Nieuwe Panda optie van LIP

Ik kijk met een schuin oog naar de ontwikkelingen op het gebied van Panda chrono’s aangezien er een keer eentje gaat komen. Grails zijn de Daytona of Speedy, de tunnel is echter nog niet af.
De Hamilton Intramatic heeft een tijd naar mij gelonkt, maar na passen bleek die bijna 1,5 cm toch te dik te zijn. Ben benieuwd naar de uit te komen Skymaster van Maen, de dial van de Dan Henry 1964 vind ik te zilver (te weinig wit). Heb wel de DH reverse panda.
Toen kwam ik vandaag de Lip Rallye tegen:

https://shareswisswatches.co.uk/watch-news-lip-rallye-panda-reissue-of-a-1969-chronograph-comments/

  • Mooie panda
  • 38mm
  • Quartz, maar door ontbreken van secondewijzer niet zichtbaar
  • Merk met historie (maar beter bekend als zodanig in Frankrijk dan ergens anders)
  • Vriendelijk geprijsd (nieuw onder €200 op Chrono24)

Wat denken jullie, een goede panda optie?

14 likes

Deze dial is mij ook te zilver voor een echt goede panda.

1 like

Ik vind hem erg mooi. En voor dat geld. “Must resist”

1 like

Dank voor het delen! :slightly_smiling_face:

Ik vind hem erg leuk en denk dat je je er voor dat geld geen buil aan kunt vallen. Nog een leuk merk ook met rijke historie. :+1:

Heb hem net besteld, dus ik zal hier terugkoppeling geven zodra hij hier arriveert. Kan even duren denk ik vanuit Frankrijk, gezien de huidige Corona problemen. Ze geven op: de eerste week april.

5 likes

zeker een goede optie, ik vindt hem toch geslaagd :+1::star_struck:

dat is leuk :+1:
daar ga je geen spijt van krijgen :smile:

2 likes

Leuke serie. Ben persoonlijk wel gecharmeerd van deze

8 likes

Leuke Lip :+1:

1 like

Leuk dat je het deelt, super mooi

1 like

Hier ook :persevere:

Dat denk ik ook niet Ludo. :slightly_smiling_face: Mag ik jou trouwens complimenten maken voor jouw prachtige horloge collectie. Ik zie de afgelopen tijd echt de mooiste horloges voorbij komen. Als liefhebber een genot om naar te kijken! :+1::wink:

2 likes

dank u voor het mooie compliment :smile:
het doet deugd zoiets te horen (lezen) :ok_hand:
ik probeer zowat voor elke gelegenheid, naar mijn smaak, :wink: een horloge te hebben :smile:
trouwens, als ik die van jou zie voorbij komen dan kan ik ook niets anders doen dan een like te geven :ok_hand:
zo mooi :star_struck:

2 likes

Bedankt voor het delen van de alternatieven, de DH 1964 bevalt mij wel!

https://cdn.shopify.com/s/files/1/1238/1014/products/Dan_Henry_1964_Gran_Turismo_Panda_Bicompax_No_Date.png?v=1574707595

1 like

Deze spreekt me ook erg aan.

1 like

Vind m erg mooi en schitterend geprijsd!

1 like

Ja deze kan het wel doen. Heb wel vaker naar een LIP gekeken, maar vond nooit de juiste. Deze zou het zo maar eens kunnen worden om 2 redenen: De prijs en het ontbreken van een secondewijzer, want ik ben niet zo’n van quartz.
Ben benieuwd naar de review van @anon34385602HFH wanneer hij deze binnen heeft :+1:

2 likes

[quote=“Ludo, post:11, topic:255010”]
trouwens, als ik die van jou zie voorbij komen dan kan ik ook niets anders doen dan een like te geven

Jij ook hartelijk dank voor het compliment.:+1::slightly_smiling_face:

1 like

De LIP Rallye 1969 is vanochtend gearriveerd.:slightly_smiling_face:

Ik ga er geen review over schrijven, want de link die TS al had gepost is een zeer goede review.

Mijn eerste indrukken zijn zeer goed; zeker voor het geld dat ie kost. De winkelprijs is 219 Euro.

Mooie wijzerplaat met opgelegde indices en sunburst glans. Gehele kastje is hoog gepolijst en heeft ook het authentieke formaat met 38 x 13 mm. Bandaanzet is 18 mm. Het gebolde glas is mineraal kristal en het horloge is 50 meter waterbestendig. Bandje is wél van echt leer en erg leuk in die rally stijl, maar niet echt heel goede kwaliteit. Ik gooi er t.z.t. een ander rally bandje op. Bandje is overigens wel geschikt voor de bredere pols (ik kon hem makkelijk aan met mijn 20,5 cm omtrek pols)
Quartz uurwerkje van Miyota, dus prima.

Algehele uitstraling is goed en het is echt net of je een vintage Lip aan de pols hebt.:sunglasses:

Aanbevelenswaardig klokje dus, wanneer je met wat minder budget toch een authentiek en leuk ‘vintage’ horloge aan de pols wilt hebben. :+1:

Hier is ie te koop; de AD in Parijs:
https://ocarat.com/montre-lip/

Hier de plaatjes van het setje:

8 likes

Hij is mooi! :ok_hand: Dank voor de update. Echt leuk dat je er meteen op gedoken bent en je deze mooie vintage look-alike panda hebt kunnen scoren. Ik vind hem mooier dan de Dan Henry (die ook nog wat meer kost).
De dial ziet er wit uit maar zou toch meer zilver moeten zijn met die sunburst. Hoe ziet dat er irl uit, wit of zilver?

1 like

Heel graag gedaan uiteraard! :slightly_smiling_face: Ik heb je een PB gestuurd zojuist.

De plaat is meer zilver dan wit. Echt mooi met de sunburst gloed erop. Moeilijk vast te leggen met mijn mobieltje.

Hier nog wat foto’s vanmiddag buiten genomen. Misschien hier iets duidelijker zichtbaar.

5 likes

Voor degenen die hierin nog geinteresseerd zijn, hij keert regelmatig terug op Chrono24 voor €175 (zelfde leverancier, met 1 op voorraad). Waarschijnlijk zelfde leverancier als die van @anon34385602HFH
Heb hem zelf (nog) niet, ik wacht even of de Skymaster wat is. Zo niet dan neem ik er ook eentje…

1 like