzinnige dingen dat spreekt mij echt aan.
Helaas heb ik nog nooit een Oris gezien die mij bevalt altijd is er wel iets :persevere:
Pointer date kastvorm of de wijzers, jammer maar ze hebben ze allemaal wel iets wat het niet doet voor mij.

2 likes

Ik geef hier toch gewoon mijn mening over Oris? Zeik niemand persoonlijk af? Ik zeg gewoon wat ik van dit horloge vind. Guys come onā€¦

2 likes

Ik vind die laatste Hodinkee Oris diver met faded bezel wel echt heel lekker. Die was helemaal top. Was alleen helaas vanwege limited edition Hodinkee marketing 2x zo duur dan een regulier model.
Oris is een mooi merk. Het enige wat ik wil zeggen is dat ze met dit 7.5k model wel de plank mis slaan. Know your rivals en in dat terrein zijn dat serieuze modellen.

1 like

Als jij daarmee mij bedoeld :grimacing: ik wou het graag niet persoonlijk maken dat gaat me dan weer net een stapje te ver.
Ook al lijkt dat soms niet zo :joy:

De uren wijzer en de neppe lume doen het voor mij niet.

Ik val jou niet aan hoor. Het valt me alleen op dat je constant verwikkelt raak in discussies op persoonlijk vlak. Dat zorgt gewoon vaak voor een zwart randje in sommige topics. Je mening is altijd goed, het is tenslotte de levensader van ieder forum. Game on :+1:

2 likes

Als dat zo is, aanname, dan ben ik wel benieuwd wat de gedachte van de ontwerpers daarachter is, proberen ze een zekere mate van comfort te bereiken of is het gewoon een designmisser?

1 like