Is dat niet omdat dan ook de locatie gegevens niet meer in de foto zitten? Daar was een tijdje geleden discussie over. In verband met overval risico’s etc.
Nu staan de foto’s op de server. Dan heb je een totaal andere discussie dan wanneer je linkt naar een foto. Dat laatste is namelijk wel toegestaan vooralsnog. En die rode kruisjes? Dat beter dan niks. Er is namelijk geen alternatief.
Sorry, dat is mijn schuld. Ik wou de locatiegegevens weg hebben maar nu strippen ze alles.
Als je ‘Gelabeld voor niet-commercieel hergebruik’ kiest maak je de grootste kan nog een foto te vinden. In de andere gevallen wordt het redelijk kansloos.
Het gaat niet om de plek waar de foto is opgeslagen, het gaat om het gebruik van de foto. Maar goed. Dat is allemaal al beschreven en besproken. Geen alternatief? Nee soms niet, vaak wel… eigen foto’s gebruiken.
Je bent vrij zeker van jezelf. Ik wil dat eerst nog maar eens zien namelijk Want tot de wet is aangepast mag je gewoon linken naar openbaar gemaakte content mits de content niet verboden is.
Het Horlogeforum is het enige forum waar ik met plezier foto’s plaats. Dat geklooi met die externe fotosites, ben je een kwartier bezig om een foto te plaatsen. Nee dank u.
Ik snap de voordelen ervan wel voor wat betreft de copyrights kwestie, maar het is echt 15 jaar terug in de tijd.
Vind het zelf ook een vervelende eigenschap van mijzelf. Sorry.
Dat ook en bovendien, ook dat is al beschreven, ben je dan vaak wél ook gelijk de rechten over je eigen foto kwijt. Allemaal gedoe.
Ik heb klanten met websites over fotografie. Ik zal hun eens vragen hoe ze het doen. Daar staan namelijk ook veel productfoto’s op.
Op externe foto sites kan ik toch ook foto’s parkeren die niet van mij zijn? Dus wat lost dit dan op?
Dat de foto’s niet hier staan maar elders. Dan moet de rechthebbende elders klagen.
Dat dus. Dat jij dat niet meer kan doen. Jouw foto’s gaan straks door een filter die ervoor zorgt dat jij die foto’s niet meer kan uploaden.
Trouwens @Ener, lees je mee? Je mag dus geen foto’s van Sloveense websites plukken en doen alsof het jouw arm is.
Ik heb net even met de klant gesproken kort en het bevestigd wat ik zelf ook al had bedacht. Linken cq embedden mag. Zelf hosten mag niet. Overigens is het wonderlijk dat deze klant eigenlijk vrijwel geen klachten krijgt en hier bij ons lijken we gebombardeerd te worden met klachten?
Ik denk dat ze het HF op de korrel hebben en denken dat het een makkelijk slachtoffer is.
Enige positieve is dat de merken die erover zeiken nu ook de gratis advertentieruimte kwijt zijn. Ik ben alleen bang dat ze dat niet boeit.
Overigens ben ik lid van verschillende fora, maar ik geloof dat het probleem nergens zo speelt als hier. Zijn horlogemerken arroganter dan bijvoorbeeld motorfietsmerken?
Dat zit er dik in.
Ik log nooit uit
Makkelijk zeker, er staat hier nogal wat en zomaar een wilde gok, ik denk dat er tientallen, zo niet meer plaatjes per dag bij komen hier.
Maar goed, FB lijkt me ook een makkelijk eomdat daar veel mensen onder hun eigen gegevens vertoeven.Maar ik heb nogal een hekel aan dit soort bedrijven die jacht maken op centjes puur voor zichzelf.
Maar hoe zou de industrie er zelf over denken? Ik zou het als producent/fabrikant prima vinden als men hier direct mijn nieuwste producten toont en erover zou praten.