Nieuwe Panerai

Ik ben erg gecharmeerd van het merk Panerai, alleen kan ik mij geen echte veroorloven. Bij het zoeken naar een mooie replica stuit ik op versies van rond de 80,- met vaak een Chinees uurwerk en op versies van tussen de 200,- en 300,- met een Zwitsers uurwerk. Weet iemand wat het verschil van deze replica’s is wat betreft de kwaliteit van de buitenkant en van het uurwerk?

Alvast dank!

Richard

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Replica’s zijn een grote no-go hier op het horlogeforum.

Neem dan liever een hommage als een Parnis Marina Militaire…

slotjuh! (ja, dit zeg ik voor ons allemaal, ik bedoel het goed!)

FeaR1986 Schreef:

Neem dan liever een hommage als een Parnis Marina
Militaire…

sluit me hier bij aan.

Van zoonlief, hij doet hem weg…
(persoonlijk was ik er wat tegen, “eerbetoon”, het is wel een degelijk ding en is de opstap geweest voor een Oris voor hem)

:+

Genesis

Bedankt voor jullie opmerkingen. Ik ga voor de hommage…

Richard

Dat lijkt mij het beste, neppe klok equals neppe persoon.

FeaR1986 Schreef:

Neem dan liever een hommage als een Parnis Marina
Militaire…

of een magrette: http://www.magrette.eu/vmchk.html

De Magrette is inderdaad erg mooi. Persoonlijk zou ik dan voor de regattare Moana Pacific gaan. Volgens de website is deze echter uitverkocht en is alleen de pvd uitvoering nog verkrijgbaar. Enig idee waar een regattare Moana Pacific nog te verkrijgen is?
Gr
Richard

Hee cheapskate,

Doorsparen en een echte kopen. Je zult er geen spijt van hebben. Ik haal die neppers er altijd zo uit. Slechte afwerking, slecht mechaniek.

Just my two cents worth,

Roald

Poktori Schreef:

Hee cheapskate,

Doorsparen en een echte kopen. Je zult er geen
spijt van hebben. Ik haal die neppers er altijd zo
uit. Slechte afwerking, slecht mechaniek.

Just my two cents worth,

Roald

Hee hier ook al, wat een gezeur zeg.

Richard1973 Schreef:

De Magrette is inderdaad erg mooi. Persoonlijk zou
ik dan voor de regattare Moana Pacific gaan.
Volgens de website is deze echter uitverkocht en
is alleen de pvd uitvoering nog verkrijgbaar. Enig
idee waar een regattare Moana Pacific nog te
verkrijgen is?
Gr
Richard

In deze post http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,303666 worden nog meer alternatieve van look-a-likes gegeven.

Succes met je keuze!

Inderdaad, floris, “wat een gezeur” (jouw woorden). Een hommage of namaak wat dan ook is geen teken van een echte liefde voor horloges. Ik vraag me soms af waarom ik nog op deze site kom; elke keer als ik hier kom, barst het van de vragen naar hommages en Parnis modellen. Zucht…

Of gewoon met een goedkoper horloge beginnen en dan doorsparen voor je grail…

Ik zeg iig een SLOTJE! Fake = no go!

Wat een prachtige topic is dit!

Er komt hier iemand die een namaakhorloge wil kopen, maar door de wél nuttige reacties, besluit hij een echt merkhorloge (welliswaar hommage, maar toch) te kopen. Dat is toch super?

sinds wanneer is een hommage een echt merkhorloge…? Nee, het (horloge) blijft waardeloos.

Poktori Schreef:

sinds wanneer is een hommage een echt
merkhorloge…? Nee, het (horloge) blijft
waardeloos.

Homages zullen nooit (hoop ik) de kwaliteit van de echte kunnen evenaren, maar ik heb liever dat mensen homages dragen dan replica’s… Ik vind Margrette het overigens erg netjes doen, voor mij een prima voorbeeld van een mooi homage. Merken als MM en Alpha zitten natuurlijk al iets dichter aan de replica kant, maar ik moet zeggen dat ik ook hier niet heel veel moeite mee heb. Ik heb zelf een mooie Steinhart Ocean 44 GMT, en ik schaam me er totaal niet voor :wink: