Nieuwe release Baltic met microrotor!

Nieuw model van Baltic! Wat vinden we ervan?

35 likes

Niet mijn type horloge, maar de achterkant ziet er toch wel netjes uit

1 like

Mweh… Niet voor mij. Ik ben groot Baltic fan, maar deze doet me niks. De numerals niet, de small seconds niet en het Chinese rotortje niet.

Begint een positief verhaal te worden zo, ik laat hem aan iemand anders.

2 likes

Ziet er toch aardig uit? Toch?

2 likes

Nee. Die small second vind ik op een rare plek staat waardoor je de numerals ook verneukt. En dan 36mm. Dat is gewoon echt te klein.

1 like

Ik vind de styling erg tof en onderscheidend. Die kastvorm samen met breguet numerals doen aan de topontwerpen uit de 1940s denken. Longines, Movado. Maatvoering ook perfect. Microrotor complicatie is super… maar wel weer gewoon een Chinees Aliexpress wegwerp-werkje. Dat moet Baltic toch echt es afzweren hoor.

4 likes

Ik vind het een cool ding! Zeker voor het geld

3 likes

:point_up:

1 like

Een goede verzameling aan verschillende meningen :ok_hand: :joy:

2 likes

Helaas niet helemaal mijn ding!

Hoeveel moet die kosten?

Ik zag in een ander topic de prijs van 650 Euronen voorbij komen.

Best veel als je bedenkt dat bij Lobinni (Ali-plak-merk met exact hetzelfde movement) de prijs op zo’n 220 euro is… tsja

4 likes

Ik vind het jammer dat je Hangzhou hier zomaar wegzet als een “wegwerp” merk. Het gaat hier om een groot bedrijf met een lange geschiedenis aan binnenwerken met mooie complicaties. Buiten China ongetwijfeld minder bekend, maar zeker geen generische producent van anonieme kloon binnenwerken.

5 likes

Zalmplaat is alweer uitverkocht haha

Heel leuk, alleen de maat valt volgens mij behoorlijk klein.

Ik vind Baltic heel gaaf maar standaard zo’n €150,- te duur voor wat je er voor terugkrijgt.

2 likes

Het idee: super tof! Er zijn niet zoveel betaalbare Calatrava stijl dresswatches.
De wijzerplaat: prachtig, oa salmon is een top kleur
De indices: niet mijn stijl maar ieder z’n ding
De kleine seconde: goede keuze maar op de verkeerde plek
De kast: klassieke maten, mooie lugs maar veel te dikke bezel voor deze stijl.
Het uurwerk: microrotor is weer een super keuze, erg jammer dat het uit China moet komen.

Onderaan de streep krijgt Baltic van mij een tien voor het idee en voor de uitvoering een vijf. Hadden ze toch bijna m’n geld te pakken! Volgende keer beter.

1 like

Ja, en toch, als ik inzoom op de plaatjes, dan zie ik altijd opnieuw diezelfde erbarmelijke afwerking - je kan van een kilometer ver zien dat het Chinees is. Die werkjes kostten een fabrikant als Baltic een paar tientjes. En ik verzeker je, geen enkele horlogemaker wil er aan werken.

2 likes

Prima prijsje, net de zwarte alpinist verkocht dus ik weet al hoelaat het is.

1 like

Ik denk dat je een afwerking krijgt in lijn van wat het binnenwerkje kost. De prijs voor het afgewerkte horloge wordt bepaald door Baltic.

Ik ken genoeg horlogemakers die willen werken aan Chinese en Russische binnenwerken. Onderdelen kunnen wel eens een dingetje zijn maar voor Hangzhou zijn er ook op dat vlak voldoende bronnen.