Nieuwe regel: alleen nog maar zelfgemaakte foto's posten

image

Probeer je me te naaien?

16 likes

:joy:

Ik zou ouwe troep laten staan totdat ze komen klagen. Nieuwe post alleen foto’s via links. Zat fora die zo werken. Fijn is anders, maar het werkt.

2 likes

Als je straks een foto host als website waar copyright opzit, krijg je een brief thuis van een merkenbureau/advocatenkantoor.

Dan kan je wel leuk de foto willen verwijderen maar het kwaad is dan al geschied, Je zal dan een schikking moeten treffen en dus betalen.
Zij mogen geen boetes op leggen, wel vergoedingen vragen. En reken maar dat ze dat gaan doen.

Haha mijn gedachte. Eigen foto trouwens

2 likes

Te zot voor woorden dat we in zo’n wereld leven… geen wat had ik vandaag willen dragen topic meer dus.

Zoveel gatis reclame als ze merken hier krijgen en dan lopen zeiken…

Maar goed, alles via een url linkje dan maar.

Voor de mensen die het niet weten, als je via de computer op HF zit kun je met je rechtermuisknop op de afbeelding klikken en dan naar het kopje “eigenschappen” gaan zo kun je alsnog de url van de afbeelding kopieëren en plakken.

Hoe hoog zal de schikking zijn als je direct handelt en de foto verwijderd?
Ik ga er vanuit dat je een termijn krijgt en wanneer je binnen die termijn handelt er niet betaald hoeft te worden. Als ze direct (groot) geldbedrag vragen is redelijkheid en billijkheid zoek.
Maar het is allemaal nieuwe regelgeving, dus de tijd zal het leren. Het wordt er allemaal niet leuker op.

Dan moet je dus een foto van een website afhalen/downloaden en hem hier zelf weer uploaden. Dat valt dus te omzeilen door de link naar de foto te plaatsen. Niks aan het handje.

Dus geen foto’s meer uploaden tenzij ze van jezelf zijn en dan ben je klaar.

Probleem zijn die hufters die achter het geld aan zitten en je bestoken met legal papers. Daar kan Jur niet tegenop want je zal dan elke claim moeten controleren. Hij heeft ook wel wat anders te doen.

Of bij elke valse claim een rekening sturen zodat we ook een keer een wat betere hosting kunnen betalen? :shushing_face:

1 like

Hahaha het is wel een kutforum

2 likes

Geen idee hoe hoog, maar honderden euro’s zullen ze vast vragen per afbeelding.

Daar mag je vanuit gaan maar dat klopt niet. Het gaat deze bedrijven om geld verdienen.

Als je honderden/duizenden foto’s host waar je geen copyright op hebt, heb je echt een groot probleem.

Ja, je hebt gelijk. Ze zullen wel gelijk geld willen zien. Dat houdt het waarschijnlijk niet bij een rechter als je direct de foto verwijderd, maar het kost waarschijnlijk veel tijd en geld om het zover (tot bij rechter) te laten komen.

En mijn avatar, mag dat nog?

2 likes

Vind het gewoon te zot voor woorden maar de horlogefotograaf in mij ruikt een kans😂

2 likes

Alleen als die hond toestemming heeft gegeven

2 likes

Geen cent geven die ratten. En als ze door blijven zeiken over het geld gaan we er wel even met de HF knokploeg naar toe.

2 likes

Hmmm, maar mag de foto van een foto nou wel? (Prtscrn)

Het gaat ze helemaal niet om het gebruik van hun beeldmateriaal (anders hadden ze er wel een logo/watermerk of zoiets ingezet) , ze willen gewoon cashen, gewoon een nieuw verdienmodel, pff!

zeer slechte ontwikkeling…

2 likes

Zeker niet.

Memes mogen echter nog wel

Dus eigenlijk moet je van elke afbeelding een meme maken.

2 likes

Dan kan je beter het “wat had je vandaag willen dragen” topic ook meteen sluiten, dat zijn ook allemaal geleende foto’s…

Idd zielig dat daar klachten over binnen komen.

1 like

Als je het maar laat hoor. Hier, pak aan ouwe claimert!

1 like