Nieuwe regel: alleen nog maar zelfgemaakte foto's posten

Gewoon HF in zijn geheel achter de decoder zetten ouderwets gezegd.
Dan is de site niet meer openbaar en kun je plaatsen wat
je wil.

2 likes

Precies dit :point_right:
Goed bedoeld een nieuw draadje openen met wat leuke info en leesvoer.
Nu met de nieuwe regel gaan de vlaggen omhoog en is de forum politie in rep en roer.

2 likes

Jouw suggestie van uitzetten van die functie is niet slecht. Wel even gebruik maken van een foto share site of hoe zoiets dan ook heet. Djeeez ik word oud. :wink:

Snap trouwens sowieso niet dat deze mogelijkheid nog bestaat ivm hosting en de kosten hiervan.

imgbb, imgur, het barst er van

Het zijn, op de connie na, mn eigen foto’s…
En de Connie komt uit een advertentie van een verkochte vintage…

Het idee erachter zal zijn dat plaatjes niet verdwijnen. Maar goed. Nu host je dus illegale content en daar wil je vanaf. Stoppen daarmee dus.

2 likes

Ik snap het niet. Ook met zo’n site wordt het auteursrecht geschonden toch, en kan er een vergoeding worden geeist, of je het daarna weghaalt of niet?

Ik zeg doe maar een geel hesje, opstand… een rode tomaat, alles! Dit is namelijk allemaal niet eerlijk, de kleine man wordt wéér gepakt.

@Vierport, kennelijk zit je iets dwars met vlaggetjes enzo. Wil je er over praten? Je maakt trouwens wel slapende vlaggers wakker, … :wink:

1 like

Jazeker. Maar dan is het niet meer het probleem van HF.

2 likes

Ja klopt en dat is ook rete irritant! Als we daar nou eens een goeie oplossing voor hebben met duidelijke handleiding voor de wat ‘minder geoefende’ gebruiker.

Ik gebruik zelf imgur.

Imgur kan een plaatje verwijderen als hij 6 maanden geen hit heeft gehad. Dat doen ze om ruimte te besparen. Dat is een nadeel. Maar vooralsnog lijkt me dat de enige oplossing.

Wel even de kleine lettertjes lezen want zodra je daar je materiaal upload is het ineens van hunnie en kom je je foto’s overal tegen zonder dat je er iets tegen kan doen… :wink:

1 like

Daar ben je zelf bij. Ze mogen trouwens mijn wristshots hebben hoor. Veel plezier ermee.

3 likes

Auteursrecht loopt ook niet oneindig door, maar is wel bedoeld om er in ieder geval voor te zorgen dat iemand die een werk maakt met een eigen origineel karakter en een persoonlijke stempel ook de vruchten kan plukken van zijn inspanning. Dat verschilt enorm van het octrooirecht bijvoorbeeld, waar het louter gaat om het terugverdienen van de investeringen in het onderzoek en de ontwikkeling.

Degene die een werk creëert en daar een stukje van zichzelf in legt, mag dat ook uitbaten. Redelijk en billijkheid ten top!

3 likes

Niet iedereen maakt onbruikbare foto’s… :rofl: :joy:

2 likes

Bedankt voor deze informatie. :+1: Dat was volgens mij nog niet zo toen ik imgur begon te gebruiken. Ik zal eens kijken of er nog iets tussen staat wat ik niet kwijt wil raken.

2 likes

Dat ze er alles mee mogen doen maakt ze nog geen eigenaar. Die kleine lettertjes zijn bedoelt om te zorgen dat ze zonder jouw toestemming de foto’s mogen verplaatsen, comprimeren en wat allemaal nog meer. Da’s meer een technisch verhaal. Ze mogen ze niet zomaar verkopen.

1 like

Wel als je er via de kleine lettertjes zelf afstand van doet. Op ‘Akkoord’ drukken doen we allemaal zonder na te denken, toch iets om soms even bij stil te staan. :slight_smile:

Overigens mag het van mij ook best technisch hoor, alleen haakt iedereen dan af denk ik…

En wie is de grootste overtreder?
Idd, GOOGLE
Ze hebben ongevraagd flink wat van mijn foto’s gepubliceerd.
ik ga ook maar eens claimen, kassa!!

Maar ik heb het een tijdje terug al gezegd.
Copyright wordt big business.
Zum kotzen :face_vomiting:

En wij straks weer met z’n allen braaf naar de stembus voor het Europese parlement.
Die zitten tot hun nek in de lobby van dit soort aasgieren.

3 likes

Tsja als je professionele foto’s maakt van horloges dan denk ik dat je sowieso die niet plaatst bij imgur maar dat je een hosting abbo hebt waar je ze op plaatst.