Waarom die wel, en waarom de moderne re-issue niet?
Niet bepaald een schoonheid. Noem mij fantasieloos, maar dan heb ik liever een leuke Navitimer.
Jazeker de versie met zwarte subdials en vaak AOPA logo! Maar mag ook de courantere Venus 178 zijn hoor, de VJ72 zat er maar zeer kort in. Prijs is eerder 8 tot 10k ish voor een mooie helaas.
Maar die zijn niet gelimiteerd
Volledig zwarte plaat is inderdaad mooi, maar vooral de Beads of Rice vind ik geweldig.
Ik heb deze die slechts 2 kwartalen als een soort transitional is gemaakt. Volgens mij Q4-62/Q1-63 of Q4-63/Q1-64. Dat weet ik niet helemaal zeker, maar desalniettemin erg blij mee. Ik kwam er afgelopen week ook achter dat Breitling op het eigen Instagram kanaal ook foto’s van deze combi plaatst
Prachtig!
Inderdaad maar zeer kort gemaakt, dit type nog met beads bezel maar wel al de panda dial. Zeer cool. Wat een verzameling heb jij overigens liggen, Geert
Dank!
Ik vind em erg cool!
En het zou best het type horloge kunnen zijn die ik graag zou dragen, maar de waterdichtheid is een dikke dealbreaker.
De waterdichtheid van de gemiddelde chronograaf is niet echt om naar huis te schrijven toch?
Een Sinn 103 doet dat prima hoor (eigen ervaring) en kost minder dan de helft van de Top Time.
De meeste chrono’s hebben inderdaad niet echt een superwaterdichtheid, maar bij chrono toolwatches vind ik dat wel prettig.
Klopt maar dit is meer een dresser gezien de lederen band ook. Ik vind waterdichtheid wel belangrijk bij een horloge maar bij een chronograaf neem ik het sneller voor lief.
Mooi horloge van Breitling. De Top Time modellen zijn eigenlijk de enige modellen die mij aanspreken. Vind hem overigens wel erg aan de prijs…
Ok horloge, niet ok prijs. Zou em niet kopen.
Design wise is het oude model waarop dit horloge oa is geïnspireerd ook mooier imho:
- De nieuwe wijzers met rode accenten bieden weliswaar meer contrast, maar hierdoor wordt het ook wat drukker en smaakgevoelig.
- Grotere Breitling logo is minder subtiel / sophisticated. Bovendien springt het goud een beetje uit de toon (waarschijnlijk bewust voor branding, maar ik vind het design-wise storend).
- Minder tekst is mooier en zorgt voor meer rust: ‘Sprint’ VS ‘Top Time Chronometer’.
- Subtielere chronograaf wijzer.
- Het zwarte gedeelte aka Zorro masker loopt bij de nieuwe versie door over de indices. Dit zorgt voor minder balans en als je deze track aan het volgen bent is dit ook niet erg prettig voor je ogen. Die moeten veel ‘bijstellen’ als je ineens in focus van wit-zwart naar zwart-wit gaat.
Tot slot is er nog iets wat vrij onbelicht is gelaten: de case back. Die vind ik ook niet echt inspiratievol. Alhoewel de oude versie ook niet heel spannend is, kun je hier wel ‘los gaan’.
De nieuwe versie:
Ik vind het niks die indeling van die vlakken om de subdials. Dan zie ik toch echt liever een reissue van een old navitimer 7806 of zo
Ik vind hem op zich nog best leuk, maar waarom moet in vredesnaam die kast nou weer boven de 40mm uitkomen, en dan ook nog die belachelijk lange lugs, L2L 51mm. Wie verzint dit. Zeker voor dit geld zou ik op zoek gaan naar een originele vintage. Zijn best te krijgen in mooie staat en voor minder dan deze. Sowieso schrijft dit af als een gek denk ik.