Nieuwe re-issue van de Breitling Top Time Chronograph

Hallo allemaal,

Breitling heeft zojuist de Top Time nieuw leven ingeroepen. Gelimiteerd op 2000 stuks met een prijs van 4990 dollar. Geïnspireerd op de Breitling Top Time uit de jaren 60. Met onder de motorkap een Breitling B23 handopwinder uurwerk met een gangreserve van 48 uur, tevens COSC certified. Het horloge heeft een diameter van 41mm en heeft een gebold saffier glas met double anti-reflective coating. Wat vinden we ervan? Zie onderstaand artikel.

Ik vind de Breitling Top Time Chronograph

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

MvG Ralph

3 likes

Ik vind er weinig aan. En duur.

3 likes

Heb je de Watchville app al geïnstalleerd? Volgens mij niet! Want hoopjes topics over noviteiten die je aanmaakt, zie je in die app.

Op zich wel een fijne app. Ik kan hem aanbevelen.

3 likes

Duur, waterdichtheid is een grap, geen display caseback, geen Breitling B01 kaliber. Epic fail.

Maar ook slechts 4990 dollar. Een Breitling chronograaf met B01 uurwerk gaat standaard over de 7000 ekkermannen.

Niet lelijk. Maar een Breitling is (mij) geen 5k waard…

Tof!

PS …

Een vintage 806 uit de 1950s voor die prijs; yes please.

1 like

Mij ook niet… maar zeker geen moderne :wink: . Breitling is voor mij toch -voor mij- een beetje vergelijkbaar met Oris en Tudor. 5k zou ik er niet aan uitgeven… al is het nog zo’n tof ding (en deze is sowieso niet tof genoeg).

Ik vind m best wel mooi… mooi voor een ander :wink:

Dat is de list price ja. Je kunt een Breitling met B01 kaliber in nieuwstaat kopen vanaf ongeveer twee en een half duizend euro.

2 likes

Die app is inderdaad fijn. Vooral het tooltje dat de tijd weergeeft incl alle complicaties als maanfase etc. gebruik ik vaak. Voor filmpjes van horloges gebruik ik youtube. Daar kun je ook notificaties instellen.

Vintage misschien. Niet een nieuw Breitling horloge met B01 uurwerk.

Nieuwe re-issue? Dat is dus een re-issue van een re-issue?

En nee, nieuwe re-issue doet mij (ook ) helemaal niks, maar dat doen de meeste Breitlings niet.

41mm? Waarom zijn al die reissues toch zo groot?

1 like

Gemiste kans met 41mm.

Nu :crossed_fingers: voor de Thunderball (ref. 2002) in 38/39mm in een niet-gelimiteerde uitgave. Tegen een normale prijs.
Of :crossed_fingers::crossed_fingers: voor een re-edition van de ref. 810 in 39mm - instant buy.

1 like

Het uurwerk is een 7750, die kasten vallen altijd groot uit. Zal wel daarmee te maken hebben (correct me if i’m wrong!)

Geslaagd maar aan de dure kant. Lees: als iemand mij deze cadeau wil doen, mag dat altijd, maar ik ga hem niet zelf kopen :wink:

Doe mij deze maar…

18 likes

Voor 5k koop je ook gewoon twee originele vintage TopTime’s.

6 likes